تاريخ : شنبه 30 آذر 1392 | 16:34 | نویسنده : sara

انلود پروژه مدار آژیر (آلارم)

پروژه ای که امروز برای کاربران سایت آماده کردم مربوط به مدار آژیر هستش که دارای صدای نسبتا بلندی می باشد به طوری که در صورت استفاده در سیستم های امنیتی می تواند هر سارقی را فراری دهد.  از این مدار می توانید برای تکمیل دیگر مدارات خود به عنوان قسمت خبر دهنده استفاده کنید.

مدار آژیر آلارم

مدار آژیر آلارم

 

به عنوان مثال می توانید از این آلارم در سیستم های تشخیص نشت گاز یا … استفاده کنید.

توجه داشته باشید که تغذیه ی این پروژه ۵ تا ۱۲ ولت متغییر می باشد.

 

مدار به همراه قطعات مورد نیاز در این پروژه :

مدار آلارم

مدار آلارم


برچسب‌ها: انلود پروژه مدار آژیر (آلارم),

تاريخ : شنبه 30 آذر 1392 | 16:32 | نویسنده : sara

دانلود پروژه ی ساخت روبات تعقیب خط

امروز قصد داریم در این پست که قرار می دهیم مدار و برنامه ی روبات تعقیب خط را برای کاربران محترم قرار دهین . این یکی از ساده ترین روبات ها می باشد که برای شروع در رباتیک بسیار مناسب است و همه افراد برای اولین بار این روبات را ساخته وتست می کنند.

ساخت روبات تعقیب خط

ساخت روبات تعقیب خط

 

این روبات دارای دو موتور می باشد که یکی از موتورها مربوط به چرخ های جلو و موتور دوم مربوط به چرخ عقب می باشد.  هم چنین در پایین برد مدارات آن ۴ عدد سنسور قرار می گیرد که این سنسور ها ، سنسورهای مادون قرمز هستند که وظیفه شناسایی خط سیاه و سفید را دارند تا ربات روی این خطوط حرکت کند .

هم چنین در این مدار از میکروکنترلر Microcontrollor AT89C2051 استفاده شده است و نوع درایور پل H، L293D برای کنترل جهت و سرعت موتور مورد استفاده قرار گرفت.

 

که در پایین این صفحه می توانید فایل های سورس مربوط به این برنامه را دانلود کنید.

هم چنین از این روبات ها فیلم هایی در داخل فایل پیوست موجود می باشد.

 www.skydoc.ir/download/Line-follower-robot(skydoc.ir).zip

 پسورد : skydoc.ir

1.3 MiB, 137 downloads
 

برچسب‌ها: دانلود پروژه ی ساخت روبات تعقیب خط,

تاريخ : شنبه 30 آذر 1392 | 16:29 | نویسنده : sara

دانلود پروژه رقص نور حرفه ای + فایل PCB

پروژه ای که امروز برای کاربران محترم سایت آماده کردم مربوط به مدار الکترونیکی رقص نور هستش که لامپ های LED نصب شده در مدار به صورت ردیفی و رفت و برگشت روشن خاموش می شوند که افکت و پردازش نور بسیار زیبا و حرفه ای را از خود منتشر می کند.

 

پروژه رقص نور

پروژه رقص نور

 

در فایل پیوستس ین پست شکل مدار + فایل PCB و سورس برنامه برای شما کاربران عزیز قرار داده شده است.

امیدواریم مورد استفادتون قرار بگیره .

لطفا با انتقادات و پیشنهادات خودتون ما رو در هر چه بهتر یاری نمایید.

 

http://www.skydoc.ir/705/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D8%B1%D9%82%D8%B5-%D9%86%D9%88%D8%B1-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84-pcb.html

پسورد : skydoc.ir

203.5 KiB, 174 downloads
 

برچسب‌ها: دانلود پروژه رقص نور حرفه ای + فایل PCB,

تاريخ : شنبه 30 آذر 1392 | 16:27 | نویسنده : sara

دانلود پروژه فرستنده VHF و UHF اف ام

امروز هم در تاریخ ۸ مهر که می خوام این پست رو بزارم مربوط به پروژه ی ساخت مدار یک فرستنده هستش که می تواند یکی از بهترین پروژه ها برای افرادی که به تازگی قدم در دنیای به کران الکترونیک گذاشته اند باشد.

VHF-FM-فرستنده ی

VHF-FM-فرستنده ی

 

 

این پروژه که شامل یک فرستنده ساده VHF اف ام است می تاند در طیف فرکانسی۶۰ تا ۱۰۰ متر را به صورت کامل و بدون افت کیفیت تحت پوشش قرار دهد.

این مدار و پروژه با ولتاژ ۹ ولت کار می کند که باعث می شود این مدار به صورت یک قطعه پورتابل شود و حمل آن بسیار آسان گردد.

این مدار که اساسا یک Colpitts اسیلاتور VHF قادر به انتقال صدا یا موسیقی به هر گیرنده FM استاندارداست. همچنین این مدار همچنین دارای یک میکروفون خازنی است که سیگنال های بسیار ضعیف صدا را نیز ارسال کرد. از دیگر امکانات این مدار می توان به امکان تغییر فرکانس کاری این مدار الکتریکی اشاره کرد.


برچسب‌ها: پروژه فرستنده VHF و UHF اف ام,

تاريخ : شنبه 30 آذر 1392 | 16:24 | نویسنده : sara

دانلود پروژه کنترل سطح آب با میکرو کنترلر

امروز در این پروژه ای که آماده کردم قصد دارم براتون قرار بدم مربوط به کنترل سطح آب یا کنترل سطح مایعات به وسیله میکروکنترلر ۸۰۵۱ هستش که این پروژه تحت زبان پاسکال نوشته شده که سورس برنامه رو هم براتون قرار دادم.

پروژه کنترل سطح آب

پروژه کنترل سطح آب

 

در کنار فایل و سورس برنامه یک فایل پی دی اف هم هستش که مربوط به مراحل ساخت و آموزش این پروژه هستش که می توانید برای ساخت و تکمیل این پروژه ی بسیار جذاب از این پی دی اف استفاده کنید.

از این پروژه هم برای کنترل سطح آب میشه استفاده کرد هم برای کنترل سطح مایعات دیگه مثل گازوئیل و نفت و … قابل استفاده می باشد.

هم چنین شکل مدار الکتریکی پروژه هم با کیفیت بالا اچ دی در داخل فایل پیوست موجود است.

 

 

پسورد فایل : skydoc.ir

72.9 KiB, 176 downloads
 

www.skydoc.ir/download/control-sath-ab(skydoc.ir).zip


برچسب‌ها: پروژه کنترل طح اب با میکروکنترلر,

تاريخ : شنبه 30 آذر 1392 | 16:21 | نویسنده : sara

دانلود پروژه تابلو روان + نرم افزار و مدار الکتریکی

تابلو روان یکی از قطعات الکترونیک پرطرفدار برای تبلیغات می باشد که کاربرد های فروانی در تبلیغات ، بانک ها و … کاربرد دارد . این تابلو روان ها با استفاده از مدارات الکترونیکی + یک میکروکنترلر که توسط یک نرم افزار متنی که قرار است روی آن نمایس داده شود طراحی می شود  کدهای ایجاد شده توسط نرم افزار را داخل میکروکنترلر بارگذاری می کنند.

پروژه تابلو روان

پروژه تابلو روان

 

قابل ذکر می باشد که ابعاد این تابلو روان ۶ در ۶ می باشد . و نرم افزاری که در داخل فایل زیپ می باشد برای طراحی شکل های مختلف آماده شده است.

و همپنین در داخل فایل ها مدار PCB این مدار برای طراحی آسان شما گنجانده شده است /

 



تاريخ : شنبه 30 آذر 1392 | 16:19 | نویسنده : sara

سرعت سنج

یکی از وسایلی الکترونیکی که به وفور مورد استفاده قرار می گیرد سرعت سنج می باشد که دارای کاربرد های بسیار زیادی در خودرو سازی ، وسایل حمل و نقل و … دارد . این سرعت سنج ها ممکن است اصول کار آنها با هم متفاوت باشد به عنوان مثال ممکن است از طریق چراغ زمانبندی و یا از طریق میزان ولتاژ تولید شده سرعت را اندازه گیری نمود.

پروژه سرعت سنج

پروژه سرعت سنج

 

اما این پروژه ای که امروز برای کاربران سایت آماده کردم از هیچ کدام روش های بالا استفاده نمی کند بلکه به صورت بیسیم سرعت را اندازه گیری و محاسبه و نمایش می دهد . از مزایای این نوع سرت سنج برای کاربرد آن در جاهایی که رد کردن سیم های سرعت سنج مشکل یا غیر ممکن باشد از این روش می توان استفاده کرد .

امیدوارم این پروژه مورد استفاده دانشجویان عزیز قرار بگیره.

 

مدار پروژه سرعت سنج :

برای شاهده عکس در ابعاد اصلی روی عکس کلیک کنید .

مدار پروژه سرعت سنج بیسیم

مدار پروژه سرعت سنج بیسیم

 

فایل PCB پروژه سرعت سنج بیسیم :

فایل PCB سرعت سنج

فایل PCB سرعت سنج

 

قطعات مورد نیاز :

قطعات مورد نیاز سرعت سنج

قطعات مورد نیاز سرعت سنج


برچسب‌ها: دانلود پروژه سرعت سنج خودکار بیسیم,

تاريخ : شنبه 30 آذر 1392 | 16:15 | نویسنده : sara

میکروکنترلر PIC

ا پیشرفت روز افزون تکنولوژی ما قادر خواهیم بود از هر جای دنیا و در هر زمان و هر مکانی به کنترل لوازم برقی خانه خود دسترسی داشته باشیم و همه ی این لوازم را براحتی از دور روشن و یا خاموش و یا هر عمل دیگری را که مد نظر داریم اجرا کنیم. این پروژه ای که اکنون آماده دانلود می باشد مربوط به همین کار می باشد که می توانید توضیحات بیشتر را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

پروژه کنترل لوازم خانگی

پروژه کنترل لوازم خانگی

 

طرز عملکرد این پروژه و مدار به این گونه می باشد که ابتدا از هر جا و هر مکانی که دوست داریم به شماره منزل که مدار فوق به آن متصل است زنگ می زنیم و سپس با فشردن شماره ها که از قبل برای هر کدام از آنها کارهای معلومی را تعریف کرده ایم اجرا می شود . به عنوان مثال تنظیم می کنیم که با فشردن شماره ۱ لامپ ها روشن و با فشردن کلید ۲ همه لامپ ها خاموش شوند و یا با فشردن کلید ۳ برق کل ساختمان قطع شود که خودمان این شماره و کارهایی که قرار است انجام شود را به میکروکنترلر تعریف می کنیم.

همچنین قابل ذکر می باشد که این پروژه برای میکروکنترلر PIC می باشد.

 

 

پسورد پروژه : skydoc.ir

لینک دانلود

www.skydoc.ir/download/PIC-TEL_CTRL(skydoc.ir).zip

 

 

 

481.9 KiB, 168 downloads
password : skydoc.ir

برچسب‌ها: میکروکنترلر PIC ,

apple bigpad

شایعات پیرامون شرکت اپل به اوج خود رسیده است و بیشتر منابع به‌صورت کاملاً مطمئن از عرضه یک تبلت بزرگ از شرکت اپل خبر می‌دهند ولی حقیقت امر چگونه خواهد بود؟ در حال حاضر در سراسر وب شایعات فراوانی پیرامون این محصول هنوز رسمی نشده وجود دارد که در ادامه باهم به بررسی تعدادی از شایعات و بالطبع انتظارات از این تبلت خواهیم پرداخت.


ابتدا منبع خبری آسیایی با نام PADNews اطلاعات اولیه درباره این تبلت و احتمال عرضه آن را فاش ساخت  و همین سایت نیز به‌تازگی اعلام کرده است که این تبلت در مرحله پروتوتایپ( ساخت نسخه آزمایشی) قرار دارد و این نشان از فاصله زمانی کم با رو نمایی و عرضه این محصول دارد.

 
این شایعات حاکی از این هستند که برای اولین بار پس از عرضه نسل سوم تبلت‌‌های اپل شاهد پیشرفت چشمگیر و جهش خیره‌کننده در ساختار صفحه‌نمایش این دستگاه محبوب باشیم. بنا به شایعات پخش‌شده در شبکه اینترنت این تبلت در بدترین حالت از تصویر 2K و در حالت خوب از تصویر 4K بهره خواهد برد.
 
این به این معناست که این  تبلت 12.9 اینچی خواهد توانست رزولوشن 2732 در 22048 پیکسل را به کاربران خود ارائه کند که در نوع خود نفس‌گیر و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. همچنین گفته می‌شود که این محصول در میانه سال 2014 میلادی  به بازار عرضه خواهد شد.
 
البته این شایعات نسبت مستقیمی با موضوع تولید تبلت گالاکسی 12 اینچی توسط شرکت سامسونگ دارد و باید دید این بار رقابت این دو شرکت بازهم به شکایت اپل از سامسونگ خواهد انجامید یا خیر. تنها مورد مهم در این میان این است که این رقابت در نهایت به نفع من و شما تمام خواهد شد و محصول توانمندتری را دریافت خواهیم نمود.

برچسب‌ها: دو تبلت 13 اینچی اپل سال اینده میلادی وارد بازار خواهند شد,

  gresso radical  اسمارت فونی لوکس و گران قیمت از جنس تیتانیوم
 
 

Gresso Radical

Gresso اولین اسمارت فون اندرویدی خود را عرضه کرد. Gresso Radical که دارای بدنه  و کلیدهای کنترلی از جنس تیتانیوم می باشد دارای صفحه نمایش ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل و پوششی از گوریلا گلاس و پروسسور دو هسته ای ۱.۲ گیگاهرتزی است.


این اسمارت فون در سه نسخه عرضه می شود. Gresso Radical R1 دارای یک لوگوی تیتانیومی و قیمتی ۱۸۰۰ دلاری، Radical R2 با یک لوگوی طلای ۱۸K و قیمت ۲۳۰۰ دلار و Radicial R3 با لوگویی از طلای سفید ۱۸K و قیمت ۲۳۰۰ دلار در دسترس قرار دارد.

Gresso Radical Gresso Radical Gresso Radical

از دیگر ویژگی های این اسمارت فون می توان به دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی، ۳۶ گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از دو سیم کارت و سیستم عامل اندروید ۴.۱.۲ جیلی بین اشاره کرد.تنها ۹۹۹ دستگاه از این اسمارت فون ها ساخته شده و قرار است نمونه ای از آنها در رویداد CES 2014 به نمایش گذاشته شود.


برچسب‌ها: gresso radical اسمارت فونی لوکس و گران قیمت از جنس تیتانیوم,

 HTC مایکروسافت به ما پشت کرد اما ما تبلت بی همتا خود را می سازیم

روز گذشته شرکت کره ای اچ تی سی اعلام کرد تبلت منحصر به فرد و بی همتای خود را تولید می کند!این خبر پس از عدم اجازه مایکروسافت به ورود اچی تی سی در لیست اولین تولید کنندگان تبلت ویندوز 8 منتشر شد اما آیا با وجود رقبای قدرتمندی همچون اپل،مایکروسافت،گوگل و سامسونگ HTC هم شانسی برای عرضه اندام در بازار تبلت ها را دارد؟


شواهد نشان می‌دهد که یک تولید کننده موبایل دیگر قصد دارد وارد بازار تبلت‌ها شود. HTC که یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی است پس از عدم پذیرش مایکروسافت برای تولید اولین تبلت‌های ویندوز ۸، تصمیم گرفته تا خود دست به کار شده و تبلت جدید و متفاوتی را وارد بازار کند.

اچ‌تی‌سی که پیش از این یک بار با تبلت نسبتا متفاوت Flyer بازار را آزمایش کرد و البته بازخورد مناسبی را نیز بدست نیاورد، حالا براساس گزارش PC Advisor به نظر می‌رسد که در حال توسعه و طراحی تبلت اختصاصی خود است اما «تا زمانی که به یک محصول بی‌همتا دست نیابد» آن را عرضه نخواهد کرد.

هرچند اچ‌تی‌سی در اولین تلاش خود با اضافه کردن قلم دیجیتال به تبلت فلایر، قابلیت تازه‌ای را معرفی کرد اما این قابلیت آنقدر خاص و جذاب نبود که آن را وارد رقابت با آیپد کند. با توجه به شواهد بدست آمده تبلت در حال ساخت اچ‌تی‌سی مجهز به سیستم‌عامل اندروید بوده و مشخصا اولین رقبای آن تبلت‌های گلکسی سامسونگ و نکسوس گوگل خواهند بود.


برچسب‌ها: HTC مایکروسافت به ما پشت کرد اما ما تبلت بی همتا خود را می سازیم,

تاريخ : شنبه 30 آذر 1392 | 14:12 | نویسنده : sara
 
تلفن  هوشمند E-INKبا صفحه نمایش دو طرفه

در نمایشگاه امسال تکنولوژهای زیادی معرفی شدند و شاید یکی از این تکنولوژی ها بسیار مورد توجه علاقه مندان به خواندن کتابهای الکترونیکی قرار گیرد ، E-ink طرح مفهومی جدیدی را معرفی کرده که گوشی هوشمند شما را مجهز به دو نمایشگر می‌نماید. نمایشگر معمول گوشی‌های هوشمند و در پشت آن نمایشگر از نوع جوهر الکترونیک ، در ادامه با ما همراه باشید .


شاید این قضیه برای شما هم جالب باشد با یک گوشی هم تلفن همراه داشته باشید و هم یک صفحه برای خواندن کتابهای الکترونیکی بدون اینکه چشم شما اذیت شود .
برخی از خبرنگاران در  نمایشگاه IFA شاهد رونمایی از نمونه  اولیه اولین تلفن هوشمند بودند که در یک سمت دارای صفحه نمایش LCD و در سمت دیگرش E-ink یا همان جوهر الکترونیک که تکنولوژی مورد استفاده در کتابخوان ها می باشد .
حتما می‌پرسید چرا دو نمایشگر؟ دلیلش آن است که نمایشگرهای جوهر الکترونیک (که می‌توان آنها را در کتابخوان‌های کیندل یا نوک مشاهده کرد) مصرف انرژی بسیار کمی دارند و در عین حال بسیار باریک هستند. این نوع نمایشگرها ایده‌آل‌ترین نمایشگر برای مطالعه روی گوشی هستند، اما سرعت رفرش‌ریت و رنگی نبودن آنها بزرگترین مشکلشان محسوب می‌شود.
طرح جدید معرفی شده این امکان را به شما می‌دهد تا هنگام مطالعه روی گوشی هم باتری بسیار کمتری مصرف کنید و هم چشمانتان را از شر آسیب‌های ناشی از تماشای نمایشگرهای معمول خلاص کنید.

کتابخوان‌های الکترونیک در حالت قفل صفحه به جای خاموش شدن نمایشگر، جلد کتابی که در حال مطالعه آن هستید یا تصویر دلخواه شما را نمایش می‌دهند. نمایش صفحه ثابت در این نوع نمایشگرها مصرفی نزدیک به صفر دارد. بنابراین می‌توان تصور نمود که از طریق این طرح بتوان پشت گوشی را به طرح‌های زیبا و متنوع و یا محتوای دلخواه تغییر داد تا ظاهری متفاوت داشته باشد.
E-ink اطلاعاتی راجع به علاقه‌مندی شرکت‌های سخت‌افزاری به این نمونه ارائه نکرد، اما تایید نمود که حداقل یک کمپانی در حال کار روی این طرح می‌باشد.


برچسب‌ها: تلفن هوشمند E-INKبا صفحه نمایش دو طرفه,

طرح مفهومی بسیار جالب ازiphone air اسمارت فونی رویایی شگفت انگیز
 
 

iphone 6 air concept

چندی پیش بود که طرح مفهومی آیفون 6 با نمایشگر چند وجهی را باهم در گجت نیوز دیدیم اما به تازگی یک شرکت تبلیغاتی ایتالیایی به نام SET Solution اقدام به ساخت یک ویدئوی طرح مفهوی از آیفون آینده به نام آیفون ایر کرده است که تنها ۱۷ گرم وزن و ۱٫۵ میلی‌متر ضخامت دارد!


حالا که مک‌بوک و آی‌پد دارای نسخه‌های سبک و باریک ایر هستند چرا آیفون این‌طور نباشد؟ شاید بگویید آیفون ۵S همین حالا هم بسیار باریک و سبک است؛ اما عاشقان اپل هیچ‌گاه دست از رؤیاپردازی بر نمی‌دارند.

 

 

آیفون ایر در این ویدئو تنها حدود دو برابر یک کارت اعتباری ضخامت دارد: ۱٫۵ میلی‌متر در بالا و ۳ میلی‌متر در پایین. بلندی آیفون ایر ۱۳ سانتی‌متر و عرضه آن ۶ سانتی‌متر خواهد بود به طوری که حتی یک‌میلی‌متر هم از اطراف به حاشیه صفحه نمایش اختصاص داده نشده است. آیفون ایر تنها ۷۰ گرم وزن خواهد داشت و با وجود ضخامت بی‌نهایت کم حسگر اثر انگشت Touch ID خود را حفظ کرده است.

 

 

با وجود این‌که تماشای این ویدئوها را توصیه می‌کنیم اما برای آیفون نسل آینده منتظر چنین محصول انقلابی نباشید چرا که شاید صفحه‌نمایش آیفون به تنهایی ۱٫۵ میلی‌متر ضخامت داشته باشد! هر چند احتمالاً اپل طبق روال هر دو سال آیفون جدید را باز هم سبک‌تر و باریک‌تر از گذشته خواهد کرد.


برچسب‌ها: طرح مفهومی بسیار جالب ازiphone air اسمارت فونی رویایی شگفت انگیز,

تاريخ : شنبه 30 آذر 1392 | 13:34 | نویسنده : sara

chromebook11شرکت دل معرفی شد

 

dell chromebook 11

دل اولین کروم بوک خود را معرفی کرد. Chromebook 11 که از سیستم عامل کروم گوگل بهره می برد دارای صفحه نمایش ۱۱ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل، پروسسور Intel Celeron 2955U و رمی ۲ یا ۴ گیگابایتی است.


 

برای مشاهده این عکس کلیک کنید
  •  حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی، وبکم ۷۲۰p، وای فای، بلوتوث ۴.۰ و پورت USB 3.0 از دیگر مشخصات این محصول دل می باشد. Dell Chromebook 11 در ژانویه سال آینده با قیمت پایه ۳۰۰ دلار در دسترس خواهد بود.

برچسب‌ها: chromebook11شرکت دل معرفی شد,

دانلود جزوه شبیه سازی سیستم های کامپیوتری با Cisco Packet Tracer

در این پست قصد داریم تا یکی از بهترین جزوات در زمینه شبیه سازی شبکه های سیسکو با استفاده از نرم افزار سیسکو پکت تریسر را در اختیار شما قرار دهیم این جزوه که شامل دو قسمت تئوری (آموزش شبکه) و عملی (کار با پکت تریسر) است توسط یکی از کاربران در اختیار ما قرار داده شده است

دانلود جزوه شبیه سازی سیستم های کامپیوتری با Cisco Packet Tracer

مباحث این جزوه عبارتند از :

فصل اول : مفاهیم اولیه شبکه

  • اجزای منطقی شبکه
  • کابل های شبکه
  • آشنایی با کلاینت و سرور
  • پروتکل NETBEUI
  • IPX/PBX
  • سرویس های TCP/IP
  • شروع مکانیزم ارسال اطلاعات در TCP/IP
  • ARP چیست
  • لایه های OSI
  • پیکربندی سوییچ شبکه
  • اولویت بندی ترافیک شبکه و رمزنگاری

فصل دوم : آشنایی با PACKET TRACER

  • آشنایی با پکت تریسر
  • ایجاد اولین شبکه در پکت تریسر
  • ایجاد اتصالات و دستگاه ها
  • پیکربندی دستگاه ها در پکت تریسر
  • CISCO IOS مسیریاب ها و سوییچ
  • کسب اطلاعات از دستگاه ها در پکت تریسر
  • ارسال گرافیکی PDU
  • حالت شبیه سازی در PACKET TRACER
  • مدیریت سناریو ها در حالت شبیه سازی
  • دستگاه ها و ماژول ها
  • ترتیب BOOTING و بارگزاری تصویر IOS در مسیریاب ها وسوییچ ها
  • پیکربندی سوییچ و روتر
  • پیکربندی PC و SERVER
  • پیکربندی CLOUD
  • آشنایی با پل ها , تکرارکننده و هاب
  • سناریوی ایجاد شبکه ایی کوچک و خانگی
  • سناریوی توسعه توپولوژی شبکه
  • سناریوی شبیه سازی یک شبکه ISP
  • آشنایی با انواع مسیریاب , سوییچ , IP PHONE و...
  • دستورات IOS مسیریاب و سوییچ
  • الگوریتم پروتکل STP
  • چگونگی پردازش فریم ها در VTP
  • چگونگی پردازش بسته های RIP , OSPF , ICMP , UDP , EIGRP , TCP توسط دستگاه ها
  • چگونگی عملکرد TELNET , DNS , HTTP , DHCP , TFTP SERVER
  • چگونگی پردازش بسته های ورودی و خروجی در NAT
  • نحوه عملکرد ARP و ACCESS LIST
  • ایجاد یک شبکه PEER TO PEER
  • ایجاد شبکه مبتنی بر سوییچ , هاب , تکرارکننده و روتر
  • رفع اشکال مربوط به آدرس IP
  • پیکربندی مسیرهای پیشفرض و استاتیک برای مسیریابی روتر
  • پیکربندی مسیریاب
  • پیکربندی RIP
  • نصب DHCP SERVER
  • راهندازی ACTIVE DIRECTORY
  • تنظیم ویندوز XP برای اتصال به VPN سرور

دانلود

حجم : 10 M

تعداد صفحات : 321

زبان : فارسی


برچسب‌ها: دانلود جزوه شبیه سازی سیستم های کامپیوتری با Cisco Packet Tracer,

تاريخ : شنبه 30 آذر 1392 | 13:15 | نویسنده : sara
 
جزئیات روتر خانگی جدید سیسکو فاش شد

 

همانطور که می دانید دستگاه های الکترونیکی به منظور اینکه وارد بازار آمریکا بشوند، ابتدا می بایست توسط FCC از لحاظ مصرف انرژی، میزان انتشار امواج و چندین استاندارد دیگر بررسی شوند تا اجازه فروش را بگیرند. متاسفانه طی مراحل بررسی نمونه اولیه در آزمایشگاه های FCC، تعدادی از دستگاه ها قربانی امنیت ناکافی این آزمایشگاه ها می شوند و قبل از معرفی شرکت سازنده، مشخصات آنها به بیرون درز می کند. روتر خانگی سیسکو که تا کنون نمونه مشابهی از آن در بازار مصرف کنندگان نبوده است، قربانی همین موضوع شد.

روتر سیسکو مدل REN301 مجهز به یک صفحه نمایش است که از این به بعد کار شما را راحت خواهد کرد و به محض قطع شدن اینترنت دیگر نیاز نیست برای پیدا کردن مشکل به دنبال کابل ها بیافتید. این روتر با استفاده از پروتکل های خاص، مسیر های اتصال شما را به اینترنت بررسی می کند و در صورتی که ایرادی در اتصال به اینترنت وجود داشته باشد، مشکل را به شما نمایش می دهد.

این روتر که یکی از نمونه های اولیه روترهای هوشمند است، ممکن است در حین انجام وظیفه هم دچار خطا بشود. ولی برای نسل جدید روترهای خانگی شروع خوبی است که به آسایش کاربران در استفاده از اینترنت می افزاید.

با استفاده از صفحه نمایشگر روتر شما می توانید تنظیمات ساده را بدون نیاز به کامپیوتر انجام دهید و وضعیت اینترفیس های مختلف را مشاهده کنید. این روتر از استانداردهای 802.11 b/g/n پشتیبانی می کند و می تواند ترمینال تلفن اینترنتی برای پروتکل SIP باشد.

علاوه بر امکانات مذکور، این روتر یک دستگاه ذخیره سازی تحت شبکه یا اصطلاحا NAS نیز هست. سیسکو به همراه این دستگاه یک کارت ۳۲ گیگابایتی SD هم عرضه می کند که دستگاه شما را به یک NAS با ظرفیت ذخیره سازی ۳۲ گیگابایت تبدیل می کند. اگر فکر می کنید ۳۲ گیگابایت برایتان کم است می توانید فلش مموری و یا هارد دیسک USB خود را به آن وصل کنید.

فعلا هم خبری از تاریخ عرضه به بازار و قیمت آن در دسترس نیست.

در عکس های زیر می توانید وضعیت منو ها را در صفحه نمایشگر مشاهده کنید.

 

4-28-2011ciscotouch2-1304030442.jpg

 

4-28-2011ciscotouch3-1304030451.jpg

 


برچسب‌ها: جزئیات روتر خانگی جدید سیسکو فاش شد,

احتمال استفاده از پوشش های چرم در لپ تاپ های اینده سامسونگ

samsung leather design laptop

ظاهرا استفاده از چرم در گلکسي نوت 3 براي سامسونگ نتايج خوبي در بر داشته است چرا که این کمپانی در نظر دارد تا لپ‌تاپ‌های خود را نیز با استفاده از چرم مصنوعی به بازار عرضه کند. براساس شایعات جدید، کمپانی کره‌ای در نظر دارد تا سری لپ‌تاپ‌های ATIV Book 9 را با استفاده از پوشش چرم مصنوعی به بازار عرضه کند.


این خبر توسط وب‌سایت کره‌ای Seeko منتشر شده است که به‌همراه متن خبر، تصویری از یک لپ‌تاپ سفید رنگ که از پوشش مصنوعی چرم بهره می‌برد، قابل مشاهده است. گویا یکی از اعضای این وب‌سایت خبری در کنفرانس اس آکادمی سامسونگ که در کره‌ی جنوبی برگزار شده بود، حضور داشته و موفق به ثبت این تصویر شده است. هنوز جزئیاتی از مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ ارائه نشده است، اما یکی از برجسته‌ترین مواردی که به‌‌عنوان اصلی‌ترین ویژگی آن برشمرده می‌شود، بهره‌گیری از بلندگوهایی با قدرت 2 وات است. همچنین این لپ‌تاپ به‌همراه نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل مایکروسافت، ویندوز 8.1 به بازار عرضه خواهد شد.

هرچند تصویر ثبت شده توسط Seeko آنچنان قابل استناد نیست، اما می‌توان این تصویر را تا حدودی متقاعد کننده عنوان کرد. انتظار می‌رود تا خط مشیی را که سامسونگ در تولید سخت‌افزار سری گلکسی‌نوت دنبال کرده است در این لپ‌تاپ نیز مورد استفاده قرار دهد. ضمنا همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌شود، یک حلقه‌ی کرومی دور تا دور تاچ‌پد قرار گفته است تا ظاهری زیبا را برای آن به ارمغان بیاورد. انتظار داریم تا اطلاعات بیشتری از این لپ‌تاپ را در نمایشگاه CES 2014 که در روزهای آتی برگزار خواهد شد، ارائه شود.


برچسب‌ها: احتمال استفاده از پوشش چرم در لپ تاپ های اینده سامسونگ,

تاريخ : شنبه 30 آذر 1392 | 13:4 | نویسنده : sara
ایا سامسونگ اسمارت فون های خورشیدی عرضه می کند؟

Samsung Solar Powered Smartphones

یکی از تکنولوژی هایی که سامسونگ علاقمند به گسترش فعالیت خود در آن بخش در سال ۲۰۱۴ می باشد، مربوط به انرژی خورشیدی است. انتظار می رود که سامسونگ در آینده (آینده ای نه چندان دور) از اولین اسمارت فون خود که از انرژی خورشیدی برای کار کردن بهره می برد رونمایی کند.


ظاهرا کمپانی اپل قبلا راهی برای استفاده از یک شارژر خورشیدی درون یک اسمارت فون و یکپارچه کردن آن با دستگاه پیدا کرده است، روشی که اعلام شده بسیار کارآمد می باشد. سامسونگ هم نمی خواهد در این بخش عقب بیافتد و بدنبال راه هایی برای پیشرفت در این بخش است.

براساس گزارش ZDNet Korea، سامسونگ که در حال حاضر تمرکز ویژه ای برروی صفحه نمایش ها دارد در تلاش است تا فعالیت خود در بخش تکنولوژی های مربوط به شارژ خورشیدی را افزایش دهد. ظاهرا سامسونگ فرصت کار با تکنولوژی های مرتبط با این بخش را داشته و به نظر می رسد آنها به اجرایی کردن این پروژه نزدیک شده اند.

Samsung Solar Powered Smartphones


SamMobile اشاره می کند که این تکنولوژی بزودی تبدیل به یک جریان اصلی (هدف اصلی) می شود، مخصوصا اگر دو کمپانی اپل و سامسونگ بدنبال عرضه محصولاتی باشند که از این ویژگی برخوردارند.



Vivo xplay 3sاولین اسمارت فون جهان باصفحه نمایش 2560در1440پیگسلی معرفی شد

vivo xplay 3s

بعد از انتشار خبرها و شایعات مختلف، بالاخره اولین اسمارت فون ۲K HD یا Quad HD یا QHD دنیا معرفی شد. این اسمارت فون که Vivo Xplay 3S نام دارد در پکن معرفی گردید که از صفحه نمایشی ۵.۷ اینچی با رزولوشن خیره کننده ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل (چگالی پیکسلی ۴۹۰ppi) بهره می برد.


این تلفن مجهز به پردازنده سریع Snapdragon 800 می‌باشد که از 4 هسته Krait 400 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 330 بهره می‌برد. در قدرت و کارایی S800 کوالکام هیچ شکلی وجود ندارد، اما باید دید این پردازنده از پس رزولوشن این تلفن نیز بر خواهد آمد یا خیر؟
تلفن 3S مجهز به 3 گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی، اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از خروجی صدای DTS بوده و سازگار با شبکه LTE است.

 

برای مشاهده این عکس کلیک کنید

 

 

دوربین 13 مگاپیکسل در تلفن Xplay 3S به یک لنز با f/1.8 تجهیز شده تا تصویر برداری به آن را در سطح بسیار خوبی قرار دهد. جالب است بدانید که تلفن 3S از سنسور اثر انگشت خوان نیز پشتیبانی می‌کند. این سنسور در قسمت پشت تلفن جای گرفته است.

تلفن Xplay 3S همچنین مجهز به باتری 3,200 میلی آمپر ساعتی است که احتمالا طول عمر باتری قابل قبولی را ارائه می‌کند.

تلفن Vivo DT 3S از نظر سخت افزاری خارق العاده به نظر می‌رسد و رابط کاربری محصولات قبلی آن نیز جالب بوده است. حال باید منتظر ماند و دید چه قیمتی برای آن در نظر گرفته خواهد شد. با معرفی این تلفن می‌توان پیش بینی کرد که پرچمداران نیمه اول سال 2014 به چه مشخصات سخت افزاری تجهیز خواهند شد.


برچسب‌ها: Vivo xplay 3sاولین اسمارت فون جهان باصفحه نمایش 2560در1440پیگسلی معرفی شد,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 16:28 | نویسنده : sara

مسيريابي (Routing)

يكي از مهمترين سرويس هاي مورد نياز در شبكه سرويس مسيريابي مي باشد . ساده ترين تعريف براي مفهوم مسيريابي ، اين است كه : مسيرياب تعيين مي كند بسته هاي وارد شده ازيك پورت فيزيكي مثل شبكه يا مودم ، به چه پورتي وارد و يا از كدام پورت خارج شوند . در واقع مسير ياب مسوول تعين مسير بسته هاي  شبكه مي باشد . در ساده ترين مثال ممكن ، يك مودم ADSL را كه داراي يك پورت براي اتصال خط تلفن شهري به آن در نظر بگيريد . اين مودم ترافيك هاي بيرون را به داخل شبكه و ترافيك هاي داخل را به بيرون شبكه هدايت مي كند .  مسير ياب ها براي اين كار از جدول مسير يابي (Routing Table) كمك گرفته و پورت ها را به مسير ها مرتبط مي كنند . اطلاعات ثبت شده در يك رديف از اين جدول شامل شماره پورت ، مبدا، مقصد ، مي باشد . براي مشاهده جدول مسير يابي سيستم عامل خود مي توانيد از فرمان route print در خط فرمان استفاده نماييد .

1-    انواع مسير يابي

الف : مسير يابي ايستا (static)

اين نوع مسير يابي كه اصطلاحا به آن روشي دستي نيز گفته مي شود ، مدير شبكه مسوول وارد كردن مسير ها به جدول مسير يابي است .

ب: مسير يابي پويا (Dynamic)

در اين روش مسيرياب به بسته هاي ورودي گوش نموده و مسير را ياد مي گيرد . يادگيري شامل ثبت مسير رويت شده در جدول نيز مي باشد .

2-   مسير پيش فرض چيست ؟

مسير پيش فرض يا همان اصطلاح چهار صفر (0.0.0.0/0.0.0.0) ، مسيري است مشخص شده ، كه بسته هاي حاوي درخواست مقصدي ثبت نشده در جدول به آن ارسال مي شوند . يعني اگر آدرس مقصدي در جدول ثبت نشده باشد ، مسير ياب بسته را براي پرس و جوي بيشتر به پورت پيش فرض ارسال مي كند .  معمولا اين پورت دروازه شبكه (gateway) نام دارد .

 

تنظيم بخش مسير يابي در ميكروتيك

پس از راه اندازي و نصب ميكروتيك ، اگر كارت هاي شبكه داراي آدرس ip بوده باشد ميكروتيك آنها را به جدول مسير يابي اضافه مي كند . اما در اين مرحله هيچ مسير پيش فرضي در جدول وجود ندارد . براي مشاهده جدول مسير يابي از منوي ip – routes  استفاده نماييد .

 

اضافه نمودن مسير پيش فرض :

هنگامي كه آدرس مقصد و يا دروازه شبكه شما تعيين شد ، براي اضافه كاردن دروازه و يا مسير هاي پيش فرض به روش زير اقدام نماييد .

تنظيم مسير

آدرس ip يا شبكه مقصد را وارد نماييد .

مقصد

Dst address

آدرس ip دروازه مورد نظر را وارد نماييد

دروازه

gateway

نكته :

مسير پيش فرض با  0.0.0.0/0 بعنوان مقصد تعيين مي گردد .  

 

در بعضي از اتصالات به اينترنت و شبكه هاي اينترانت آدرس دروازه بطور خودكار دريافت مي گردد . مانند PPPOE . بنابرايت لازم است حتما در هنگام اضافه نمودن اين نوع interface ها در بخش pppoe گزينه Add defaualt route را علامت دار نماييم .

مثال :

با تنظيم سيستم عامل ميكروتيك از تصوير نقشه شبكه زير موارد مربوط به مسير يابي را تمرين نماييد .

 

 

 


برچسب‌ها: اموزش میکروتیک قسمت سوم,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 16:24 | نویسنده : sara

تنظیمات روتر

پس از نصب نرم افزار RouterOS و یا روشن کردن  روتر،  روش های مختلفی برای ارتباط با آن و انجام تنظیمات وجود دارد:

·        دسترسی با استفاده از نرم افزار WinBox

·        دسترسی با استفاده از واسط گرافیکی وب بیس (Webfig)

·        دسترسی به Command Line Interface (CLI)از طریق Telnet ,ssh ,serial cableو یا حتی با استفاده از کیبورد و مانیتور به شرطی که روتر VGA card داشته باشد.

 

IP addressپیش فرض روی تمام روترهای میکروتیک 192.168.88.1 می باشد که روی ether1  ست شده است.یوزر نیم پیش فرض admin  و بدون پسورد(پسورد خالی) می باشد.

 

WINBOX:

Winboxیک نرم افزار پیکر بندی روتر است که می تواند از طریق macیا IP به روتر وصل شود.آخرین نسخه آن از اینجا قابل دانلود استٌWinBox

برنامه را اجرا کنید و دکمه Browse را بزنید اگر روتر شما وصل و روشن باشد اینجا باید نمایش داده شود.winbox تمام روترهای موجود در شبکه را پیدا می کند.حال بر روی mac  یا ip روتر مورد نظر کلیک کنید و سپس connect  را بزنید.

 

Winbox تمام پلاگین های روتر را دریافت کرده و صفحه تنظیمات روتر را نمایش می دهد .

 

 

WEBFIG:

شما می توانید با وارد کردن ipروتر در browser  خود وارد محیط تنظیمات وب بیس آن شوید که ظاهر آن دقیقا مشابه WinBoxاست.

 

CLI:

CLI  یا Command Line Interface اجازه می دهد تا شما تنظیمات روتر را با استفاده از فرمان های متنی(Text Cammands ) انجام دهید.از آنجا که تعداد این فرمان ها زیاد است، به گروه های مختلفی دسته بندی شده اند که برای مشاهده آنها می توانید به اینجا مراجعه کنید: Manual Console

چندین راه برای دسترسی به CLI  وجود دارد:

winbox terminal

telnet

ssh

serial cable etc

Serila Port

اگر روتر شما پورت سریال داشته باشد می توانید با اتصال آن به یک PC  و با استفاده از نرم افزارهایی مثل  HyperTerminal یا Putty وارد کنسول روتر شوید.پارامترهای مورد نظر را مثل شکل زیر ست کنید:

اگر پارامتر ها را درست وارد کرده باشید باید صفحه لاگین زیر را مشاهده کنید:

 

Monitor and Keyboard

اگر روتر شما کارت گرافیک داشته باشد می توانید با اتصال مانیتور و کیبورد وارد کنسول دستگاه شوید:

پس از لاگین کردن صفحه زیر نمایش داده می شود:

حال شما می توانید با وارد کردن فرمان setup تنظیمات روتر را آغاز کنید.

 

تنظیمات مقدماتی:

در این بخش به آموزش پیکر بندی اولیه روتر می پردازیم.

ابتدا ارتباط مودم اینترنت با روتر را از طریق اتصال کابل شبکه lan به ether1 بر قرار می کنیم و سپس کامپیوتر یا سوییچ را با کابل lan به یکی از پورتهای اترنت روتر وصل می کنیم در تنظیمات پیش فرض روتر سرویس DHCP ست شده بنابراین pc پس از اتصال به روترباید ازDHCP،آی پی از رنج 192.168.88.xxx دریافت کند.

 

ورود به روتر (Logging into the router):

آی پی آدرس 192.168.88.1را در browser خود وارد کنید،حال صفحه اصلی RouterOS را مشاهده خواهید کرد سپس بر روی Webfigکلیک کنید.

در این مرحله صفحهlogin ظاهر می شود که باید یوزرنیم و پسورد روتر را که به صورت پیش فرض admin  بدون پسورد است،وارد کنید.

حال شما وارد صفحه Router Configuration شده اید.

 

پیشنهاد می شود که در ابتدا به منظور جلوگیری از ورود افراد به روتر، پسورد را تغییر دهید. برای این منظور بر رویSystemاز منوی پنل سمت چپ کلیک کرده و سپس در زیر منوی باز شده روی Users  کلیک کنید.

سپس صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد که در اینجا می توانید یوزر جدید ایجاد و یا آنها را ویرایش کنید.اگر روی یکی از یوزرها مثلا در اینجا admin  کلیک کنید،می توانید اطلاعات مربوط به آن یوزر را edit  کنید و یا با زدن دکمه Add new  

یوزر جدید ایجاد کنید.

 

پس از دادن تغییرات برای ذخیره آنهاchange  را بزنید.

 

تنظیمات دسترسی به اینترنت:

به صورت پیش فرض روی پورتether1روتر DHCP Client  ست شده تا بتواند از مودم اینترنت یا ISP آی پی بگیرد حال اگر سرویسDHCP  در مودم اینترنت فعال نباشد باید آی پی را یه صورت دستی وارد کنید. وارد  'IP -> DHCP Client' شوید اگر وضعیت به صورت شکل زیر بود(Searching) نشان دهنده غیر فعال بودن DHCP  است و شما می توانید آن را حذف کنید(قسمت شماره 2).

برای ست کردن آی پی استاتیک یا دستی برود به: 'IP -> Address'

در اینجا شما آی پی lan روتر را که با آن وصل شده اید، مشاهده می کنید.حال برای ست کردن ip روی  ether1 دکمه Add new  را بزنید.

در اینجا شما بایدip ای که از طرفISP  به شما داده شده را وارد کنید و یا یک ip از رنج آی پیlanمودم که اینترنت دارد، ست کنید.مثلا 192.168.1.100

به این ترتیب ether1  با اتصال به مودم به اینترنت متصل می شود و باید با انجام تنظیمات بعدی اینترنت را به پورت lan روتر منتقل کنیم تا بتوانیم به شبکه اینترنت بدهیم.

انجام تنظیمات NAT:

Configuring network address translation (NAT)

به دلیل اینکه شبکه شما محلی  و global  است باید اینترنت را از طریق سرویس NAT به شبکه خود تخصیص دهید.کار NAT (network address translation) در واقع ترجمه یک آی پی استاتیک به آی پی های یک شبکه محلی است و کاربرد اصلی آن برای اینترنت دار کردن شبکه محلی است به طوریکه تمام آی پی های شبکه از طریق یک آی پی اینترنتی و ولید به اینترنت متصل می شوند.

برای تنظیمات NAT  در میکروتیک بروید به:IP -> Firewall -> tab NAT

Add new  را زده و پارامتر های آن را به صورت زیر وارد می کنیم:

Chain:Srcnat

Src address:رنج آی پی  آدرس شبکه را وارد میکنیم مثلا 16/172.16.0.0

out-interface: اینترفیسی را که به اینترنت متصل است مشخص میکنیم در اینجا ether1.

Action:masquerade

اگرآی پی اینترنتی داینامیک باشد از masquerade استفاده میکنیم و اگر آی پی استاتیک بود میتوان ار Netmap هم استفاده کرد.

 

معرفی درگاه اینترنت و مسیریابی(Default gateway & routing):

شما باید از قسمت IP -> Routes روت پیش فرض اینترنت را اضافه کنید، Add newرdd new  فرض اینترنت را اضافه کنیدتفاده میکنیم و اگر آی پی استاتیک بود میتوان ار دثفئشح هم استفاده کرد را بزنید.

سپس در صفحه باز شده دکمه + کنار Gateway را زده و آی پی gateway خود که همان آی پی مودم اینترنت است و یا از طرف isp داده شده را وارد میکنیم مثلا 172.16.1.1

Dst.Address را نیز به همان صورت 0/0.0.0.0 باقی می گذاریم چون می خواهیم این روت شامل تمام ای پی های اینترنت باشد و شبکه محلی ما از درگاه متصل به مودم خارج شود.

حال دکمه ok را زده تا دستور روت ایجاد شود.

اکنون شما باید در شبکه lan و با کل آی پی ها اینترنت داشته باشید.

می توانید از قسمت Tools -> Ping پینگ 8.8.8.8 را بگیرید تا مطمئن شوید مشکلی برای ارتباط با اینترنت وجود ندارد.

 

DNS

پس از بر قراری ارتباط با اینترنت برای آنکه بتوانید صفحات وب را باز کنید نیاز دارید تا سرویس DNS را در روتر تنظیم کنید.البته اگر DNS به صورت اتوماتیک از DHCP  مودم گرفته شده باشد دیگر نیازی به ست کردن آن نیست.برای انجام تنظیمات DNS بروید به:IP -> DNS ->Settings

ابتدا گزینه setting و سپس (+)add را بزنید همچنین تیک Allow Remote Request را نیز انتخاب کنید.

حال در قسمت Serversآی پی آدرس DNSرا وارد کنید که میتواند شامل آی پی DNS مودم مثل 172.16.1.1 و یا یک DNS اینترنتی مثل 8.8.8.8 باشد.

حال شما باید قادر باشید تا از طریق یک pc در شبکه lan، به اینترنت و صفحات وب دسترسی داشته باشید.

 

در این بخش از آموزش میکروتیک شما کلیه تنظیمات لازم را جهت راه اندازی روتر و اتصال شبکه lan به اینترنت از طریق روتر، فرا گرفتید در بخش بعدی با سرویس های Firewall و نحوه انجام تنظیمات آن آشنا خواهید شد.


برچسب‌ها: آموزش میکروتیک قسمت دوم تنظیمات روتر,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 16:19 | نویسنده : sara
 
 
 

معرفی میکروتیک

میکروتیک از سال ۱۹۹۵ فعالیت خود را در عرصه صنعت فناوری اطلاعات با ارائه راه حل های سرویس دهنگان اینترنت بیسیم ( WISP) در کشور لاتویا ( لتونی ) آغاز و همچنین در سال ۱۹۹۶ با انجام پروژه های وایرلس در نقاط مختلف جهان به کار خود ادامه داد تا در نهایت در سال ۱۹۹۷ سیستم عاملی جهت راه حل های مسیریابی و شبکه های بی سیم را با قابلیت های فراوان و شگفت انگیزی به نام RouterOS تولید نمود که قابلیت نصب بروی سیستم های کامپیوتری را دارا بود. با گسترش فعالیت ها و از جمله محبوبیت این سیستم و عملکرد های فوقالعاده آن در زمینه شبکه این شرکت موفق به تولید سخت افزار در کنار سیستم عامل خود با نام RouterBoard گردید .در حال حاضر این شرکت در کلیه کشور ها و پنج قاره نمایندگی های فروش ، مشاور و مدرس های فراوانی دارد که نحوه کار و استفاده از تجهیزات این شرکت را عرضه و به دیگران آموزش میدهند. با محبوبیت یافتن تولیدات این شرکت جلسات بین المللی و رسمی با مدیریت میکروتیک هر ساله در قاره های مختلف جهان با نام Mikrotik User Meeting) MUM ) برپا می گردد ، اولین سمینار کاربران میکروتیک در سال ۲۰۰۲ برگذار شد .

محبوبیت این شرکت در میان مصرف کنندگان جهان مربوط به هزینه بسیار پایین این سیستم عامل و همچنین سخت افزار های آن و به علاوه قابلیت انجام چندین کار در لحظه بدون خطا و محدودیت میباشد که به کمک هسته اولیه آن که بر پایه لینوکس میباشد بنا شده است . اخیرا این شرکت اقدام به تولید یک محصول جدید RouterBoard با نام Cloud Core Router نموده است که دارای پردازشگر ۳۲ هسته ایی به همراه ۲ گیگابایت حافضه رم میباشد که توانسته شگفتی بسیاری در صنعت فناوری اطلاعات را متحول شود .

 

ویژگی های میکروتیک

Mikrotikویژگی های زیادی دارد که برخی از آنها را ذکر میکنیم:

یکی از ویژگی های MikroTik این است که اکثر سرویسهای آن مانند NAT , Bandwidth Manager , Filtering و ... بر روی Layer3 انجام می پذیرد و به همین دلیل نیازی به لایه های بالاتر ندارد که این خود مقدار قابل توجهی در بالا بردن کیفیت و performance سیستم تاثیر دارد. این امر به ما این امکان را می دهد که بر روی یک pc معمولی به عنوان مثال یک کامپیوتر Pentium 2 با 64M فضای RAM مقدار زیادی پهنای باند را رد کرده و اعمالی مثل NAT و Filtering روی آنها انجام دهیم.

در واقع MikroTik از pc های ما یک router کارآمد می سازد و این امکان را به ما می دهد که به آسانی بر روی آن پورتهای مختلف را اضافه و کم کنیم.

یکی دیگر از ویژگی های MikroTik پایداری آن است. MikroTik همانند یک روتر قوی از سرعت بوت بالا و عملکرد خودکار بدون نیاز به هیچ گونه login یا استارت کردن هر نوع سرویس بر خوردار است.

علاوه بر دسترسی محلی می توان MikroTik را به وسیله Telnet و SSH و Web server داخلی آن و رابط ویندوزی ارائه شده به همراه MikroTik به نام Winbox تنظیم کرد.

دیگر قابلیت قابل توجه MikroTik سرعت نصب و سرعت تنظیمات آن است. MikroTik در عرض چند دقیقه نصب و براحتی تنظیم میشود و این قابلیت در آن وجود دارد که بتوان تنظیمات آن را Import و Export کرد.

دیگر نقطه قوت MikroTik به صرفه بودن آن نسبت به نمونه های مشابه سخت افزاری است. با خرید یک عدد RouterOs و یک سرور با قدرتی متناسب با کار ما میتوانیم کارایی گرانفیمت ترین سخت افزارهارا با چندین برابر هزینه کمتر داشته باشیم. البته بماند که ما اکثرا از ورژن های کرک شده استفاده کرده و آنچنان پهنای باندی نداریم که بیشتر از یک کامپیوتر PC نیاز شود.

این دستگاه جزو مسیریاب‌های قوی ارائه شده و همرده مسیریاب‌های شرکت سیسکو می‌باشد و دارای قابلیت‌های منحصر به فرد می‌باشد. از قابلیت‌های میکروتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مسیریابی (routing)‏

دیوار آتش (firewall)‏

بی سیم به (wireless)‏

پروتکل پیکربندی پویای میزبان (Dhcp server)‏

برگردان نشانی شبکه و میزبان نماینده nat and proxy server)‏

پشتیبانی از آی‌پی نسخه ۶ (IPv6 support)‏

مدیریت کاربر (user managment)‏

تعادل‌رسانی بارگذاری (load balancing)‏

صفحه مدارهای مسیریاب‌های میکروتیک به طور کلی به دوسته مسیریاب‌ها و بی سیم‌ها تقسیم می‌شوند البته دستگاه‌های بی سیم هم توانایی مسیر یابی را دارند اما عمده استفاده آنها در صنعت بی سیم می‌باشد.

RouterOS

محصول اصلی میکروتیک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است که به عنوان MikroTikRouterOS شناخته می شود. با نصب بر روی سخت افزار اختصاصی همان شرکت (RouterBOARD) و یا بر روی رایانه های استاندارد مبتنی بر x86، سخت افزار را به یک مسیریاب شبکه تبدیل می کند و بسیاری از ویژگی های اضافه مختلف را به اجرا در می آورد؛ مانند دیواره آتش، خدمات دهنده و سرویس گیرنده شبکه خصوصی مجازی (VPN) ، شکل دهنده و ارتقا دهنده کیفیت خدمات پهنای باند. همچنین ویژگی نقطه دسترسی (Access Point) و دیگر ویژگی ها را در شبکه های بیسیم بازی می کند. به منظور ارتقای سطح عملکرد این سیستم عامل باید مجوز (لایسنس) هر ویژگی را دریافت کرد. برنامه کاربردی این شرکت برای سیستم عامل مایکروسافت ویندوز، Winbox نام دارد؛ که یک رابط گرافیکی کاربر برای پیکربندی مسیریاب و نظارت بر کارکرد آن فراهم می کند. درعین حال RouterOS امکان دسترسی را از طریق FTP، telnet، و SSH مهیا می کند. به علاوه، برای مدیریت و نظارت یک برنامه کاربردی رابط (API) جهت دسترسی مستقیم از طریق برنامه های کاربردی نیز وجود دارد

ویژگی های  router os:

RouterOS از بسیاری برنامه های کاربردی که توسط ارائه دهندگان خدمات اینترنت استفاده شده می شود پشتیبانی می کند. به عنوان مثال OSPF و سوئیچینگ برچسب چندقرارداری (VPLS / MPLS). پشتیبانی محصول توسط میکروتیک از طریق انجمن و ویکی انجام می گیرد. بدین وسیله نمونه هایی از تنظیمات حرفه ای و کلی ارائه می شود.پشتیانی رابط های شبکه در این نرم افزار تقریبا شامل تمام رابط های شبکه (NIC) که هسته لینوکس 2.6.16 پشتیبانی می کند، بجز رابط بی سیم. که در این بین رابط های ساخت Atheros و PRISM مستثنی هستند.

مسیریاب‌های میکروتیک

مسیریاب‌های پر کاربردی که در حال حاضر تولید می‌شود عبارتند از:

مسیریاب250G

مسیریاب 750

مسیریاب 750G

مسیریاب 751U-2Hnd

مسیریاب 450

مسیریاب450G

مسیریاب 1000:مسیریاب هزار به عنوان مسیریاب مرکزی(core Router)‏ برای شبکه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسیریاب 1100:مسیریاب هزار و صد به عنوان مسیریاب مرکزی(core Router)‏ برای شبکه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بی‌سیم‌های میکروتیک

بی سیم‌های میکروتیک عبارتند از :

411

411A

411R

411AR

411U

411AH

411UAHR

433

433AH

433UAH

493

493AH

493G

600A

800

RB711-5Hn-M

RB711-5Hn-U

RB711A-5Hn-M

RB800

RB751U-2HnD

RBSXT-5HnD

چیپ های تولید فرکانس میکروتیک

چیپ های تولید کننده فرکانس میکروتیک عبارتند از:

R52

R52H

R52N

R52HN

R52NH

R5H

R2N

R52NM

سیستم‌عامل میکروتیک

سیستم‌عامل میکروتیک در واقع همان هسته مرکزی دستگاه‌های میکروتیک اند و مشابه سیستم‌عامل در روترهای سیسکو عمل می‌کنند. در حال حاضر جدیدترین سیستم‌عاملی که توسط شرکت میکروتیک ارائه شده نسخه 6 می‌باشد که نسخه پایدار و قابل اطمینان این سیستم‌عامل است.

مجوز استفاده(Lisence)

میکروتیک برای کاهش هزینه‌ها از مجوزهای مختلفی در بکارگیری دستگاه‌ها استفاده کرده‌است آنچه امروز قابل ارائه است مجوزهای سطح سه، چهار، پنچ و شش است. هرگاه شما دستگاه میکروتیک را خریداری می‌کنید بر روی آن دستگاه شما مجوز استفاده با یکی از سطوح سه، چهار، پنچ و یا ۶ را دارید. هر مجوز امکان مدیریت کاربران بیشتری را در شبکه به شما می‌دهد. بالاترین سطح مجوز که سطح شش است به شما امکان مدیریت در تمامی امکانات و کاربران نامحدود را می‌دهد.

 

آموزش میکروتیک قسمت اول (نصب router os) و نصب از طریق vmware

ویرایش
 
 
 
 

نصب RouterOSبر روی کامپیوتر ساده و به صورت زیر می باشد:

1-ابتدا فایل ایمیج routeros با پسوند isoرا دانلود کرده سپس آن را با برنامه ای مثل Neroبر رویcd رایت کنید و سپس سیستم را با این cd،boot  کنید. شما پس از نصب تا 24 ساعت میتوانید بدون مجوز و رایگان از آن استفاده کنید.

 

 

 

پس از بوت شدن cdشما منوی نصب را به صورت شکل زیر مشاهده می کنید:

 

سرویسها و پکیج های مورد نظر خود را با استفاده از کلید های جهت و spaceانتخاب کرده سپس با زدن کلید iنصب را آغاز کنید.

برای انجام  نصب کلیدy  را فشار دهید

کلید n را فشار دهید
 

در این مرحله نرم افزار نصب شده و پس از خارج کردن cdبا زدن کلید Enterسیستم را ری استارت کنید تا سیستم با RouterOSنصب شده بالا بیاید.

 

نصب از طریق VMware:

همچنین میتوانRouterOSرا با استفاده از برنامه VMware به صورت مجازی نصب کرد.

 

در تصویر زیر گزینه سوم را انتخاب میکنیم تا فایل ایمیج را بعدا به برنامه اضافه کنیم

نوع سیستم عامل و نام آن را انتخاب می کنی

 

در تصویر زیر مکان نصب و نامی که به ماشین مجازی خود اختصاص می دهیم را معلوم می کنیم

 

یک گیگ هارد برای میکروتیک کافی است

 

در تصویر بالا به میکروتیک۱۶ مگابایت حافظه اختصاص داده بر روی customize hardware... کلیک کرده تا صفحه زیر باز شود. ما در این تصویر ۵۱۲ مگابایت را انتخاب کردیم اما ۱۲۸تا۲۵۶ مگابایت رم کافی است.

 

خوب حالا ماشین مجازی ما ساخته شد و باید فایل ایمیج را به آن اضافه کنیم .برای این کار مانند شکل زیر عمل می کنیم.

 

روی گزینهvmکلیک کرده و تنظیمات (setting) را انتخاب می کنیم

.

 

در صفحه زیر ، گزینه CD/DVD را انتخاب کرده ودر قسمت راست صفحه با کلیک بر روی Browse فایل ایمیج خود را انتخاب می نماییم.حال ماشین مجازی را اجرا می کنیم

.

 

در تصویر زیر حرف a را برای انتخاب تمام موارد تایپ کرده وبرای نصب آنها i را تایپ می کنیم

.

 

در هنگام نصب دو سوال پرسیده میشود که با تایپ y به منظور yes آنها را رد می کنیم. در تصویر زیر میکروتیک ما نصب و اماده اجرا می باشد.

 


برچسب‌ها: آموزش میکروتیک قسمت اول,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 15:54 | نویسنده : sara

 

 

 

وقتی اینترفیس شما پهنای‌باند موردنظر را نمی‌تواند تامین کند می‌توان دو یا چند اینترفیس را با هم تجمیع کرد. در میکروتیک این کار را با Bonding می‌توانیم انجام دهیم. این قابلیت بیشتر برای backbone شبکه که احتیاج به پهنای باند بالا دارد و یا زمانی که لینک وایرلس بین دو LAN مجزا وجود دارد و نمی‌تواند پهنای‌باند مورد نظر ما را تامین کند استفاده می‌شود. بگونه‌ای که یک لینک موازی با لینک اولیه می‌زنیم و از پهنای‌باند تامین شده از هر دو استفاده می‌کنیم.

در این حالت ما یک ارتباط در لایه دوم شبکه ایجاد می‌کنیم که میتواند Broadcastهای شبکه را برای ما انتقال دهد.
روش انجام این کار به این صورت است که: در winbox سربرگ Interface تب Bonding یک New Interface اضافه می‌کنیم. در پنجره New Interface  تب Bonding تمام اینترفیس‌هایی که نیاز هست را در گزینه Slave اضافه می‌کنیم، از دیگر گزینه‌هایی که می‌توان با آن حالت‌های متفاوت برای کابردهای مختلف و یا سازگاری با دیگر دستگاه‌ها ایجاد کرد گزینه‌ی Mode می‌باشد که در زیر توضیحات حالت‌های مختلف آن آمده است.

نکته‌ای که نباید این میان فراموش شود این‌که این عمل در دو سمت لینک‌ها باید صورت گیرد و از مد یکسان در هر دو سمت استفاده شود.


برچسب‌ها: چگونه دو یا چند لینک موازی را در میکروتیک با هم تجمیع کنیم,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 15:47 | نویسنده : sara

 

قابلیت جدیدی که میکروتیک به RouterOS از نسخه 5.12 به بعد اضافه کرده، پشتیبانی از File sharing است که از این به بعد میتوانید میکروتیک شبکه خود را به عنوان یک فایل سرور در شبکه به کار گیرید.

برای این کار باید در ابتدا با دستور زیر SMB را فعال کنیم.
/ip smb set enabled=yes
سپس یک نام کاربری برای اجازه دادن به کاربران برای دسترسی به فایل سرور میکروتیک تعریف کنیم.
/ip smb users add name=user password=pass read-only=no
و پس از آن با دستور زیر یک Share folder را برای کاربران تعیین میکنیم.
/ip smb share add name=backup max-sessions=15

در صورتی که تنظیمات بالا را انجام دهید میتوانید از طریق file sharing به میکروتیک متصل شده و به مدیریت فایل در میکروتیک بپردازید.

نکته ای که در این میان وجود دارد این است که شما به اندازه فضای Storage که برروی میکروتیک دارید میتوانید فایل برروی روتر خود کپی کنید؛ پس دقت کنید که اندازه فایلها و  سرعت خواند و نوشتن فایل برروی میکروتیک، به Storage شما بستگی دارد و اگر میخواهید از این قابلیت زیاد استفاده کنید هیچگاه به Storage که برروی روتربرد وجود دارد اکتفا نکنید.


برچسب‌ها: میکروتیک به عنوان فایل سرور,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 15:27 | نویسنده : sara
پدفون مینی ایسوس رسما رونمایی گردید

asus padfone mini

 


رزولوشن تلفن 4.3 اینچی پدفون مینی برابر 960 در 540 پیکسل و رزولوشن داک تبلت 7 اینچی نیز 1280 در 800 پیکسل است. پدفون مینی از پردازنده 4 هسته‌ای Snapdragon MSM8226 با فرکانس 1.4 گیگاهرتر، یک گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه ذخیره سازی بهره می‌برد. این ابزار هیبریدی مجهز به درگاه microSD برای افزایش حافظه ذخیره سازی بوده و سیستم عامل آن نیز اندروید 4.3 است.

ایسوس از یک باتری 1,500 میلی آمپر ساعتی در تلفن و باتری 2,200 میلی آمپر ساعتی در داک استیشن تبلت بهره برده است.

جری شن، مدیرعامل ایسوس در مراسم رونمایی این پدفون، از ترفندهای خاصی که ایسوس برای بهبود عکاسی در نور کم و همچنین تصویر برداری پشت سر هم، بکار برده، صحبت کرد.

همانطور که با توجه به مشخصات فنی این پدفون می‌توان متوجه شد، پدفون مینی با قیمت حدود 400 دلار روانه بازار می‌شود. پدفون مینی ابتدا در کشور تایوان عرضه می‌شود و هنوز مشخص نیست که چه زمانی وارد بازار جهانی خواهد شد.


برچسب‌ها: پدفون مینی ایسوس رسما رونمایی گردید,

 اسمارت فونUMI X2 قیمت 260 دلار پردازنده چهار هسته ای دوربین 13 مگاپیکسل

-

شرکت چینی UMI با عرضه اسمارت فونی قدرتمند و ارزان قیمت به نبرد با رقبای فول اچ دی و نامدار خود در بازار می پردازد. این اسمارت فون که X2 نام دارد، دارای صفحه نمایش ۵ اینچی ۱۰۸۰p است و قرار است با قیمت حدود ۲۶۰ دلار روانه بازار هند شود.در ادامه با تصاویر و توضیحات بیشتر با گجت نیوز همراه باشید


پروسسور ۱.۲ گیگاهرتزی و چهار هسته ای MTK6589 (از MediaTek)، جی پی یو PowerVR SGX544، حافظه داخلي 32 گيگابايت که توسط کارت حافظه جانبي تا 32 گيگابايت ديگر نيز قابل افزايش است ، رم ۲ گیگابایتی و باتری ۲,۵۰۰mAh از مشخصات این اسمارت فون می باشند.

در بخش دوربین، یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و ۳ مگاپیکسلی در جلو قرار دارد. همچنین سیستم عامل آن اندروید ۴.۱ جیلی بین می باشد که البته در ماه آوريل به نسخه 4.2 قابل بروز رساني است و قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت همزمان فعال نیز وجود دارد.

UMI X2 قرار است بین ۱۵ تا ۲۰ مارس ( 28 اسفند تا4 فروردين )در هند روانه بازار شود.


برچسب‌ها: سمارت فونUMI X2 قیمت 260 دلار پردازنده چهار هسته ای دوربین 13 مگاپیکسل ,

سامسونگ در اینده از ماده ای شبیه به الماس در بدنه اسمارت فون های خود استفاده می کند

براساس مطلبی که امروز در وبسایت کره ای ET News منتشر گردید، به نظر می رسد که سامسونگ در حال کار برروی یک نوع جنس بدنه جدید می باشد که از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.


بخش R&D سامسونگ اخیرا درحال تست ” diamond metal surface treatment technology” یا ماده ای مشابه الماس است که بعنوان یک پوشش برروی بدنه فلزی اسمارت فونها قرار می گیرد. با استفاده از این ماده، کاور خارجی دستگاه مقاومت بسیار زیادی در برابر خراش ها و ضربات پیدا خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا این تکنولوژی آماده استفاده در محصولات سامسونگ می باشد یا نه. ET News می گوید سامسونگ درحال بدست آوردن ماده ای مشابه الماس از کربن می باشد. آنها این کار را در دما و فشار بسیار زیاد انجام میدهند، یعنی راهی که الماس مصنوعی هم از همان راه تهیه میشود. این ماده حالتی مایع یا پودر مانند دارد و بعد می توان از آنها را برروی سطح فلزی دستگاهها استفاده نمود.

سامسونگ اخیرا بدنبال راههای برای استفاده از ماتریال های مختلف با استفاده از تکنولوژی نانو بوده، از این رو این پوشش الماسی که برروی سطح فلزی دستگاه پوشانده میشود با چشم غیر مسلح دیده نمیشود. باید منتظر ماند و دید که آیا سامسونگ از این ماده در پرچمدار آینده خود استفاده می کند یا خیر.


برچسب‌ها: سامسونگ در اینده از ماده ای شبیه به الماس در بدنه اسمارت فون های خود استفاده می کند,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 14:25 | نویسنده : sara
عرضه ایکس باکس وان ساخته شده با طلای 24 عیار

xbox one plated in 24k gold

شاید قیمت ۴۹۹ دلاری ایکس باکس در خارج از کشور چندان زیاد نباشد. اما در داخل با احتساب هزینه های اضافی این رقم ممکن است از مرز یک و نیم میلیون تومان نیز گذر کند. اما در این شرایط هنوز هم شرکت هایی هستند که با تولید محصولات خاص به دنبال بازار محدود ولی پر سود هستند. یکی از این شرکت ها ، برند انگلیسی Harrod می باشد که به تازگی ایکس باکسی از جنس طلا معرفی کرده است ، آن هم طلای ۲۴ عیار!


طلا یکی از فلزاتی است که بعد از گذشت هزاران سال همچنان ارزش خود را حفظ کرده است. شما تاکنون شاهد نسخه های طلایی (با روکش طلا) از بعضی دستگاهها مانند اسمارت فون ها و حتی تبلت های مختلف بوده اید، اما نسخه طلایی یک کنسول بازی می تواند چیز عجیب و جذابی باشد.

xbox one plated in 24k gold

اگر قصد دارید شخصی را به شدت تحت تاثیر قرار دهید کافی است یکی از همین ایکس باکس ها خریداری کنید. قیمت آن حدود ۶۰۰۰ پوند است که حدود ۹۷۰۰ دلار می شود و معادل ریال آن که دیگر هیچ! البته تاکنون سخنی در رابطه با تعداد این محصول به میان نیامده است و ممکن است که در نسخه های محدود تولید شود. هم چنین اگر دسته کنسول و کینکت هم با کنسول متناسب باشند بسیار عالی می شود.

این اولین باری نیست که محصولات محبوب دیجیتال در نسخه های زرکوب تولید می شوند. در سال ۲۰۱۱ نیز شاهد عرضه ایکس باکس ۳۶۰ از جنس طلا بودیم. هم چنین آیفون با بدنه طلا و الماس نیز یکی از محصولات محبوب لوکس به شمار می رود.


برچسب‌ها: عرضه ایکس باکس وان ساخته شده با طلای 24 عیار,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 14:22 | نویسنده : sara
سامسونگ روزانه یک ملیون گوشی موبایل و تبلت می فروشد

آمارهای منتشر شده از سود فروش غول بزرگ کره‌ای نشان از موفقیت بازاریابی و شناسایی دقیق مشتریان بخش‌های مختلف بازار دارد. فروش یک میلیون دستگاه ابزار موبایل در روز نشان دهنده‌ی در دست گرفتن نبض بازار در رده‌های مختلف گوشی‌های تولید شده است. با ما همراه باشید تا جزئیات این خبر را بررسی کنیم.


براساس گفته‌های دیویدایون، قائم مقام اجرایی سامسونگ، غول کره‌ای روزانه یک میلیون دستگاه موبایل به‌فروش می‌رساند. ایون این اطلاعات را در کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ که روز دوشنبه در سان‌فرانسیسکو برگزار شد، اعلام کرد.

آمار ارائه شده شامل گوشی‌های هوشمند و همچنین تبلت‌های سامسونگ نیز می‌باشد. در نظر داشته باشید که سامسونگ همچنان در حال کسب سود از فروش گوشی پرچمدار خود یعنی گلکسی S4 است. همانطور که می‌دانید، سامسونگ اعلام کرد که در حدود 40 میلیون دستگاه از گلکسی S4 را به‌فروش رسانده است. لازم‌به‌ذکر است که در این آمار، فروش گلکسی نوت ۳ محاسبه نشده است.
ایون، قدم بعدی سامسونگ را اضافه کردن قابلیت اتصال بین گوشی‌های موبایل این شرکت توصیف کرد که از طریق آن می‌توان یک پلتفرم بزرگ را ایجاد کرد تا محتوا را به روش های خاص در اختیار کاربران قرار داد، تماس‌های تلفنی برقرار کرد، اپلیکیشن ها را بین آن ها توزیع کرد و تبلیغات را به آن ها نمایش داد. سامسونگ این سیستم را Connoted Home می‌نامد. در واقع سامسونگ در تلاش است تا ارتباط نزدیک تری بین مشتریان خود ایجاد کند و با قرار دادن آن ها در یک پلتفرم واحد، بستری را فراهم کند تا توسعه دهندگان بتوانند اپلیکیشن ها یا سرویس های خود را به آن ها ارائه کنند و از طریق تبلیغات و موارد دیگر برای خود و سامسونگ در آمدزایی کنند.

فروش موفق گوشی‌های سامسونگ، این امکان را به کمپانی کره‌ای داده است تا رکورد بالاترین سود خالص کسب شده را در سه‌ماهه سوم سال جاری کسب کند. تحلیل‌گران بر این باورند که سامسونگ در حدود 85 تا 89 میلیون گوشی هوشمند را در سه‌ماهه سوم سال 2013 به‌فروش رسانده است. این آمار نشان‌دهنده‌ی فروش یک میلیون دستگاه در روز است که البته فروش تبلت‌های سامسونگ نقش کمرنگی را در ثبت این آمار داشته‌اند.



تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 14:19 | نویسنده : sara
قابلیت انتقال پول به جیمیل اضافه خواهد شد

 گوگل قصد دارد امکان انتقال پول به حساب دیگران از طریق جیمیل را فراهم کند. یعنی به جای اینکه فایل به نامه پیوست کنید، می‌توانید پول نقد به همراه ایمیل ارسال نموده و به حساب مخاطب واریز نمایید. قابلیت تازه‌ای که غول جستجوگر اینترنتی دنیا را به رقابت مستقیم با بزرگانی چون Paypal وارد می‌کند.


همه ما می‌دانیم که پرداخت دیجیتالی پول، آن هم در سطح بین‌المللی چندان هم کار آسانی نیست. خدمات شرکت هایی چون پی‌پال در همه کشور ها (خصوصا کشور عزیزمان) در دسترس نبوده و در ضمن برای استفاده از خدمات آن حتما باید یک اکانت پی‌پال نیز داشته باشید. Venmo نیز که در قالب یک اپلیکیشن موبایل عمل جابه‌جایی پول را برعهده می‌گیرد، تنها با ایجاد یک اکانت قابل استفاده خواهد بود که زحمت دانلود اپلیکیشن نیز بر گردنتان خواهد بود. کیف پول گوگل (Google Wallet) هم که حدود 2 سال پیش معرفی شد، بدون فناوری NFC کاملا بدون استفاده است. امکانی که همین حالا هم تعداد محدودی از تلفن های اندرویدی از آن برخوردار بوده و تنها برای خرید های حضوری کارایی دارد. پس چاره چیست؟ چگونه خود را از مشکلات و موانع پیش رو رها سازیم؟

به نظر می‌آید که کلید حل مشکلمان دست گوگل باشد. غول خدمات و جست‌وجوی اینترنتی، این بار هم به امکانات موجود بسنده نکرده و به دنبال راهکاری تازه بوده و ظاهرا که آن را پیدا هم کرده است.

گوگل قصد دارد تا امکان الصاق پول به ایمیل و ارسال آن را برای کاربران سرویس جیمیل خود فراهم کند. تصور کنید به همین سادگی که عکس، فیلم یا هر سند دیگری را به ایمیل خود سنجاق می‌کنید، مقداری پول ضمیمه ایمیلتان کرده و برای شخص مقابل ارسال کنید. به همین سادگی! اگر این ایده‌ی گوگل به خود جامه عمل گیرد، تمام دنیای نقل و انتقال پول و شیوه های مبادلاتی که تا به حال می‌شناختیم دگرگون خواهد شد، واسطه ها از میان برچیده شده و تجار نفس راحتی خواهند کشید.

حتی در هزینه ها نیز صرفه جویی شده و محدودیت ها نیز کنار خواهند رفت. به طور مثال، در حال حاضر در هر انتقال، 2.9% پول شما به عنوان حق‌الزحمه به جیب بانک یا کارگذار مربوطه رفته و حجم مبادلات نیز به 10،000 دلار در هر تراکنش محدود است.

شاید چنین چیزی قدری عجیب و زیادی نو آورانه به نظر برسد، اما حالا که داریم در مورد گوگل، یعنی بزرگ‌ترین سرویس دهنده‌ی ایمیل رایگان دنیا صحبت می‌کنیم، احتمال این که این مهم به عمل بپیوندد بسیار بالا بوده و ممکن است ظرف چند سال آینده، این کار( پرداخت ایمیلی!) به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شود.

نظر شما درباره‌ی این نوع پرداخت چیست؟ آیا واقعا امکان چنین کاری فراهم خواهد شد؟ ایا واقعا گوگل در صدد تصاحب جایگاه فعلی شرکت هایی چون پی‌پال است؟



برچسب‌ها: قابلیت انتقال پول به جیمیل اضافه خواهد شد,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 14:16 | نویسنده : sara

 هر انچه باید در مورد نسل چهارم شبکه همراه یا4Gبدانیم؟

 

در نظر اول، شاید نوشتن از نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی، آن هم در حالی که به تازگی و البته به شکل محدود نسل سوم در ایران به راه افتاده، کمی ناموجه جلوه کند. ولی آشنایی با پیشرفت‌هایی که دیر یا زود راه خود را به هر کشوری باز خواهند کرد، و در این مورد خاص تکنولوژی 4G که می‌تواند شبکه‌های اینترنت کابلی را کاملاً از دور خارج کند، خالی از لطف نیست. پس در ادامه مطلب با گجت نیوز همراه باشید تا بیشتر با این نسل انقلابی شبکه های مخابراتی آشنا شوید.


از بین تمام اصطلاحات گیج‌کننده‌ای که این روزها در بازار مصرف شنیده می‌شود، احتمالاً گنگ‌ترین مورد، 4G است که برای توصیف یک نسل جدید و بسیار پرسرعت تبادل اطلاعات موبایل (cellular data) با استفاده از تلفن‌های هوشمند،‌ تبلت‌ها و سایر دستگاه‌ها به کار می‌رود. موضوع به نظر ساده می‌آید، ولی (در امریکا) گونه‌های مختلفی از 4G وجود دارد و ادعاهای مختلفی هم مطرح می‌شود. AT&T مدعی است که «بزرگترین شبکه 4G کشور» را دارا است. T-Mobile هم می‌گوید که «بزرگترین شبکه 4G امریکا» را دارد. Verizon ادعا دارد «سریع‌ترین شبکه 4G امریکا» را دارد و البته Sprint هم می‌گوید که «اولین شبکه 4G» را دارد.
با این حال از نظر برخی کارشناسان، تکنولوژی استفاده شده توسط T-Mobile و نیز بخش بزرگی از شبکه 4G متعلق به AT&T،‌ در واقع 4G «واقعی» به حساب نمی‌آیند، و نیز ثابت شده که آنچه توسط Sprint استفاده می‌شود یک بن‌بست به تمام معنا است و در حال متروک شدن است. اکنون آنچه توسط Verizon عرضه می‌شود، در حال بدل شدن به استاندارد مورد پذیرش رقبایش هم هست، ولی با این حال شبکه‌های این شرکت‌ها با هم سازگار نیستند و این بدل به سرگیجه‌ای برای مشتریان شده. بنابراین در اینجا یک توضیح ساده راجع به برخی از مهم‌ترین پرسش‌ها ارائه می‌کنیم، که بر اساس مصاحبه‌هایی با کارمندان فنی این چهار شرکت مخابراتی تهیه شده است. این پاسخ ها به شناخت بیشتر ما از این تکنولوژی کمک فراوانی می کند.

4G چیست؟

4G چهارمین و جدیدترین نسل از تکنولوژی‌های مخابراتی برای ارسال و دریافت اطلاعات از طریق شبکه‌های موبایل است. سریع‌تر از نسل قبلی است و به شبکه‌ها ظرفیتی بالاتر از نسل 3G (نسلی که هم اکنون بر روی اکثر تلفن‌های همراه اروپا و آمریکا مورد استفاده است) را می‌دهد. تعریف فنی 4G توسط یکی از آژانس‌های اروپایی سازمان ملل متحد ارائه شده. تعریف بازاریابی آن هم هست، که البته خیلی سست ولی برای اکثر مردم مناسب است.

چه کسی به 4G احتیاج دارد؟

4G بیشتر برای کسانی که موبایل‌های هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ دارند مناسب است. کسانی که اغلب وقتی که خارج از محدوده پوشش وای-فای هستند، نیازمند سرعت بالا برای مرور وب،‌ استفاده از اپلیکیشن‌ها و کار با ایمیل می‌باشند. مثلاً وقتی در تاکسی هستید، 4G می‌تواند سرعتی یکسان یا حتی بالاتر نسبت به وای-فای منزل یا دفتر کار به شما بدهد. در هتل‌ها و فرودگاه‌ها نیز 4G اغلب سریع‌تر از وای-فای همگانی مستقر در این مکان‌ها است.

اصطلاح 4G چه فرقی با دیگر اصطلاح تبلیغاتی این روزها یعنی LTE دارد؟

LTE مخفف عبارت Long Term Evolution (تکامل بلند مدت) است که سریع‌ترین و باثبات‌ترین گونه از 4G به حساب می‌آید‫.‬ و به اعتقاد اکثر کارشناسان فنی، نزدیک‌ترین تکنولوژی به استانداردهای تعیین شده از طرف سازمان ملل است. LTE در ابتدا توسط Verizon به کار گرفته شد، که آن را در 200 منطقه ارائه کرد. AT&T نیز به کارگیری آن را شروع و تاکنون در 28 منطقه خدمات LTE را ارائه کرده است. Sprint و T-Mobile نیز در حال چرخش به سمت استفاده از LTE هستند، که البته هنوز هیچ شهری را تحت پوشش آن قرار نداده‌اند. بنابراین در عمل، بحث ما محدود به دو اوپراتور می‌شود.

سایر گونه‌های 4G چه هستند؟

Sprint از یک تکنولوژی به نام WiMax استفاده می‌کند. T-Mobile و AT&T از تکنولوژی HSPA+ که ورژنی از 3G با سرعت بالاتر از ورژن‌های قبلی است، استفاده می‌کنند و آن را به عنوان 4G جا زده‌اند که بسیاری از کارشناسان فنی از آن با نام «4G تقلبی» یاد می‌کنند. شبکه‌ Sprint در سال جاری به LTE تغییر خواهد یافت و T-Mobile نیز در سال 2013 به این جرگه خواهد پیوست.

سرعت 4G چقدر است؟

ادعاها و البته تست‌های عملکرد، بستگی به نوع دستگاه، موقعیت مکانی، و زمان دارند. در بسیاری از تست‌ها، تلفن‌های 4G، تبلت‌ها، و مودم‌های لپ‌تاپ‌ها، به طور کلی سرعتی از 3 تا 20 برابر سرعت دانلود دستگاه‌های 3G را رقم زده‌اند. LTE پادشاه سرعت در بین تکنولوژی‌های 4G است. دستگاه‌های LTE که تست شده اند، به طور میانگین سرعت‌ دانلودی بین 10 تا 20 مگابیت بر ثانیه را داشته‌اند، که به کرات به بالای 30 مگابیت بر ثانیه هم رسیده است. سایر گونه‌های 4G عموماً سرعت‌های دانلودی زیر 10 مگابیت بر ثانیه را در تست‌ها رقم زده‌اند.‌ ولی تمام آنها از 3G بهتر بوده‌اند. سرعت دانلود با استفاده از 3G، در تست‌ها بر روی تمام شبکه‌ها و تعداد زیادی از دستگاه‌ها، به طور میانگین زیر 2 مگابیت بر ثانیه بوده است.

سرعت LTE در قیاس با سرعت سرویس‌های کابلی اینترنت خانگی چطور است؟

با وجود اینکه LTE یک تکنولوژی بی‌سیم است، ولی در بیشتر موارد، از اکثر سرویس‌های کابلی اینترنت خانگی در امریکا سریع‌تر است. بر اساس آمار Akamai که یک شرکت بزرگ ارائه‌کننده اینترنت است، میانگین سرعت پهنای باند در امریکا در فصل سوم سال 2011 نزدیک به 6.1 مگابیت بر ثانیه بوده است.

LTE در قیاس با WI-FI چطور عمل می‌کند؟

وای-فای گونه ای از اینترنت بی‌سیم وابسته به یک سرویس اینترنت کابلی است. بنابراین اگر میانگین سرعت اینترنت کابلی امریکا معادل 6.1 مگابیت بر ثانیه باشد، وای-فای هم در همین حدود خواهد بود. ولی در مکان‌های عمومی، وای-فای اشتراکی اغلب بسیار کندتر از LTE است. در تست‌هایی که در فرودگاه دالز (Dulles) در نزدیکی واشینگتون، و همین‌طور در هتلی خارج از بوستون با استفاده از iPad جدید انجام شده، سرعت وای-فای اشتراکی زیر 1 مگابیت بر ثانیه بوده. ولی در هر دو محل، با iPad جدید و با استفاده از LTE شبکه Verizon، به سرعت میانگین 32 مگابیت بر ثانیه دست یافته اند.

آیا LTE فقط در دانلود سریع‌تر است؟ در مورد آپلود چطور؟

تست‌ها نشان داده که در هر دو مورد، از شبکه 3G سریع‌تر است.

آیا هر چه استفاده عمومی مردم از LTE بالاتر برود، سرعت‌های دانلود و آپلود پایین‌تر خواهد آمد؟

احتمالاً چنین خواهد بود. ولی سخت است که بخواهیم بگوییم تا چه میزان. چرا که تکنولوژی LTE علاوه بر سرعت بیشتر، ظرفیت بیشتری را هم برای شبکه فراهم می‌کند. Verizon معتقد است که چیزی کمتر از 10 درصدِ مشترکینش از LTE استفاده خواهند کرد.

هزینه استفاده از LTE چقدر است؟

قیمت‌ها بر اساس دستگاه مورد استفاده و شرکت طرف قرارداد فرق می‌کند. Verizon و AT&T از قیمت‌گذاری پلکانی استفاده می‌کنند، که بر اساس آن شما برای استفاده از حجم‌های بالاتر و بالاتر، باید به طور تصاعدی مبالغ بیشتری را هم بپردازید. اما با وجود اینکه در LTE مردم دیتای بیشتری مصرف خواهند کرد و در نتیجه به بسته‌های حجمی بزرگتری نیاز خواهند داشت، کمپانی‌ها تا کنون قیمت‌ها را برای LTE افزایش نداده‌اند. به عنوان مثال: اگر iPad جدید را تحت شبکه Verizon خریداری کنید، قیمت‌های LTE از 20 دلار در ماه برای 1 گیگابایت دیتا، تا 80 دلار در ماه برای 10 گیگابایت تعیین شده است.

اگر یک تلفن یا تبلت مجهز به LTE داشته باشم، در قیاس با 3G، با این سرعت بالاتر، حجم دیتای بیشتری را مصرف خواهم کرد؟


به احتمال زیاد چنین خواهد بود. در مقایسه با 3G، دریافت مقدار مشخصی از اطلاعات با همان کیفیت سابق ولی با استفاده از LTE، حجم بیشتری از پهنای باند را مصرف نخواهد کرد. ولی از آنجایی که LTE بسیار سریع‌تر است، ممکن است کاربران به دانلود یا مبادله حجم بیشتری از اطلاعات و محتوا (مثلاً ویدیو) بپردازند. و ممکن است ویدیوهای با کیفیت‌تری را برای تماشا انتخاب کنند که در نتیجه حجم بیشتری از دیتا را مصرف خواهند کرد. در عین حال، برخی از اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها هم با استفاده از سرعت بالاتر LTE، فایل‌های بزرگتر و محتواهای باکیفیت‌تری را به خصوص در قالب ویدیو ارائه خواهند کرد.

تأثیر LTE بر روی مکالمات تلفنی چگونه است؟

هیچ تأثیری نخواهد داشت. تا اینجا که تأثیر LTE محدود به دیتا بوده است. مکالمات صوتی، توسط شبکه‌های موازی دیگری پشتیبانی می‌شوند. ولی کمپانی‌های مخابراتی امیدوارند که بشود ترافیک مکالمات را نیز به LTE منتقل کرد.

اگر من یک تلفن یا تبلت مجهز به LTE داشته باشم،‌ ولی به منطقه‌ای بروم که پوشش LTE وجود ندارد چه؟

با خروج از پوشش LTE، در شبکه Verizon به طور خودکار به شبکه 3G وصل خواهید شد و در AT&T به HSPA+ که در واقع گونه‌ای کندتر از 4G ولی همچنان سریع‌تر از 3G است.

بزرگترین شبکه 4G ایالات متحده در اختیار کدام شرکت است؟

حتی اگر تمام تعابیر و گونه‌های 4G را هم در نظر بگیریم، گفتن این مطلب سخت است. شرکت‌ها اندازه‌‌ شبکه تحت پوشش خود را به طرق مختلف تخمین می‌زنند، گاهی بر اساس تعداد افرادی که به صورت تئوری تحت پوشش هستند، و گاهی بر اساس تعداد شهرها و بازارها، که اینها می‌تواند برداشت‌های مختلفی را به دست دهد. Verizon بزرگترین شبکه LTE را در اختیار دارد. هر دوی AT&T و T-Mobile ادعای داشتن بزرگترین شبکه 4G را می‌کنند، ولی اولی فقط گستره محدودی از پوشش LTE را دارد و دومی اساساً هنوز پوشش LTE ندارد.

آیا LTE در کشورهای دیگری هم به جز آمریکا کار می کند؟

بله، ولی پوشش و استفاده از LTE در سایر کشورها نسبت به امریکا خیلی کمتر است. در اکثر کشورها، ابزار مجهز به LTE شما، مجبور به تن دادن به به سرعت‌های پایین شبکه‌های قدیمی خواهد شد.

آیا یک تلفن مجهز به LTE که از AT&T خریده‌ام، بر روی شبکه Verison جواب خواهد داد؛ یا بر عکس؟

نه. تکنولوژی‌ها مشابه است، ولی کمپانی‌های مختلف از باندها یا فرکانس‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. بنابراین، حداقل امروزه، دستگاه‌های مجهز به LTE قابلیت سازگاری در بین شبکه‌های مختلف را ندارند.


برچسب‌ها: هر انچه باید در مورد نسل چهارم شبکه همراه یا4Gبدانیم؟,

رکورد سرعت انتقال بی سیم اطلاعات شکسته شد 100گیگا بیت بر ثانیه!

محققان موسسه فناوری کارلسروهه (KIT) در بادن وورتمبرگ آلمان موفق به ثبت یک رکورد جهانی در زمینه انتقال اطلاعات بصورت بی سیم (وایرلس) با سرعت ۱۰۰Gbps بر ثانیه شدند. این کار با ارسال ۱۰۰ گیگابیت اطلاعات در ثانیه با فرکانس ۲۳۷.۵ گیگاهرتز در یک فاصله ۲۰ متری در آزمایشگاه انجام شد.


این محققان در حال آزمایش برروی روش هایی برای انتقال اطلاعات هستند که علاوه بر افزایش پهنای باند، از نظر اقتصادی نیز مقرون بصرفه تر از روشهای دیگر باشد. در واقع با این سرعت می توان محتوای موجود برروی پنج DVD را تنها در ۲ ثانیه بین دو دستگاه منتقل نمود. این تحقیقات بخشی از یک پروژه بزرگ است که توسط دولت آلمان با بودجه ای در حدود ۳ میلیون دلار پشتیبانی می شود.


برچسب‌ها: رکورد سرعت انتقال بی سیم اطلاعات شکسته شد 100گیگا بیت بر ثانیه!,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 14:8 | نویسنده : sara

 ایا لپ تاب های ویندوز 8 باکینکت وارد بازار می شوند؟

 
کینکت مایکروسافت تحول بزرگی در دنیای بازی های کامپیوتری به وجود آورده و از چند روز دیگر کینکت برای کامپیوترهای شخصی هم وارد بازار می شود. اما حالا خبر جدید حاکی از ساخت لپ تاپ هایی است که سنسور کینکت را به صورت پیش فرض درون خودشان دارند.
 
حرکتی که می تواند یک تحول بزرگ در لپ تاپ ها به حساب بیاید. سایت Daily گزارش می کند که نمونه اولیه لپ تاپ هایی که با این سنسور تجهیز شده بودند را دیده است.
 
به گزارش این سایت، در نگاه اول شما لپ تاپی با ویندوز 8 را می بینید که در بالای نمایشگر آن تعدادی سنسور تعبیه شده است. جایی که معمولا وبکم قرار می گیرد. در پایین نمایشگر نیز تعدادی LED قرار داشته است.
 
مایکروسافت رسما تایید کرده که این لپ تاپ جزو نمونه های اولیه این شرکت است. بنابراین اگر همه چیز خوب پیش برود احتمالا از سال آینده می توانید ویندوز 8 را با قابلیت های جدید اش روی لپ تاپی داشته باشید که به کینکت مجهز است و شاید کم کم باید با موس خداحافظی کنیم.
 
هر چند به نظر نمی رسد موس به زودی میز کار ما را ترک کند، اما اضافه شدن کینکت به لپ تاپ ها احتمالا استفاده از ابزارهای ورودی را کمتر خواهد کرد و استفاده از لپ تاپ را هم به همان نسبت راحت تر و لذت بخش تر می کند. 

برچسب‌ها: ایا لپ تاب های ویندوز 8 باکینکت وارد بازار می شوند؟,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 14:4 | نویسنده : sara
DELL LATITUDE10اولین تبلت ویندوز 8 دنیا با قیمت 500دلار
 
 
 

استاندارد قیمت تبلت‌های ویندوز 8 چقدر است؟ تا به امروز تبلت ویندوزی که مجهز به پردازنده x86 بوده و نسخه کامل ویندوز 8 برروی آن نصب شده باشد، حداقل 700 دلار قیمت داشت اما امروز Dell تبلت جدید ویندوز 8 خود با قیمت 499 دلار معرفی کرده است، اولین تبلت ویندوز 8 دنیا که با قیمت زیر 500 دلار روانه بازار می‌شود.


DELL  ادعا کرده که اولین تبلت تمام عیار ویندوز 8 دنیا با قیمت زیر 500 دلار که قادر به استفاده از کلیه امکانات سیستم عامل ویندوز 8 نیز می‌باشد را وارد بازار خواهد کرد.در دنیای واقعی، تبلت‌های ویندوز 8 نمی‌توانند به ارزانی تبلت‌های ویندوز RT یا اندروید باشند دلیل آن هم قیمت بسیار بالاتر پردازنده‌های مبتنی بر معماری x86 در مقایسه با ARM است.
براساس اعلام Dell تبلت ارزان قیمت ویندوز 8 این شرکت مجهز به پردازنده 2 هسته‌ای اینتل اتم Z2760 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز، نمایشگر 10.1 اینچ IPS با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل با محافظ گوریلا گلس و صفحه لمسی 10 انگشتی خازنی، 2 گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD و سیستم‌عامل ویندوز 8 نسخه 32 بیتی است.تبلت Latitude 10 دل با فریمی از جنس منیزیم حدود 650 گرم وزن دارد که در نوع بی نظیر است.


برچسب‌ها: لین تبلت ویندوز 8 دنیا با قیمت 500دلار,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 14:1 | نویسنده : sara
با مینی تبلت 4.3اینچی ارزان قیمتcobyاشنا شوید

در حالی که خیلی ها تبلت ۷ اینچی را زیاد مناسب نمیدانند و اعتقاد دارند تبلت باید حداقل ۱۰ اینچی باشد که بتوان به راحتی از آن استفاده کرد، کمپانی Coby از تبلت جدید خود با نام Coby MID 4331 رونمایی کرد. نکته جالب در مورد این تبلت صفحه نمایش ۴.۳ اینچی آن است که در مقایسه با اسمارت فون های جدید که این روزها شاهد رونمایی و عرضه آنها هستیم کوچک تر است.


این تبلت دارای یک پردازنده تک هسته ای ۱ گیگاهرتزی از نوع Allwinner A10 میباشد که توسط ۵۱۲ مگابایت رم پشتیبانی میشود. از دیگر مشخصات Coby MID 4331 میتوان به ۴ گیگابایت فضای داخلی و سیستم عامل اندروید ۴ اشاره نمود.

صفحه نمایش این تبلت با وجود کوچک بودن دارای قابلیت مولتی تاچ و رزولوشن آن ۴۸۰ در ۲۷۲ پیکسل است. Coby یک دوربین ۲ مگاپیکسل در پشت این تبلت در نظر گرفته است.همچنین Coby MID 4331 دارای درگاه مایکرو SD است  که قابلیت ارتقا تا ۳۲ گیگابابت را دارد.

شاید تنها نکته مثبت این محصول که از مینی تبلت ها هم کوچک تر است قیمت ۸۱ دلار آن باشد. این محصول از هم اکنون و از طریق وب سایت NeoBits در دسترس میباشد.


برچسب‌ها: با مینی تبلت 4, 3اینچی ارزان قیمتcobyاشنا شوید,

تبلت جدید prestigio معرفی شد نمایشگر 10.1اینچ و پردازنده 2 هسته ای ویندوز 8.1

prestigio mutlipad visctone

Prestigio یک تبلت ویندوز ۸.۱ جدید با نام Prestigio Multipad Visconte معرفی کرد. این تبلت ویندوزی دارای صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، پروسسور ۱.۴ گیگاهرتزی و دو هسته ای Intel Celeron و ۲ گیگابایت رم می باشد.


prestigio mutlipad visctone  prestigio mutlipad visctone

در بخش حافظه داخلی این دستگاه در دو نسخه عرضه می شود، نسخه ۳۲ و نسخه ۶۴ گیگابایتی. در صورتیکه کاربر نیاز به فضای بیشتری داشته باشد می تواند از اسلات microSD card آن استفاده کند. دوربین جلو ۱ مگاپیکسلی، گرافیک Intel HD، باتری ۴۰۰۰mAh و سیستم عامل ویندوز ۸ یا ویندوز ۸ پرو از دیگر مشخصات آن می باشد. این تبلت در دو مدل Wifi و ۳G روانه بازار خواهد شد.


برچسب‌ها: تبلت جدید prestigio معرفی شد نمایشگر 10, 1اینچ و پردازنده 2 هسته ای ویندوز 8, 1,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 13:55 | نویسنده : sara

یکی از اشتباه های خیلی از ما به خصوص زمانی که مباحث مربوط به گوگل ،  مهمتر شد مجدد خودنمایی کرد ، عادت اشتباه و جدید خیلی از ماها است و اون جستجوی بیش از اندازه است!

واقعا بسیاری از کاربران ، روزانه چقدر و برای چی از جستجوگر استفاده میکنند؟

منظور ما اینجا زیر سوال بردن جستجو در اینترنت نیست ،البته که اینترنت بدون جستجو تقریبا غیر قابل استفاده است ، اما ، خیلی از ما عادت کرده ایم ساده ترین آدرس ها رو هم به جای تایپ کردن آدرس اون در نوار آدرس، اون رو جستجو کنیم. مثلا فرض کنید میخوایم وارد سرویس ای میل یاهو بشیم، افراد زیادی صفحه ی جستجو گر رو باز میکنند و در اون تایپ میکنند ، "یاهو میل" و بعد از اونجا به صفحه ی ایمیل وارد میشند. این هم اشتباهه! فرض کنید اگه فقط نصف 310 میلیون کاربر ایمیل یاهو روزانه این کار رو بکنن ، هر روز حد اقل 100 میلیون جستجوی اضافه فقط در این یک مورد خاص در گوگل انجام میدن.

اما فقط این نیست ،  این کار بعضی مخاطرات مهم امنیتی هم داره و اون بالا بردن امکان فیشینگه Phishing یا ظاهر سازیه!

در مورد موضوع "بالا رفتن بازدید" باید دونست که این یه عادت جهانیه و علاوه بر سودی که برای جستجو گر های معروف داره ، هزینه هایی رو هم بر محیط زیست و مصرف منابع داره و باید در همه جای دنیا این عادت اصلاح بشه. اما مشکل امنیتی

در مورد موضوع "بالا رفتن بازدید" نمیشه در این باره صحبت خواصی کرد ، . اما مشکل امنیتی

یکی از اشکالاتی که به وجود میاد اینه که ، افرادی هستند که مثلا برای پیداکردن کارت شارژ اعتبار تلفن همراه ، اون عبارت رو ، یعنی مثلا ، شارژ ایرانسل یا شارژ همرا اول رو در جستجوگر تایپ میکننند . 99 درصد سو استفاده از حسابها و کارت های  بانکی در کشور ما ، با انجام همین کار و با وارد شدن به سایتهای تقلبی  و مشابه اتفاق میفته . یکی از راهکارهای مهم و الزامی، حفظ و ذخیره کردن آدرسهای مفید و به درد بخورتونه. عمل بوکمارک کردن میتونه به در این راه کمک کنه ، همه ی مرورگر ها به شما این امکان رو میدن  که  آدرس سایتهای کاربردی تون رو ذخیره کنید ، مثلا صفحه ی بانکداری الکترونیک بانکتون رو حتما باید آدرسشو از تبلیغات روزنامه یا تلویزیون یادداشت کنید یا در تشخیص آدرس واقعی کمی حرفه ای تر باشین

راهکار بعدی هم استفاده از سایتهای لینک دهیه فارسی هست مثل لینکگاه . شما اگر به جای موتور جستجو، این سایت یا سایت های مشابه رو صفحه ی اول مرورگرتون قرار بدید علاوه بر افزایش سرعت کار با اینترنتتون، مشکلات امنیتی رو هم تا حد بسیار زیادی پشت سر میذارین. ضمن اینکه مطمئنا در سایتهای این طوری لینکها و سایتهای مفیدی براتون پیدا میشه که حتما به استفاده مفید شما از اینترنت کمک میکنه.

کافیه در مرورگرتون لینکگاه یا سایتهای مشابه رو صفحه ی اول مرورگر کنید...

بسیاری از مرورگر ها امکان تعریف صفحه ی سایتهای مهم رو بهتون میدند که میتونید خودتون در مروگر اونها رو سازمان دهی کنید ، گرچه با توجه به اینکه در هر مرورگری باید اون رو دوباره بسازید ، میتونید از صفحه ی اسپید همون لینکگاه هم به عنوان صفحه ی اول مرورگرتون استفاده کنید تا مجبور به تعریف هرباره ی سایتها در هر مرورگر نباشید

امیدواریم در مرور صفحات اینترنتی دقت بیشتری بکنید و امن تر از اینترنت استفاده کنید


برچسب‌ها: مباحثی در مورد گوگل,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 13:52 | نویسنده : sara
موبایل سرطان‌زاس یا نه

مطمئنا شما هم تا حالا صحبت‌های زیادی در مورد مضرات استفاده از تلفن همراه شنیدید. مطالبی که تازگیا توسط رسانه‌ها و محققین زیر ذره‌بین قرار گرفته البته عده زیادی از مخالفان استفاده از تلفن همراه اعتقاد دارن که مضرات استفاده از گوشی مثل استفاده از سیگار که سالها کتمان می‌شد تنها و تنها به دلایل تجاری مورد تردید قرار میَ‌گیره. این قسمت از به‌روز می‌خایم نگاهی بندازیم به کل ماجرا و صحبتی درباره اون کنیم.

سال 1984 سال پیدایش تلفن‌همراه در جهان بود و در واقع اینکه بتونید به هر کس که دوست دارید در هر زمان دسترسی داشته باشید از سال‌ها پیش یکی از  رویاهای دیرین انسان بوده. اما گاهی اوقات وقتی نتایج تحقیقات در خصوص مضرات تلفن همراه به چشم‌مون می‌خوره، روی ارزش این رویا تردید می‌کنیم.

 

مخالفای استفاده از تلفن همراه مضرات زیادی رو برای این همراه این روزهای انسان نام می‌برن. این مخالفا که در میون اونا نام بسیاری از دانشمندان و محققان به چشم می‌خوره تمام این تقصیرا رو گردن اشعه ساطع شده از تلفن همراه در هنگام استفاده می‌اندازن. بهتره بدونید که میزان این امواج با مقیاسی موسوم به اس.ای.آر اندازه‌گیری می‌شه.

بنابر این نظریه، مقداری از امواج رادیویی که توسط گوشی‌های تلفن همراه ساطع می‌شن جذب بدن انسان می‌شن. مخالفای استفاده از تلفن همراه عقیده دارن که اثرات این اشعه‌ها می‌تونه به چندین مورد مختلف دسته‌بندی بشه و مهمترین اونا تاثیر روی غشاهای سلولی انسان، تاثیر روی رفتارهای شنیداری انسان، قدرت یادگیری و حافظه، DNA و به وجود اومدن مواردی مثل تومور مغزی و در نهایت بیماریه.

البته از همون ابتدای قرن بیستم و همزمان با افزایش استفاده از تلفن‌همراه در بین مردم، در سال 2002 یکسری از شرکت‌ها که البته سهم شرکت‌های سازنده تلفن همراه هم در میون اونا حائز اهمیت بود، شروع به تحقیق و بررسی روی اثرات امواج رادیویی، تا 10برابر قوی‌تر از امواج رادیویی تلفن‌همراه روی سلول‌ها و ژن‌ها کردند.

نتایج بررسی‌ها حاکی از اون بود که امواج رادیویی تلفن‌همراه هیچ اثر منفی روی سلول‌ها، ژن‌ها و DNA بدن انسان ندارن. سازمان بهداشت‌جهانی یا WHO هم با این برآورد که امواج رادیویی تلفن‌همراه اثر مخربی روی سلامت انسان ندارد، موافقت خودشو نشون داد که البته این سازمان همچنان بر انجام تحقیقات بیشتر برای اطمینان خاطر محققان تاکید داره.

محققان مخالف استفاده از تلفن همراه یکی از مهمترین اثرات مورد اشاره از تشعشعات تلفن همراه رو اثرات گرمایشی این اشعه‌ها می‌دونن که هر جسم عایق مثل بافت‌های زنده بدن به وسیله اونا گرم می‌شن.

بنابر این نظریه وقتی فردی از گوشی همراه استفاده می‌کنه، بیشتر اثرات گرمایشی در اطراف سطح سر او بوجود می‌آد و باعث می‌شه که دمای سر کمتر از یک درجه افزایش کنه که البته کمتر از گرماییه که در اثر تابش مستقیم خورشید بوجود می‌آد. بر اثر این گرما، جریان انتقال خون تو مغز می‌تونه با بیشتر کردن سرعت جریان تو اون قسمت، گرما رو به جاهای دیگر منتشر کنه و تا اینجای کار مشکلی نیست. اما نهایتا مشکل اینجاست که قرنیه چشم انسان این سامانه تعدیل‌سازی دما رو نداره.

ضمنا محققان بر این باورند که سلول‌های بدن ما در گستره 10 تا 1000 هرتز از طریق سیستم عصبی با هم ارتباط برقرار می‌کنن و این در حالیه که بیشتر تلفن‌های همراه هم تقریبا در همین گستره یعنی گستره 270 تا 1800 هرتز ارتباط برقرار می‌کنند و این هم‌پوشانی می‌تونه باعث ایجاد اختلالای جبران‌ناپذیری در بدن مثل ضعیف شدن سیستم دفاعی، تأثیر منفی در باروری، تغییر عملکرد جذب مواد معدنی، افزایش سرعت گسترش تومورها، افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون می‌شود. لیست بیماری‌ها و عوارض مورد اشاره آن قدر بالاست که فکر کنیم سال‌ها اثبات و یا رد انها از سوی طرفین طول بکشد.

البته نکته اصلی و اختلاف‌برانگیز ماجرا اینجاس که همه موسسه‌های تحقیقاتی متفق‌القول می‌گن که تا حالا هیچ شواهدی مبنی بر ضرر و زیان داشتن استفاده از موبایل روی سلامتی انسان ندیدن. اما در مورد آنتن‌های BTS هم بحث کم نیست.

آنتن‌های BTS تلفن‌همراه به آنتن‌هایی گفته می‌شه که همه جا در کنار کوچه و خیابون دیده می‌شن و وظیفه آنتن‌دهی تلفن‌های همراه هر منطقه رو به عهده دارند و به دلیل حجم امواج زیاد تبادل شده زیر ذره‌بین اتهام قرار دادن.

در واقع اینجا دقیقا جائیه که مخالفای استفاده از تلفن همراه دست پرتری دارند. اونا می‌گن که این آنتن‌های بی.تی.اس علاوه بر ضرر و زیان‌های احتمالی برای شخصی که در حال استفاده از تلفن همراهه، اشخاص دیگه و بی‌طرف هم دچار زیان می‌شن.

البته کسایی که استفاده از تلفن همراه رو فاقد هر گونه ضرری می‌دونن اعلام می‌کنن که شدت تشعشعات این آنتن‌ها به گونه‌ایه که روی سطح زمین خیلی پایین‌تر از حد مجازه و هیچ‌ خطری برای افراد به وجود نمیاره. نظرای موافق و مخالف درباره این آنتن‌ها تا جائی بالا گرفته که این روزا خیلی از مردم با نصب این آنتن‌ها در نزدیکی خونه‌هاشون خود مخالفند و اپراتورهای مخابراتی برای نصب اونا و پوشش مناطق دچار مشکل شدن.

البته تو بقیه کشورایی که زودتر از ما نسبت به نصب تجهیزات آنتن‌های BTS اقدام کرده‌اند، تا حالا گزارش مستندی مبنی بر مضر بودن تشعشعات این آنتنا ارائه نشده و در کل تا این لحظه کسی نتونسته ثابت کنه که بالاخره واقعا این تشعشعات برای انسان مشکل‌زاس یا نه. اما همچنان روی این موضوع تاکید می‌شه که تاثیر آنتن‌های BTS به قدرت اونا و اندازه فاصله فرد با آنتن بستگی داره.

با همه این توصیفات بیاید فرض کنیم که نظریه‌های مطرح شده توسط مخالفان استفاده از تلفن همراه مورد تائید قرار بگیره. اون‌طوری ما ناچار می‌شیم که یا تلفن همراه را به طور کل کنار بذاریم، که با شرایط فعلی تقریبا غیرممکنه و یا حداقل یه‌سری نکات رو برای کم کردن مضرات اونا رعایت کنیم.

  1. اولین چیزی که همه کارشناسا، چه موافق و چه مخالفا روی اون تاکید دارن، کم کردن زمان مکالمه با تلفن‌همراهه. بنابراین کافیه که استفاده از تلفن همراه رو کاهش بدیم و تا وقتی می‌تونیم از تلفن‌های معمولی و ترجیحا سیم‌دار استفاده کنیم، بی‌خود و بی‌جهت سراغ موبایل‌مون نریم و حرف زدن با اون رو یه تفریح ندونیم.
  2. راه دیگه‌ای که توصیه می‌شه استفاده از لوازم جانبی مثل هندزفری به جای صحبت مستقیم با تلفن همراهه. پس اگه رعایت نکته قبلی یعنی کم کردن زمان استفاده از موبایل برای شما سخت غیرقابل انجامه، حداقل می‌تونید گوشی‌تون را هنگام مکالمه هر چقدر که می‌تونید از خودتون دورتر بگیرید و برای انجام این کار از وسائل جانبی مثل هندزفری استفاده کنید.
  3. یه موضوع دیگه که محققا روی اون تاکید دارن، عدم استفاده از تلفن همراه در اماکن خاصه. گرچه باز هم تاکید می‌کنیم که هنوز مضرات تلفن همراه به هر دلیلی تائید نشده، اما با توجه به نوع این تشعشات، استفاده از تلفن همراه در مکانای سربسته و همچنین در فضای اتومبیل که اتاقک فلزی داره توصیه نمی‌شه. ضمنا عدم استفاده از تلفن همراه در هنگام کار با رایانه و هنگام روشن بودن مایکروویو در آشپزخانه هم از جمله مواردیه که بعضی از موسسه‌های تحقیقاتی به اونا اشاره کردن. همچنین محققا روی این نکته تاکید زیادی دارن که نه تنها بچه‌های زیر 12 سال، خانم‌های باردار و افراد سالخورده از تلفن همراه استفاده نکنن، که بعضا از کاربرای تلفن‌همراه می‌خوان در محیطی که این دسته از افراد حضور دارن هم با تلفن همراه‌شون صحبت نکنن.
  4. مورد دیگه‌ای که نه‌تنها کارشناسا بلکه شرکتای سازنده موبایل‌ هم به اون اشاره می‌کنن، استفاده نکردن از گوشی‌های دوسیم‌کارته چینیه. چون این گوشی‌ها استاندارد درست و درمونی ندارند و به علت استفاده از دو سیم‌کارت همزمان، دو برابر حد معمول اشعه ساطع می‌کنن. در برنامه‌های بعد بیشتر راجع به این موضوع و معایب خرید گوشی‌های تقلبی صحبت خواهیم کرد.
  5. نکته آخر و پنجم هم کمتر کردن زمان حمل تلفن همراهه. چون به هر حال نزدیک بودن وسیله‌ای بدن که همواره در حال تبادل امواج و تشعشعاته، می‌تونه مشکل‌ساز باشه. مخالفای استفاده از تلفن همراه روی این نکته تاکید دارند که مردای سال‌های اینده به دلیل حمل تلفن همراه در جیب یا کمربندشون در آینده از مشکلاتی مثل ناباروری رنج خواهند برد. پس بهتره حداقل وقتی در جائی ثابت هستیم گوشی‌مون رو کمی دورتر از خودمون قرار بدیم. همچنین به‌ هیچ وجه در هنگام خواب، اون رو کنار بالشت نذاریم.

به هر حال نه می‌شه از تعداد بیماری‌ها و استدلال مخالفا گذشت و نه می‌شه اونا رو باور کرد. چون مدرکی در اختیار نیست. با این وجود فقط یه حرف باقی می‌مونه و اون اینکه یکی از مخالفا حرف عجیبی زده و گفته که اگه تلفن همراه ضرر نداره پس چرا بالای هیچکدوم از آنتن‌های بی.تی.اس پرنده‌ای لونه نکرده!؟. پس بین این همه تضاد و اختلاف به نظر بهترین کار همون داشتن تعادل در استفاده از این وسیله‌ و رعایت نکته‌های ایمنی‌ایه که گفتیم.


برچسب‌ها: موبایل سرطان‌زاس یا نه,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 13:34 | نویسنده : sara

مشکل عجیب آیفون ۵ سفید

 

مشکل عجیب آیفون ۵ سفید:این روزها پشت سر هم ایرادهای آیفون ۵ یکی پس از دیگری رو می شوند. بعد از از اینکه اخباری در مورد عملکرد ضعیف سرویس نقشه آی او اس و همچنین نارضایتی کاربران از خراشیدگی قاب آیفون جدیدشان نوشتیم، حالا مشکل جدید دیگری پیدا شده است: رخنه نور. طبق گفته تعدادی از خریداران آیفون ۵ سفید، بین شیشه نمایشگر و آنتن آلومینیومی مقدار بسیار کمی نور از داخل گوشی بیرون می زند. مشخص نیست که آیا این مشکل فقط در تعدادی از مدل های آیفون ۵ وجود دارد یا اینکه همه مدل های آن چنین مشکلی دارند.



این رخنه نور فقط وقتی قابل مشاهده است که آیفون ۵ را در زیر نور کم یا یک فضای کاملا تاریک قرار دهید.

برخی از کاربرانی که مشکل مدل خود را به اپل استور گزارش داده بودند، یک گوشی جدید تحویل گرفتند ولی جالب اینجاست که یکی از خریداران می گوید که آیفون ۵ جدیدی که به او دادند باز هم همان مشکل قبلی را داشت!


برچسب‌ها: مشکل عجیب آیفون ۵ سفید,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 13:34 | نویسنده : sara

پرونده ویژه NFC منتشر شد!

 

NFC (سرنام Near Frield Communication) موضوع یکی از پرونده‌های ویژه شماره ۱۲۴ ماهنامه شبکه است که تلاش شده هم از جنبه فنی و هم از جنبه کارکرد، مزیت‌ها و کاستی‌های آن مورد بررسی قرار گیرد.



شاید زمانی که بسیاری از شرکت‌های اروپایی و به‌ویژه امریکایی بیشتر بر افزایش امکانات دوربرد، پیچیده و پرهزینه شبکه‌ها و تجهیزات موبایل خود تمرکز کرده‌ بودند، شرکت‌های خاور دور به این فکر می‌کردند که چطور می‌‌توانند از تلفن‌های همراه در مواردی به ظاهر ساده، اما مفید نیز بهره ببرند، زیرا گاهی توجه به راهکارهای پیچیده و کلان، باعث می‌شود تا موارد ساده‌ اما با اهمیت از دیده‌ها پنهان بمانند. و این‌گونه شد که فناوری NFC که از مدت‌ها پیش نقش دستیار اطلاعاتی و خدماتی شهروندان را برای  برخی از کشورهای مشرق زمین بازی می‌کرد برای مردم مغرب زمین در حکم یک سرویس تقریباً جدید ظاهر شد؛ آن‌قدر جدید که به عنوان مثال تا چندی پیش هنوز مشخص نبود که آیا تا پیش از آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن طرح استفاده از NFC عملیاتی خواهد شد یا خیر.
NFC  (سرنام Near Frield Communication) موضوع یکی از پرونده‌های ویژه شماره ۱۲۴ ماهنامه شبکه است که تلاش شده هم از جنبه فنی و هم از جنبه کارکرد، مزیت‌ها و کاستی‌های آن مورد بررسی قرار گیرد. ایده و اساس کار این فناوری ساده‌است، اما کاربردهای آن به قدری جالب و مفید است که درشگفت می‌مانیم چرا تاکنون چنان که باید، جدی‌گرفته نشده‌است. تصور این موضوع ‌که با گرفتن گوشی همراه جلوی تابلوی تبلیغاتی یک کالا یا سرویس فرضی، همه آن اطلاعاتی که برای دریافت آن‌ها باید با یکی از نمایندگی‌های شرکت مربوطه تماس می‌گرفتیم، به سادگی و به‌سرعت روی گوشی‌مان دانلود می‌شوند، هیجان‌انگیز است. این فناوری که شکلی تکامل‌یافته‌تر از RFID است می‌تواند چشم‌اندازهایی نو را در عرصه پرداخت‌های الکترونیک، امنیت فیزیکی-الکترونیکی، آگهی و تبلیغات و مواردی از این قبیل، فرارویمان بگذارد.

پرونده ویژه پیش‌رو با عنوان «NFC، گامی بلند در برد کوتاه» شامل ۳ مقاله است که در آن این فناوری را از جنبه‌های مختلفی نظیر فناوری، کاربردها، تلاش‌های گوگل در این زمینه و…  بررسی کرده‌ایم.‌ ابتدا مقاله اول با عنوان «NFC، ارتباطی نوین با برد کوتاه» به قلم آقای علی حسینی ، برگرفته از مطلبی است که توسط دن نوسوویتز در سایت پاپیولار‌ساینس منتشر شده و به شرح مفهوم فناوری NFC پرداخته است.  «حالا،  وقت نمایش NFC  است» عنوان مقاله دوم است که از دیدگاهی عمیق تر ماهیت NFC، نحوه کار و استفاده از آن را مورد بررسی قرار می دهد. در انتها و در مقاله «کیف پول‌، پَر!» به معرفی سرویس جدید گوگل در زمینه پرداخت الکترونیک توسط موبایل با نام Google Wallet می پردازد.


برچسب‌ها: پرونده ویژه NFC منتشر شد!,