تاريخ : چهار شنبه 30 بهمن 1392 | 13:38 | نویسنده : sara
این کارت که به تازگی توسط AMD معرفی شده است از ویژگی های بسیار مناسبی برخوردار می باشد که آن را در رده محصولات با کارایی مناسب قرار می دهد. کارت گرافیک R7 265 DirectCU II ایسوس خبر از عرضه کارت گرافیکی R۷ ۲۶۵ با همکاری AMD داده است. این کارت از فناوری انحصاری ایسوس با نام DirectCU II بهره می برد که نسبت به مدل مرجع این کارت ۲۰% خنک تر و سه برابر کم صدا این کارت که به تازگی توسط AMD معرفی شده است از ویژگی های بسیار مناسبی برخوردار می باشد که آن را در رده محصولات با کارایی مناسب قرار می دهد. یکی از خصوصیات این کارت تغییر اتوماتیک فرکانس می باشد، به طوریکه در صورت لزوم می تواند از فرکانس ۹۰۰ MHz به ۹۲۵ MHz افزایش یابد(بدون نیاز به هیچگونه تنظیمی).این موضوع به خصوص در بازی های کامپیوتری که نیاز مبر می به تمام توان پردازنده گرافیکی دارند کمک شایانی می نماید و به نوعی یک تضمین برای اجرای هرچه بهتر این بازی ها می باشد. بهره مندی R۷ ۲۶۵ از فناوری انحصاری DirectCU II که ترکیبی از دو فن، لوله های انتقال حرارت و بلاک مسی می باشد ،آن را نسبت به مدل مرجع خنک‌تر و کم صداتر می‌نماید، که این موضوع به خصوص در کاربرد هایی که به تمام قدرت GPU نیاز است بیشتر نمود پیدا می کند. خازن‌های جامد، چوک با هسته بتن و ماسفت های با کیفیت از اجزای Super Alloy Power می باشد. وجود این اجزا که در ساخت آنها از یک آلیاژ با فرمول خاص استفاده شده است ،منجر به عمر بیشتر کارت در مقایسه با مدل مرجع می شود. اما ایسوس در این کارت از دیگر فناوری انحصاری خود با نام GPU Tweak استفاده نموده است. توسط این ابزار کاربران به راحتی می توانند به افزایش کارایی این کارت بپردازند. به طور مثال قادر خواهند بود تا فرکانس پردازنده و حافظه گرافیکی را افزایش و به طور همزمان ولتاژ و میزان سرعت فن ها را به آسانی تغییر دهند. علاوه بر این کاربران توسط ابزاری با نام GPU Tweak Streaming می توانند بازی خود را به صورت آنی در شبکه به اشتراک بگزارند تا علاوه بر خود کاربران دیگر نیز از بازی شما لذت ببرند.

تاريخ : چهار شنبه 30 بهمن 1392 | 13:0 | نویسنده : sara

کمک جغرافیا به کاربران
 

 
 بالاخره پسوردی پیدا شد که هکرها نتوانند به آن دست پیدا کنند!
رمز عبوری که هرگز هک نمی شود



یک پژوهشگر علوم رایانه شیوه نوینی برای انتخاب رمز عبور اینترنتی ارائه کرده است که حتی هکرهای حرفه ای نیز توان هک کردن آن را ندارند.

 با روند روز افزون هک شدن رمز ورودهای اینترنتی، محافظت از رمز عبورها و حفاظت از ایمنی حساب ها کار دشواری شده است.

"زیاد السلام" پژوهشگر موسسه ZSS راس الخیمه در امارات متحده عربی می گوید: رمز عبور "جغرافیایی" یک راهبرد ساده ساخت رمز عبورهایی است که می تواند دسترسی به هویت های مختلف را ایمنی بخشد.

این شیوه همچنین خطر آسیب پذیری برنامه های مبتنی بر رمز عبور را نیز کاهش می دهد.

این راهبرد جغرافیایی جدید از توانایی قابل توجه ما برای به خاطر آوری آسان مکانهایی که دیده ایم استفاده می کند به طوریکه می توان موقعیت خاص آن مکان را به عنوان رمز عبور به کار برد.

این سیستم اولیه در موسسه تحقیقاتی ZSS ساخته شده و می تواند از یک سیستم رایانه ای در برابر خطرات ناشی از هک شدن رمز عبور محافظت کند.

زیاد السلام می گوید : به خاطر آوری مکانی که از آن بازدید کرده اید بسیار آسان تر از یادآوری رمزعبورهای طولانی و پیچیده است.

با توجه به ابزارهای پیچیده هکرها که می توانند به سرورها نفوذ کرده و رمز عبورها را کشف کنند، حتی رمز عبورهای قوی و متداول نیز در خطر هک شدن قرار دارند.

در طول چند سال اخیر سیستم های رایانه ای شرکت و سازمان های مختلف در سراسر جهان از جمله شرکت های سونی، یاهو، توییتر، اورنوت، دولت آمریکا و برخی دیگر، دچار سطوح مختلفی از خطرات ایمنی شده اند.

این پژوهشگر می گوید بر اساس آنالیز بیش از ۴۷ هزار حادثه ایمنی، یک جایگزین موثر برای رمز عبورهای رایج، می تواند خطر نقض داده ها را ۷۶ درصد کاهش دهد.

این سیستم رمز عبور جغرافیایی از اطلاعات زمین جغرافیایی مکانی استفاده می کند که می توان آن را به خاطر سپرد. کاربر می تواند طول و عرض جغرافیایی، ارتفاع، مساحت مرز، محیط، اطراف، زاویه، شعاع و دیگر ویژگی های تشکیل دهنده آن مکان خاص را به عنوان رمز عبور جغرافیایی انتخاب کند.

وقتی این رمز عبور ساخته شد می توان یک رشته کاراکترهای تصادفی پنهان که خاص کاربر است به آن افزود سپس رمز عبور جغرافیایی و رشته کاراکترهای تصادفی اضافه شده با هم ترکیب می شوند.

از این رو اگر دو کاربر به طور مشترک یک مکان را به عنوان رمز عبور خود انتخاب کنند افزودن این کاراکترهای اضافی رمز عبور را بسیار منحصر به فرد می کند.

نتایج این تحقیقات در نشریه بین المللی امنیت و شبکه منتشر شده است.



 
 
 
استفاده از حساب‌های كاربری استاندارد به جای حساب‌های كاربری administrator، بیش از 90% از آسیب‌پذیری‌های مایكروسافت را حذف می‌كند.
بهترین راه برای مقابله با آسیب‌پذیری‌های مایكروسافت: عدم استفاده از حقوق دسترسی مدیریتی



تحلیل‌ها و مطالعات شركت مدیریت حقوق دسترسی Avecto نشان می‌دهد كه استفاده از حساب‌های كاربری استاندارد به جای حساب‌های كاربری مدیریتی (administrator) در ویندوز، بیش از ۹۰% از خطرات آسیب‌پذیری‌های حیاتی گزارش شده در محصولات مایكروسافت را حذف می‌كند.

 این شركت با نگاهی به ۳۳۳ آسیب‌پذیری گزارش شده توسط مایكروسافت در بولتن‌های امنیتی سال ۲۰۱۳ در تمامی محصولات این شركت، به این نتیجه رسیده است كه ۶۰% از این آسیب‌پذیری‌ها با عدم استفاده از حق دسترسی admin كاهش می‌یابند.

با در نظر گرفتن ۱۴۷ آسیب‌پذیری به عنوان جدی‌ترین آسیب‌پذیری‌ها، این میزان به ۹۲% می‌رسد.

شركت Avecto در بررسی جداگانه محصولات نیز به این نتیجه رسیده است كه با حذف حقوق admin حدود ۹۶% از آسیب‌پذیری‌های حیاتی انواع نسخه‌های ویندوز تا ویندوز ۸، ۱۰۰% از آسیب‌پذیری‌های حیاتی IE، ۹۱% از آسیب‌پذیری‌های حیاتی آفیس، و ۹۶% از آسیب‌پذیری‌های حیاتی در ویندوزهای سرور ۲۰۰۳، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ حذف می‌شوند.

بیش از نیمی از این آسیب‌پذیری‌ها شامل اجرای كد از راه دور هستند.

نكته جالب توجه این است كه حذف حقوق دسترسی admin، بسیاری از حملات ناشناخته و جدید را نیز بی اثر یا غیرممكن می‌سازد.

عدم استفاده از حقوق دسترسی admin برای كاربران ویندوز، راهی بسیار ساده برای كاهش آسیب‌پذیری‌های عمومی هر سازمان حتی در برابر نقایص اصلاح نشده است.



این مانیتورها برای ارائه فناوری واقعی و گشودن عصر جدید در تجربه واقعی UltraWide تحسین شده‌اند. همانطور که احتمالا می‌دانید، مانیتورهای فوق عریض یا همان UltraWide ال‌جی از همان ابتدا که در سال ۲۰۱۲ معرفی شدند فوراً مورد استقبال قرار گرفتند. این مانیتورها برای ارائه فناوری واقعی و گشودن عصر جدید در تجربه واقعی UltraWide تحسین شده‌اند. مانیتور IPS ۲۱:۹ UltraWide ال‌جی برای سه فصل متوالی در سال ۲۰۱۳ به عنوان پرفروش‌ترین برند پیشگام در صنعت شده و جوایز و تحسین‌های زیادی را از آن خود کرده است. این مانیتور پرچمدار همه مانیتورها به حساب می‌آید. اما ال‌جی در همین جا متوقف نمی‌شود. در CES ۲۰۱۴، مجموعه جدید UltraWide ال‌جی با امکانات رابط کاربری پیشرفته برای تطبیق با تمام نیازها و آرزوهای شما عرضه کرد. فناوری پیشگام مانیتورهای UltraWide و ۳۴ اینچ ال‌جی (۳۴UM۹۵) پیشرفتی فوق‌العاده برای حرفه‌ای‌های تکنولوژی است. طراحان گرافیک دوبعدی و سه‌بعدی همیشه در کار با محیط‌های دوبعدی و سه‌بعدی مشکل داشتند زیرا دو مانیتور معمولی ۱۶:۹ از نوعFull HD برای سازمان‌دهی دوتایی لازم بود. با مانیتور ۳۴UM۹۵ جدید ال‌جی که اولین نمایشگر ۳۴ اینچ UltraWide QHD دنیا با نسبت تصویر ۲۱:۹ و ۱۲ درصد نمای عریض‌تر است، طراحان گرافیک می‌توانند اکنون حجم کاری زیادی را مدیریت کنند و هدر دادن زمان و بیهوده وقت تلف کردن را کاهش دهند. علاوه بر این، کیفیت تصویر متفاوت در وضوح UltraWide QHD بازده کار را افزایش می‌دهد زیرا وضوح بالاتر امکان اجرای کار با جزییات بیشتر را فراهم می‌کند.

تاريخ : سه شنبه 29 بهمن 1392 | 13:45 | نویسنده : sara
 

 
 ویندوز ایکس پی، علیرغم خبر بازنشستگیش، هنوز هم طرفدارانی دارد.
سهم ویندوز ایکس پی دوباره افزایش یافت



برآورد‌ها نشان می‌‏دهد سهم ویندوز ایکس پی از بازار سیستم‌های عامل در ماه ژانویه افزایش یافته است. این در حالی است که مایکروسافت اعلام کرده است امسال این سیستم عامل ۱۳ ساله را بازنشست خواهد کرد.


 وب‏ سایت theinquirer، علیرغم اینکه مایکروسافت اعلام کرده است امسال به پشتیبانی خود از ویندوز ایکس پی پایان خواهد داد، برآورد‌ها نشان می‌‏‏دهد در ماه ژانویه سهم این سیستم عامل از بازار رایانه‌های ویندوزی ۲۵. ۰ درصد افزایش یافته و به بیش از ۲۹ درصد رسیده است.
این بدان معنا است که تقریباً از هر سه رایانه تحت ویندوز یکی با ویندوز ایکس پی کار می‌‏کند.

این برآورد‌ها که توسط شرکت نت مارکت شیر (Netmarketshare) انجام گرفته نشان می‌‏دهد سهم ویندوز ۱. ۸ از سهم ویندوز ویستا پیشی گرفته است.

سهم این دو سیستم عامل به ترتیب ۹. ۳ درصد و ۳. ۳ درصد اعلام شده است. سهم ویندوز ۸ نیز ۶. ۶ درصد اعلام شده است. این بدان معنا است که سهم ویندوز ۸ دو برابر سهم ویندوز ۱. ۸ است که چهار ماه پیش روانه بازار شد.

ویندوز ۷ نیز همچنان بیشترین سهم این بازار را به خود اختصاص داده است. سهم این نسخه از سیستم عامل محبوب مایکروسافت ۵. ۴۷ درصد برآورد شده است.

گزارش برخی منابع خبری نیز حاکی از این است که شرکت مایکروسافت قصد دارد ویندوز ۹ را سال آینده میلادی روانه بازار کند و بسیاری از ویژگی‌های رابط کاربری ویندوز ۸ را که مورد انتقاد و کاهش سهم سیستم عامل مایکروسافت در یکی دو سال گذشته شده بود، تغییر دهد.



تاريخ : دو شنبه 28 بهمن 1392 | 13:19 | نویسنده : sara
با وجود تبلیغات و سر وصدای فراروان برای ویندوز 8، رقیب وی، یعنی ویندوز 7 همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. ویندوز 7 محبوب‌تر از 8 آمارهای منتشره از سوی شرکت مایکروسافت نشان می‌دهد که سیستم عامل ویندوز ۷ همچنان محبوب‌تر از ویندوز ۸ است. شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که در فاصله ۱۶ ماه از آغاز فروش سیستم عامل ویندوز ۸ در بازارهای جهانی مجموع فروش این سیستم عامل از مرز ۲۰۰ میلیون نسخه گذشته است. این آمار نشان می‌دهد که فروش سیستم عامل ویندوز ۸ در مدت فوق کمتر از فروش سیستم عامل ویندوز ۷ در ۱۶ ماهه نخست آغاز فروشش بوده است. سیستم عامل ویندوز ۷ در سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد و این در حالی است که سیستم عامل ویندوز ۸ اواخر سال ۲۰۱۲ روانه بازارهای جهانی شد. به گفته مایکروسافت سهم سیستم عامل ویندوز ۸ از بازار به سختی به ۱۰ درصد رسیده است. به گزارش سایت خبری V۳، مایکروسافت در گزارش خود عنوان کرده است که سیستم عامل ویندوز بر روی کامپیوترها و ابزارهای الکترونیکی بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ نفر از جمعیت کره زمین نصب شده است. پیش از این شرکت مایکروسافت در ماه می سال گذشته میلادی آمار فروش سیستم عامل ویندوز ۸ را اعلام کرده بود که در آن زمان برابر با ۱۰۰ میلیون نسخه بود.

تاريخ : دو شنبه 28 بهمن 1392 | 13:13 | نویسنده : sara
 
 البته مایکروسافت شاید از طریق گنجاندن تبلیغات در ابزارهای ویندوز8، این چوب حراج زدن به مال خود را جبران کند!
ویندوز مایکروسافت رایگان می‌شود



یک منبع آگاه به مرکز خبری The Verge توضیح داد که «تری مایرسون» (Terry Myerson) مدیر مرکز ویندوز در شرکت مایکروسافت به صورت کاملا جدی تلاش می‌کند تا نسخه بعدی سیستم‌های عامل Windows Phone و Windows RT را به صورت رایگان و بدون در نظر گرفته هرگونه هزینه وارد بازار کند.
همکاران  به نقل از وب‌سایت Tom's hardware، این اقدام بخشی از تغییرات اساسی شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود که بر اساس آن قرار است نسخه بعدی ویندوز با نام Threshold در بهار ۲۰۱۵ وارد بازار شود.

لازم به ذکر است که این روز‌ها بخش اعظم درآمدهای مایکروسافت از فروش مجوز نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل این شرکت به تولیدکنندگان رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی تامین می‌شود.

با این وجود، قرار است که شرکت مایکروسافت در بخش تلفن‌های همراه تغییرات اساسی ایجاد کند.

شرکت نوکیا هم اکنون تولید بیش از ۸۰ درصد گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عاملWindows Phone را برعهده دارد و از زمان واگذاری آن به شرکت مایکروسافت، درآمد حاصل از فروش مجوزهای این سیستم‌عامل موبایلی در اولویت چندم قرار گرفته است.

با این وجود باید توجه داشت مایکروسافت چگونه این درآمد از دست رفته را تامین می‌کند؟
برخی کار‌شناسان احتمال می‌دهند که غول نرم‌افزاری جهان از طریق انتشار آگهی‌های تبلیغاتی در ابزارهای مخصوص سیستم‌عامل Windows ۸ این درآمد را جبران کند.

تبلیغات هم‌اکنون بخشی از مرورگر اینترنتی Bing در سیستم‌عامل Windows ۸ محسوب می‌شوند. اما تمام ابزارهای رایگانی که در فروشگاه Windows Store ارایه می‌شوند نیز می‌توانند با آگاهی‌های تبلیغاتی به دست کاربران برسند.

همچنین احتمال می‌رود که این شرکت تلاش می‌کند مشتریان خود را متقاعد کند تا از سرویس‌هایی مانند SkyDrive، Skype و Office بهره بیشتر ببرند.



تاريخ : دو شنبه 28 بهمن 1392 | 13:4 | نویسنده : sara
ویندوز 8، روی‌هم‌رفته فروش بدی نداشته اما هنوز به پای ویندوز 7 نرسیده! شرکت مایکروسافت اعلام کرده است تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از ویندوز ۸ را به فروش رسانده است. همکاران سیستم و به نقل از وب‏ سایت zdnet، تامی رلر، معاون بازاریابی شرکت مایکروسافت اعلام کرده است آمار فروش ویندوز ۸ تاکنون از مرز ۲۰۰ میلیون نسخه گذشته است. شرکت مایکروسافت در ماه می‌سال ۲۰۱۳ تعداد نسخه‌های فروخته شده ویندوز ۸ را بیش از ۱۰۰ میلیون عدد اعلام کرده بود. شرکت مایکروسافت عرضه ویندوز ۸ و ویندوز آر تی را از ۲۶ اکتبر سال ۲۰۱۲ آغاز کرده بود. این شرکت مدتی بعد اعلام کرده بود در اولین ماه عرضه ویندوز ۸ حدود ۴۰ میلیون نسخه از آن را به فروش رسانده است. مایکروسافت در ژانویه ۲۰۱۳ نیز اعلام کرد این رقم به ۶۰ میلیون نسخه رسیده است. بر اساس این گزارش، رکود فروش سیستم‌های عامل مایکروسافت همچنان در اختیار ویندوز ۷ است. آمار فروش ویندوز ۷ در طول ۱۲ ماه پس از عرضه به ۲۴۰ میلیون نسخه رسیده بود. ویندوز ۸ از این نظر همچنان عقب است، چرا که با آنکه بیش از ۱۵ ماه از عرضه این سیستم عامل می‌‏گذرد، تعداد نسخه‌های فروخته‏ شده آن به تازگی از ۲۰۰ میلیون گذشته است. یکی از سخنگویان مایکروسافت نیز اظهارت تامی رلر، معاون بازاریابی این شرکت را تایید کرده و گفته است: مجوزهای فروخته ‏شده ویندوز ۸ از مرز ۲۰۰ میلیون نسخه گذشته است... ویندوز هم‏ اکنون به بخش مهمی از زندگی بیش از ۱. ۵ میلیارد نفر در سراسر جهان تبدیل شده است.

تاريخ : یک شنبه 27 بهمن 1392 | 13:57 | نویسنده : sara
 
 به زودی این سبز دوست داشتنی را روی ویندوزهای مختلف خواهیم دید!
مایکروسافت ابزارهای اندرویدی را روی ویندوز اجرا می‌کند



شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت به صورت کاملا جدی تلاش می‌کند تا امکان اجرای ابزارهای اندرویدی روی دو سیستم‌عامل ویندوز و ویندوز فون فراهم شود.


همکاران سیستم   به نقل از وب سایت theinquirer، این مطلب را مرکز خبری The Verge منتشر کرده و به نقل از منابع آگاه نزدیک به فعالیت‌های داخلی مایکروسافت توضیح داده است که این شرکت بزرگ نرم‌افزاری قصد دارد نرم‌افزارهای اندرویدر را روی ویندوز و ویندوز فون به کار بگیرد تا از این طریق بتواند کاربران جدید را هم تحت پوشش خود قرار دهد.

البته نمی‌توان امیدوار بود که مایکروسافت در آینده نزدیک امکان اجرای ابزارهای اندرویدی روی دو سیستم‌عامل یاد شده را فراهم کند. اما در این گزارش اعلام شد که برخی کارمندان شرکت مایکروسافت هم‌اکنون تلاش می‌کنند تا امکان عرضه رایگان ابزارهای اندرویدی روی فروشگاه اینترنتی ویندوز و ویندوز فون را فراهم کنند.

این در حالی است که برخی دیگر از منابع آگاه معتقدند که این کار به منزله پایان حیات اکوسیستم ویندوز و ویندوز فون خواهد بود.

چنین اقدامی که در ظاهر غیرممکن به‌نظر می‌رسد، می‌تواند برای مایکروسافت اهمیت زیادی داشته باشد.
فروشگاه‌های عرضه کننده ابزارهای مایکروسافت مخصوص دو سیستم‌عامل ویندوز و ویندوز فون بسیاری از نرم‌افزار‌ها را شامل نمی‌شوند.

مرکز The Verge همچنین توضیح داد که اجرای ابزارهای اندرویدی روی دستگاه‌های ویندوزی اتفاق چندان جدیدی هم به نظر نمی‌رسد.

زیرا شرکت‌های اینتل و AMD سیستم‌های عامل دوگانه روانه بازار کرده‌اند که تولیدکنندگان سخت‌افزاری بر پایه آن می‌توانند ویندوز و اندروید را به صورت همزمان اجرا کنند.

در این گزارش اعلام نشده است که شرکت مایکروسافت برای اجرای این طرح با اینتل یا AMD همکاری می‌کند یا خیر. اما منابع نزدیک به فرآیندهای داخلی اینتل گزارش دادند که این شرکت تراشه‌ساز مایکروسافت را ترغیب کرده است تا ابزارهای اندرویدی را روی فروشگاه اینترنتی Windows Store خود ارایه دهد.



تاريخ : یک شنبه 27 بهمن 1392 | 13:50 | نویسنده : sara
 

 
 مرورگرهای IE 9 و IE 10 دارای یك آسیب‌پذیری اصلاح نشده جدی هستند و به كاربران توصیه شده است كه مرورگر خود را به IE 11 ارتقاء دهند.
یك سوم كاربران IE در معرض خطر قرار دارند



مایكروسافت روز جمعه اعلام كرد كه IE ۱۰ و IE ۹ حاوی یك آسیب‌پذیری اصلاح نشده هستند كه در حال حاضر هكرها در حال سوء استفاده از آسیب‌پذیری IE ۱۰ می‌باشند.


 یك سخنگوی مایكروسافت دیروز اعلام كرد كه این شركت از حملات محدود و هدفمندی علیه IE ۱۰ آگاه شده است و تحقیقات اولیه این شركت نشان می‌دهد كه IE ۹ و IE ۱۰ تحت تأثیر آسیب‌پذیری مربوطه قرار دارند.

این بدان معناست كه تقریباً یك سوم از كاربران IE در معرض خطر قرار دارند.
این حملات بخشی از كمپینی هستند كه اعضای فعلی و سابق ارتش آمریكا را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش Web analytics vendor Net Applications، حدود ۱۵.۳% از كل كاربران IE از IE ۹ استفاده می‌كنند و این در حالی است كه كاربرانی كه از IE ۱۰ استفاده می‌كنند حدود ۱۵.۹% از كل كاربران این مرورگر را تشكیل می‌دهند، كه مجموع این دو گروه به ۳۱.۲% از كل كاربران IE می‌رسد.

گزارش شركت Websense حاكی از این است كه این آسیب‌پذیری جدید كه تا كنون اصلاح نشده است، ممكن است از حدود سه هفته پیش (بیستم ژانویه) مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد.

مایكروسافت به كاربران خود توصیه كرده است كه مرورگز خود را به IE ۱۱ ارتقاء دهند، اما این كار برای كاربران ویندوز ویستا امكان‌پذیر نیست و این سیستم عامل قادر به اجرای IE ۱۰ و IE ۱۱ نمی‌باشد. اغلب كاربران ویندوز ویستا از IE ۹ استفاده می‌كنند.

البته نكته مثبت این است كه تعداد كمی از كاربران ویندوز از ویستا استفاده می‌كنند و كاربران این سیستم عامل تنها ۳.۶% از كل كاربران ویندوز را تشكیل می‌دهند.

هنوز از زمان ارائه اصلاحیه برای این آسیب‌‎پذیری اطلاعی در دست نیست



تاريخ : یک شنبه 27 بهمن 1392 | 13:47 | نویسنده : sara
 
 
با توجه به یافته های MyPermissions، یك برنامه مخرب در فیس بوك می تواند مانع از آن شود كه كاربران مجوزها را باطل نمایند یا برنامه های كاربردی را حذف نمایند.
كشف بدافزار بر روی فیس بوك



با توجه به یافته های MyPermissions، یك برنامه مخرب در فیس بوك می تواند مانع از آن شود كه كاربران مجوزها را باطل نمایند یا برنامه های كاربردی را حذف نمایند.

 برنامه های كاربردی فیس بوك اغلب ویژگی ها و قابلیت هایی را برای دسترسی و استفاده از اطلاعات شخصی درخواست می كنند. اما اگر برنامه ای به شما این امكان را نداد تا مجوزهای آن برنامه برای دسترسی به اطلاعات شخصی را باطل نمایید، احتمالا این برنامه یك بدافزار است و كاربران قادر نیستند تا آن را حذف نمایند.

این مشكل تنها برنامه های كاربردی فیس بوك مربوط به تلفن همراه را تحت تاثیر قرار می دهد. در حال حاضر بیش از نیمی از كاربران فیس بوك از طریق تلفن همراه به این شبكه اجتماعی متصل می شوند.

این شركت در گزارش خود آورده است كه در حال حاضر از فیس بوك استفاده نمی كند تا این مشكل برطرف شود. البته تاكنون فیس بوك بیانیه ای مبنی بر تایید این ادعا منتشر نكرده است.



تاريخ : یک شنبه 27 بهمن 1392 | 13:43 | نویسنده : sara
 
 

 
آسیب‌پذیری‌های تخریب حافظه در این Player می‌تواند منجر به كنترل كامل سیستم توسط مهاجمان گردد.


Adobe Shockwave Player نسخه ۱۲.۰.۷.۱۴۸ و نسخه‌های پیش از آن برای سیستم‌های ویندوز و مكینتاش، به علت وجود آسیب‌پذیری‌های تخریب حافظه در برابر حملات آسیب‌پذیر هستند.

این آسیب‌پذیری‌ها در نخستین رده اولویت آسیب‌پذیری‌های ادوب قرار گرفته‌اند. ادوب این دسته از آسیب‌پذیری‌ها را بدین صورت شرح می‌دهد:
این به‌روز رسانی آسیب‌پذیری‌هایی را برطرف می‌كند كه هم‌اكنون هدف حملات قرار گرفته‌اند یا اینكه ریسك هدف قرار گرفته شدن آنها بسیار بالا است. ادوب به مدیران سیستم‌ها توصیه می‌كند كه این به‌روز رسانی‌ها را هرچه سریع‌تر (حداكثر ظرف مدت ۷۲ ساعت) نصب نمایند.

نسخه به‌روز شده Shockwave Player نسخه ۱۲.۰.۹.۱۴۹ است و كاربران می‌توانند این به‌روز رسانی را از طریق سایت ادوب دریافت نمایند.

این آسیب‌پذیری‌ها توسط یكی از محققان آزمایشگاه Fortinet كشف شده‌اند.



تاريخ : شنبه 26 بهمن 1392 | 13:32 | نویسنده : sara
 
 
محبوبیت اندروید، باعث شده تا اپل در برابر حساسیتش بر روی ios کمی عقب نشینی کند!
اصرار مؤسس اپل بر تولید آیفون‌های اندرویدی



مؤسس اپل در مصاحبه اخیر خود گفت هیچ دلیلی وجود ندارد این شرکت سراغ تولید گوشی‌های هوشمند اندرویدی نرود و با تولید این محصولات می‌تواند هر دو بازار را به صورت گسترده در دست بگیرد.


 به نقل از د اینکوئیرر، "استیو وزنیاک"(Steve Wozniak) یکی از افرادی که در تاسیس اپل نقش داشته است توضیح داد که این شرکت الکترونیکی باید طرح تولید گوشی‌های هوشمند جدید مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

وزنیاک طی مصاحبه‌ای که با نشریه Wired انجام داد، آخرین توصیه‌های خود را به شرکت اپل اعلام کرد. او گفت که اپل باید به تولید گوشی‌های هوشمند جدید مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید گوگل هم فکر کند. زیرا از این طریق اپل می‌تواند هر دو بازار را در اختیار داشته باشد.

وزنیاک گفت که هیچ دلیلی وجود ندارد تا اپل بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی را به عنوان بازار ثانویه خود کنار بگذارد.

او توضیح داد: «ما به خوبی می‌توانیم رقابت کنیم. مردم طراحی‌های دقیق و تولیدات بی‌نقص ما را دوست دارند و آن‌ها را با محصولات اندرویدی مشابه مقایسه می‌کنند. ما می‌توانیم به صورت همزمان در هر دو بخش ایفای نقش کنیم».

با توجه به اینکه گوگل سیستم‌عامل اندروید را به صورت متن‌باز وارد بازار کرده است، این پلتفورم از نظر فنی می‌تواند به راحتی در اختیار اپل قرار گیرد.

به هر حال، اگر صحبت‌های اخیر "تیم کوک"(Tim Cook) مدیرعامل اپل عملی شود، این شرکت زمان زیادی را برای تحولات جدید خود سپری نمی‌کند و همان طور که مدیرعامل اپل گفت، این شرکت بزرگ الکترونیکی در سال ۲۰۱۴ میلادی وارد بخش‌های جدیدی از صنعت فناوری می‌شود.



تاريخ : شنبه 26 بهمن 1392 | 13:31 | نویسنده : sara
 
 
 
 گوگل، غول اینترنتی دنیا، دومین ارزش سهام را در آمریکا دارد.
گوگل در مکان دوم باارزش‌ترین شرکت‌های آمریکایی



گوگل با پشت سر گذاشتن شرکت سهامی نفت اکسون به دومین شرکت باارزش بازار سرمایه ایالات متحده تبدیل شد.


 به نقل از راشا تودی گوگل با پشت سر گذاشتن شرکت سهامی نفت اکسون به دومین شرکت با ارزش بازار سرمایه ایالات متحده تبدیل شد.

با به پایان رسیدن بازارهای مالی روز جمعه،ارزش سهام این غول تکنولوژی به ۳۹۵.۴۲ میلیارد دلار رسید و از سهم شرکت نفتی اکسون با ۳۹۲.۶۶ میلیارد دلار سبقت گرفت.

سهام شرکت گوگل از ابتدای سال ۲۰۱۳ تا کنون ۶۶ درصد افزایش یافته است.

گوگل و اکسون در بازار سرمایه آمریکا در تعقیب شرکت اپل با ارزش سهامی به میزان ۴۶۳.۶۶ میلیارد دلار هستند.



تاريخ : شنبه 26 بهمن 1392 | 13:29 | نویسنده : sara

ک شرکت ژاپنی وایبر را ۹۰۰ میلیون دلار خرید

 
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۹
 
ایتنا- کمپانی ژاپنی راکوتن 900 میلیون دلار داد تا با خرید وایبر، جنگ جدیدی علیه رقیب خود Line راه بیندازد.
یک شرکت ژاپنی وایبر را ۹۰۰ میلیون دلار خرید





Rakuten یکی از بزرگترین کمپانی‌های خدمات اینترنت در دنیا تایید کرد که کمپانی وایبر که روی VOIP سرویس های چت و گفت و گوی تلفنی و پیامک و .. می دهد را به قیمت ۹۰۰ میلیون دلار خریده است.


این کمپانی ژاپنی قبلا کوبو، ووآکی تی وی و وی کی را خریده بودو با این خرید بزرگ وسعت خود در فضای مجازی و محیط تماس تلفنی روی اینترنت را بیش از پیش گسترش می دهد.

، با سوئیچ کردن مردم از تماس تلفنی سنتی به تماس از طریق اینترنت یا همان VOIP کمپانی ژاپنی به موقع وارد عمل شده و سرمایه گذاری خوبی را در این زمینه با خرید کمپانی هایی مانند وایبر انجام داده است.

وایبر ۳۰۰ میلیون کاربر ثبت نام کرده در دیتابیس خود داشته و یکی از بزرگترین پلتفورم های تماس از طریق اینترنت روی موبایل را در جهان داراست.

راکوتن در حال تبدیل شدن به شماره یک کمپانی های خدمات اینترنتی است و از آنجایی که بیس کمپانی روی تجارت الکترونیک است، با خرید وایبر می خواهد استراتژی های کسب و کار دیجیتالی خود را روی آن پیاده سازی کند.

وایبر سه ماه گذشته ۲۰۰ میلیون کاربر داشت که اینک ظرف ۳ ماه تعدادش به ۳۰۰ میلیون رسیده است و رقیب عمده ای برای اسکایپ متعلق به مایکروسافت ، شده است.

راکوتن ۲۲۱ میلیون کاربر ثبت شده در دیتابیس خود دارد که با این ۳۰۰ میلیون رقم ۵۰۰ میلیون کاربر را از آن خود می کند. در حالی که رقیب ژاپنی اش بنام Line ۳۵۰ میلیون کاربر در سراسر جهان داشته و به سرعت در حال رشد و ترقی است.

دنیای پیامک از طریق موبایل های اینترنت دار در آسیا رو به رشد بوده و مکالمه تصویری با کیفیت بالا از طریق اینترنت با هزینه بسیار پایین و در حد رایگان باعث شده تا کاربران سیستم سنتی ارتباطی خود را برای فرار از هزینه های گزاف کنار بگذارند.

حالا کمپانی ؤاپنی راکوتن فهمیده که ورود به کسب و کار جدید در دنیای دیجیتال باید از ورودیه هایی مانند وایبر بگذرد و حاضر شده ۹۰۰ میلیون دلار بابت آن بپردازد.

راکوتن کوبو را نیز که ۴ میلیون کتاب و مجله را به صورت الکترونیکی در ۱۹۰ کشور جهان توزیع می کند را در سال ۲۰۱۲ خرید . همچنین کمپانی وآکی را که در زمینه ویدئوی On-demand کار می کند را نیز در سال ۲۰۱۲ خرید و امید وار است در دنیای مجازی بتواند بیش از پیش فعالیت خود را گسترش دهد.





بیشترین خطر مواجهه با پیوندهای مخرب در سایت‌های سرگرمی ویدیویی مانند یوتیوب پرسه مي زند.
 موسسه دیده‌بان آی‌تی ، روابط عمومی کسپرسکی در ایران، گزارش سالانه سیر پیشرفت تهدیدهای فناوری اطلاعات و هرزنامه نشان داد که پیوندهای مشکوک در سایت‌های با دسترسی عمومی شایع هستند.

این گزارش همچنین بر تداوم استفاده از هرزنامه‌هاي مربوط به شبکه‌هاي اجتماعی و بهینه‌سازی موتورهاي جست‌وجوی سیاه تأکید کرد.
مورد دوم موتورهای جست‌وجو را به دومین منشأ رایج تغییر مسیر به سمت سایت‌های آلوده تبدیل کرده است؛ به طوری که کاربران گاهی اوقات مستقیماً از موتورهای جست‌وجوی مهم مانند گوگل و یاندِکس (Yandex) روی پیوندهای مخرب کلیک می‌کردند.

شبکه‌های اجتماعی فقط با یک درصد شیوع کمتر در مکان سوم قرار داشتند.
سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و وی‌کنتاکت (Vkontakte) به طور خاص مورد علاقه کاربران نابابي بود که محتویات مضر را منتشر می‌کردند.

میزان رشد حمله‌های مبتنی بر وب کاهش می‌یابد
تعداد حمله‌های مبتنی بر مرورگر در سال ۲۰۱۱ از ۵۸۰۳۷۱۹۳۷ مورد به ۹۴۶۳۹۳۶۹۳ مورد افزایش یافت. تعداد حمله‌های مبتنی بر وب در سال ۲۰۱۱، ۶۳/۱ برابر تعداد کل حمله‌های مبتنی بر وب در سال ۲۰۱۰ است که حاكي از میزان رشد بسیار کندتر نسبت به آنچه در طول سه سال گذشته شاهد بوده‌ایم، مي‌باشد.
در سال ۲۰۱۰، یک خیزش بسیار بزرگ‌تر در تعداد حمله‌های آلودگی‌ ثبت شد که نسبت به سال ۲۰۰۹ هشت برابر بود.

میزان رشد کاهش یافته حمله‌های آلوده كننده مبتنی بر وب به این دلیل است که در سال ۲۰۱۱ کاربران بدخواه از هیچ گونه روش آلودگی گروهی اساساً جدید در تدارک حمله‌های خود به کامپیوترها استفاده نکردند.
سلاح اصلی آلودگی مبتنی بر مرورگر هنوز هم بسته حفره ‌امنیتی است که به کاربران بدخواه امکان می‌دهد که حمله‌های از نوع بزن و برو را بدون اینکه قربانی متوجه چیزی شود، انجام دهند.

متخصصان آزمایشگاه کسپرسکی پیش‌بینی می‌کنند که میزان رشد حمله‌های مبتنی بر وب، قبل از تثبیت تعداد رویدادها، همچنان کاهش یابد.

جغرافیای تهدیدهای مبتنی بر وب
فقط ۲۰ کشور، ۴/۸۶ درصد از کل میزبان‌های مخرب که آزمایشگاه کسپرسکی شناسایی کرده است را تشکیل می‌دهند. بزرگ‌ترین متخلفین مانند سال گذشته در دو کشور ایالات متحده (۴/۲۵ درصد) و روسیه (۶/۱۴ درصد) مستقر هستند. ناگفته نماند که رشد فعال در درصد سرویس‌های مخرب میزبان که آزمایشگاه کسپرسکی در سال‌های گذشته در این کشورها ثبت کرده است، به لطف اقدامات اجرای قانون در جهت غیر فعال کردن بات‌نت‌ها متوقف شده است. اما علیرغم کاهش درصد سرویس‌های مخرب میزبان در این کشورها، این میزان در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

در سراسر جهان، خطرات آنلاین به میزان ۲ درصد در سال ۲۰۱۱ افزایش یافت و به ۳/۳۲ درصد رسید. علاوه بر این، قرار گرفتن بسیاری از کشورهای اروپای غربی و ژاپن در گروه خطر متوسط (کشورهایی که ۲۱ تا ۴۰ درصد از کاربران آنها در معرض حمله قرار دارند)، یک نشانه نگران‌کننده است: حرفه‌ای‌ترین تبهکاران سایبری این کاربران را هدف قرار می‌دهند.
نسخه کامل این گزارش در سایت www.securelist.com موجود است.



تاريخ : شنبه 26 بهمن 1392 | 13:25 | نویسنده : sara
 
 
 
برخی کاربران سرویس اینترنتی Dropbox اعلام کردند که نوعی هرزنامه از طرف این شرکت به دست آن‌ها رسیده است.
هرزنامه‌ها وارد سیستم Dropbox شدند



برخی کاربران سرویس اینترنتی Dropbox اعلام کردند که نوعی هرزنامه از طرف این شرکت به دست آنها رسیده است و که این پست الکترونیکی ناخواسته شامل لینک‌های می‌شود که می‌تواند اطلاعات آن‌ها را سرقت کند.


Dropbox در اصل یک سرویس مبتنی بر فضای پردازش ابری محسوب می‌شود که امکان ذخیره‌سازی اطلاعات برای کاربران را فراهم می‌کند و بین عموم کاربران محبوبیت فراوان دارد. 

یکی از کاربران در این خصوص توضیح داد: «من یک آدرس پست الکترونیکی دارم که از ۱۰ حرف انگلیسی نامرتب و اتفاقی درست شده است که این آدرس را برای سرویس Dropbox استفاده می‌کنم. طی هفته جاری از جانب سرویس یاد شده یک هزرنامه روی این پست الکترونیکی دریافت کردم.»

او در ادامه گفت: «اگر آنها قصد انتشار هرزنامه در حساب کاربری من را داشتند باید تعداد بیشتری از این نوع پست‌های الکترونیکی دریافت می‌کردم. اما آنها فقط یک آدرس به‌خصوص را مد نظر قرار داده بودند و آن‌هم Dropbox بود. من فکر می‌کنم که سرویس پست الکترونیکی Dropbox دچار مشکل شده است.»

لازم به ذکر است که طی هفته گذشته علاوه بر این کاربر تعداد زیادی از دیگر کاربران شکایت‌هایی را در این خصوص منتشر کرده‌اند.

شرکت Dropbox هنوز هیچ خبری در این زمینه منتشر نکرده است.



تاريخ : شنبه 26 بهمن 1392 | 13:23 | نویسنده : sara
 
وودساید برای بیش از یک دهه با شرکت گوگل همکاری کرده و پیش از این هم مدیریت مرکز فروش تبلیغات گوگل را برعهده داشته است.



مدیرعامل موتورولا گفت که تا پایان ماه آتی میلادی از این کارخانه بزرگ موبایل‌ساز بیرون می‌رود تا از این پس به عنوان مدیر مرکز عملیاتی شرکت ارایه دهنده خدمات پردازش ابری Dropbox فعالیت خود را آغاز کند.

 به نقل از سلولار- نیوز،"دنیس وودساید"(Dennis Woodside) مدیرعامل شرکت Motorola Mobility اعلام کرد که در پی واگذاری این مرکز بزرگ تولیدکننده تلفن‌های از گوگل به شرکت چینی لنوو، قصد دارد از شرکت موتورولا بیرون رود.

او با انتشار یک مطلب وبلاگی توضیح داد که تا پایان ماه آتی میلادی از این کارخانه بزرگ موبایل‌ساز بیرون می‌رود تا از این پس به عنوان مدیر مرکز عملیاتی شرکت ارایه دهنده خدمات پردازش ابری Dropbox فعالیت خود را آغاز کند.

وودساید برای بیش از یک دهه با شرکت گوگل همکاری کرده و پیش از این هم مدیریت مرکز فروش تبلیغات گوگل را برعهده داشته است.
او در سال ۲۰۱۱ میلادی مدیریت شرکت Motorola Mobility که از زیرمجموعه‌های گوگل محسوب می‌شد را در دست گرفت.

"جاناتان روزنبرگ"(Jonathan Rosenberg) از کارمندان قدیمی گوگل که بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۱ میلادی مدیر تولید شرکت گوگل بود، از ابتدای آپریل ۲۰۱۴ در قالب مدیر عملیاتی Motorola Mobility فعالیت خود را آغاز می‌کند.

همچنین گفته شده است که "نیکش آرورا"(Nikesh Arora) مدیر تجاری گوگل به عنوان رئیس هیئت مدیره موتورولا به فعالیت خود ادامه می‌دهد و سیاست‌ها و استراتژی‌های این شرکت موبایلی را بررسی می‌کند.



 
 
 ویژوال بیسیک مایکروسافت، هنوز در میان برنامه‌نویسان محبوبیت دارد.


شاخص محبوبیت‏ سنجی زبان‌های برنامه‏ نویسی تیوبی (Tiobe) نشان می‌‏دهد زبان برنامه ‏نویسی ویژوال بیسیک مایکروسافت پس از مدت‏‌ها جزءِ ده زبان محبوب توسعه‏ دهندگان نرم ‏افزاری قرار گرفته است. 


همکاران سیستم به نقل از وب‏ سایت infoworld، گزارش تیوبی، شاخص محبوبیت‏ سنجی زبان‌های برنامه نویسی نشان می‌‏دهد در ماه فوریه امسال بر محبوبیت زبان VB.Net (ویژوال بیسیک) افزوده شده است و این زبان به فهرست ده زبان بر‌تر مورد علاقه توسعه‏ دهندگان نرم ‏افزاری راه یافته است.

رشد جایگاه این زبان از این نظر تعجب ‏برانگیز است که بسیاری از مهندسان نرم‏ افزاری علاقه ‏ای به مهاجرت به محیط پلت‏فرم VB.Net که جانشین نسخه ۶ زبان ویژوال بیسیک است، ندارند.

بر اساس این گزارش، سهم این زبان برنامه‏ نویسی در بین توسعه‏ دهندگان نرم‏ افزاری ۷۹۸. ۱ درصد برآورد شده است. با این همه سهم این زبان در مقایسه با دو ماه نوامبر و اکتبر کاهش یافته است.

این گزارش نشان می‌‏دهد زبان‌هایی مثل سی، جاوا، آبجکتیو سی و جاوا اسکریپت همچنان جزء محبوب‏‌ترین زبان‌های برنامه‏ نویسی است.

شاخص تیوبی میزان محبوبیت زبان‌های برنامه‏ نویسی را بر مبنای میزان جستجوی منابع این زبان‏‌ها در موتورهای جستجوگری مثل ویکی پدیا، یاهو، بینگ، گوگل و غیره می‌‏سنجد.

بر اساس این گزارش، زبان سی (C) با سهمی ۳۳۴. ۱۸ درصدی از این جستجو‌ها جایگاه محبوب‏‌ترین زبان را به خود اختصاص داده است. جاوا نیز با سهمی ۱۷. ۳۱۶ درصدی جایگاه دوم را دارد.

آبجکتیو سی نیز با ۳۴۱. ۱۱ درصد جایگاه سوم را از آن خود کرده است. زبان سی پلاس پلاس و سی شارپ نیز در رده‌های چهارم و پنجم قرار داشته‌اند.
زبان‌های پی‏ اچ ‏پی، ویژوال بیسیک، پیتون و جاوا اسکریتپ نیز به ترتیب در رده‌های بعدی محبوبیت قرار دارند.

شاخص دیگری نیز برای سنجش محبوبیت زبان‌های برنامه ‏نویسی وجود دارد که میزان جستجوی منابع زبان‏‌ها در گوگل را محاسبه می‌‏کند.
این شاخص جایگاه محبوب‏‌ترین زبان را به جاوا و پس از آن به پی‏ اچ ‏پی اختصاص داده است.

شاخص دیگری به نام RedMonk نیز سالی دوباره به روز می‌‏شود، زبان‌های جاوا اسکریپت، جاوا، پی‏ اچ‏ پی را جزء زبان‌های محبوب ماه ژانویه معرفی کرده است.



تاريخ : شنبه 26 بهمن 1392 | 13:20 | نویسنده : sara
 
 
 اینترنت زیاد هم خوب نیست! افسرده، کج‌خلق یا خیالبافتان می‌کند!
استفاده افراطی از اینترنت عامل افسردگی



یک کارشناس مسائل اجتماعی تاکید دارد افرادی که مدت زیادی از روز خود را برای استفاده از اینترنت صرف می‌کنند در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.
 فاطمه ثمودی درباره موضوع آسیب شناسی اینترنتی افزود: استفاده مفرط از اینترنت به طور قطع با افسردگی در ارتباط است و جست‌وجوگران افراطی اینترنتی نشانه‌ها و زمینه احتمال ابتلا به افسردگی شدید را در خود دارند.

این کارشناس اجتماعی، با بیان اینکه بیشترین کاربران اینترنت را جوانان تشکیل می‌دهند، افزود: نتایج تحقیقات انجام شده در ایالات متحده آمریکا نشانگر آن است که استفاده از اینترنت در میان جوانان، بیش از هر گروه سنی دیگری است.

ثمودی ادامه داد: تعداد کودکان نیز به عنوان گروه سنی متفاوت، در شمار کاربران اینترنت رو به افزایش است و در سال ۲۰۰۵ بیش از ۷۷ میلیون کودک وارد فضای سایبر شده اند.

وی با اشاره به نوع جدیدی از اعتیاد اینترنتی در صورت دسترسی گسترده افراد به اینترنت، گفت: این موضوع مهم‌ترین مساله حاضر عصر اطلاعات است که همانند تمامی انواع دیگر اعتیاد، اعتیاد به اینترنت نیز با علائم خاصی همراه است.

وی اضطراب، افسردگی، کج خلقی، بی قراری، لطمه به عملکرد آموزشی، تفکرهای وسواسی و یا خیالبافی راجع به اینترنت را از جمله این علائم در اعتیاد به اینترنت برشمرد و افزود: هر چه روابط این افراد به ویژه ویژه کودکان و نوجوانان در جهان مجازی افزایش یابد در مقابل از دامنه روابط آنان در جهان واقعی کاسته می شود.

این محقق و پژوهشگر اجتماعی تاکید کرد: به دلیل استفاده بیش از حد این فناوری و نادرست استفاده کردن از اینترنت است و افراد را با یک نوع ادبیات و اصطلاحات خاص آشنا می کند که توسط صاحب وبلاگ بیان می‌شود و به گونه ای به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است.

ثمودی نظارت خانواده و والدین را امری مهم در کنترل فرزندان پیرامون اعتیاد فرزندان به اینترنت خواند و گفت: نسل جوان با اینترنت درگیرند و مشکلاتی چون افسردگی و کاهش ارتباط خانوادگی از مهم‌ترین آسیب‌های اعتیاد به اینترنت است که در این زمینه خانواده‌ها باید بر رفتارهای فرزندان نظارت داشته باشند.

این جامعه شناس افزود: اگرچه روابط مجازی، پویا است و جامعه به کمک اینترنت، روابط جدیدی را براساس فعالیت نو، برانگیزنده و تقویت کننده تشکیل می‌دهند اما باید بدانیم که افرادی که از آن استفاده می کنند، به طور بالقوه دچار رفتارهای مخرب می شوند و این تخریب تا مرز از دست دادن شغل، از هم گسیختگی روابط و یا زیان‌های مالی قرار می‌دهد.

ثمودی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد افراد برای فرار از مشکلات زندگی و یا کشف دنیای جدید و متفاوت به اینترنت اعتیاد پیدا می کنند اما باید توجه داشت این اعتیاد دارای آسیب‌های جدی است و باید با بهره‌گیری از راهکارهای علمی بر این بیماری غلبه کرد.



تاريخ : شنبه 26 بهمن 1392 | 13:8 | نویسنده : sara
 
 

 منابع آگاه سرانجام موثق‌ترین و دقیق‌ترین تصاویر و عکس‌های مربوط به مدل جدید گوشی هوشمند اپل موسوم به آیفون ۶ را منتشر کردند.

تصاویر آیفون ۶ اپل بالاخره منتشر شد + عکس‌ها



پس از مدت‌ها شایعه‌پراکنی و گمانه‌زنی، منابع آگاه سرانجام ده‌ها تصویر مربوط به مدل جدید گوشی هوشمند اپل موسوم به آیفون ۶ را در اینترنت منتشر کردند.


 این تصاویر در سایت‌های اینترنتی مختلف، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
کارشناسان اعلام کردند که اینها را می‌توان موثق‌ترین تصاویری دانست که تاکنون در مورد مدل جدید گوشی هوشمند اپل پخش شده است.

در این تصاویر گوشی هوشمند واقعی نشان داده شده است و می‌توان آن را یک مرحله جلوتر از مدل مفهومی دانست که طراحی و شکل بدنه گوشی در آنها کاملا مشخص است.


در این تصاویر مشخص شد که شرکت اپل مدل جدید گوشی هوشمند خود را شبیه به رایانه لوحی iPad Air طراحی کرده است.


بدنه آیفون ۶ به طور کامل از فلز ساخته شده است و کنار نمایشگر هیچ قابی وجود ندارد.
به عبارت دیگر کاربر می‌تواند تا لبه گوشی هوشمند از نمایشگر لمسی خود استفاده کند.


شرکت اپل پس از چند سال سرانجام سعی کرده است طراحی مدل جدید گوشی هوشمند خود را اندکی تغییر دهد که البته در قسمت پایین گوشی از یک اسکنر مخصوص تشخیص اثر انگشت هم بهره برده است.


اپل می‌کوشد مدل جدید گوشی هوشمند آیفون را در دو اندازه متفاوت روانه بازار کند که یکی از آنها با نمایشگر لمسی ۴.۷ اینچ و دیگر با نمایشگر بزرگ‌تر از ۵ اینچ وارد بازار می‌شود.


کارشناسان می‌گویند که گوشی هوشمند آیفون ۶ تابستان سال ۲۰۱۴ میلادی به صورت رسمی معرفی می‌شود و برخی منابع آگاه زمان ورود آن به بازار را سپتامبر یا اکتبر اعلام کرده‌اند.


به طور دقیق‌تر گفته شده است که این محصول در دو اندازه ۴.۷ و ۵.۵ اینچ ساخته می‌شود و شرکت اپل قصد دارد نمایشگر هر دوی آنها را با یاقوت بپوشاند تا ضمن افزایش شفافیت تصویر، مقاومت آن در برابر ضربات احتمالی هم افزایش یابد.
تراکم تصویر در نمایشگر هر دو مدل جدید گوشی هوشمند آیفون ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ مربع اعلام شده است.


این گوشی هوشمند پردازنده مرکزی A8 را در خود جا داده است و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به دوربین دیجیتالی ۱۰ مگاپیکسلی با حسگر CMOS اشاره کرد.
این دوربین بسیار پیشرفته است و در فضاهای تاریک هم با کیفیت بالا تصویربرداری می‌کند.

برای این گوشی هوشمند سیستم‌عامل iOS ۸ در نظر گرفته شده است که اپل در آن سعی دارد بر ابزارهای سلامت و تناسب اندام تاکید فراوان داشته باشد و از این سیستم‌عامل در ساعت مچی iWatch استفاده کند.



تاريخ : شنبه 26 بهمن 1392 | 13:5 | نویسنده : sara


شرکت IBM فناوری جدیدی ارایه کرده است که با آن می‌توان بیش از ۴۰ هزار فایل موسیقی را در چند ثانیه بارگذاری کرد.
 

شرکت IBM به روش جدیدی دست یافته است که از این طریق می‌توان سرعت شبکه اینترنت را به ۲۰۰ تا ۴۰۰ گیگابیت در ثانیه رساند و در عین حال میزان مصرف انرژی را کاهش قابل ملاحظه داد.


این روش جدید بر اساس انتقال داده‌های بزرگ بین فضای پردازش ابری و مراکز داده صورت می‌گیرد که طی آن سرعت انتقال اطلاعات ۴ برابر سریع‌تر از تمام فناوری‌های امروزی می‌شود.

به گفته کارشناسان، با سرعت ۱۶۰ گیگابیت در ثانیه می‌توان یک فیلم سینمایی فوق باکیفیت ۴ هزار پیکسلی با طول زمان دو ساعت یا بیش از ۴۰ هزار فایل موسیقی را در عرضه چند ثانیه بارگذاری کرد.

دستگاه جدید ساخته شده در شرکت IBM برای افزایش چند برابری سرعت اینترنت در "کنفرانس بین‌المللی مدارهای جامد"(ISSCC) که در سانفرانسیسکو برگزار شده است، به نمایش درآمد.


باید توجه داشت که ترافیک داده‌های بزرگ روز به‌روز در حال افزایش است و شرکت‌های بزرگ می‌کوشند استانداردهای آتی خود را طوری تنظیم کنند که بتواند با این روند سازگاری داشته باشد.

به طور مثال،‌ در سال ۱۹۹۲ میلادی روزانه ۱۰۰ گیگابایت اطلاعات در سراسر جهان جابه‌جا می‌شد و امروزه گفته می‌شود که در هر روز ۲ اگزابایت اطلاعات در جهان ردوبدل می‌شود.
این رقم رشد ۲۰ میلیون برابری حجم اطلاعات را نشان می‌دهد.



تاريخ : چهار شنبه 23 بهمن 1392 | 14:6 | نویسنده : sara
"ساتیا نادلا" تمایلی به بازی‌های رایانه‌ای ندارد و احتمال می‌رود که مرکز تولید کنسول بازی Xbox را واگذار کند.
تمایل مدیرعامل جدید مایکروسافت برای فروش مرکز تولید Xbox



چند روزی از انتصاب "ساتیا نادلا"(Satya Nadella) مدیرعامل جدید شرکت مایکروسافت می‌گذرد و منابع آگاه اعلام کرده‌اند که این مدیرعامل هندی تمایل چندانی به مرکز تولید کنسول بازی Xbox ندارد و احتمال می‌رود که آن را واگذار کند.

پیش از این شایعاتی در مورد تمایل مایکروسافت برای واگذاری مرکز تولید کنسول بازی Xbox منتشر شده بود، اما در هیچ یک از این اخبار گفته نشد که چه شرکتی تمایل به خرید این واحد بزرگ دارد.

البته باید توجه داشت که فروش این مرکز تجاری برای شرکت مایکروسافت بسیار سخت خواهد بود، زیرا غول نرم‌افزاری جهان چندی پیش شرکت Gears of War را خریداری کرد تا از این طریق بتواند بازی محبوب Halo را توسعه دهد و از این طریق بتواند طی چند سال آینده سهم بیشتری از بازار جهانی بازی‌های رایانه‌ای را به‌دست آورد.

به هر حال باید توجه داشت که هنوز هیچ یک از مدیران ارشد مایکروسافت خبری در مورد حرکت‌های آتی واحد تولید کنسول Xbox منتشر نکرده‌اند.


"ساتیا نادلا" که این روزها مدیریت بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان را در دست گرفته است هیچ تمایلی به بازی‌های رایانه‌ای ندارد و تاکنون تجربه‌ای در این زمینه کسب نکرده است.

او در سال ۱۹۹۲ به مایکروسافت پیوست و پس از گذشت مدتی به مغز متفکر آن برای تبدیل انتقال همه خدمات این شرکت به فضای پردازش ابری تبدیل شد و توانست یکی از بزرگ‌ترین تحولات در شرکت مایکروسافت رقم بزند.

با این وجود، نادلا هفته گذشته پس از انتخاب به عنوان مدیرعامل مایکروسافت ایمیلی را به تمامی کارمندان این شرکت ارسال کرد که در آن هیچ خبری از تمایل او برای توسعه مرکز تولید کنسول بازی Xbox نبود.

او در این ایمیل توضیح داده بود که مایکروسافت از این پس با سرعت بیشتر خدمات و محصولات خود را وارد بازار می‌کند و به خوبی از اهمیت محصولات موبایلی و خدمات مبتنی بر فضای پردازش ابری آگاهی دارد.



تاريخ : چهار شنبه 23 بهمن 1392 | 13:46 | نویسنده : sara
 
 
تمامی مرورگرها نرخ خطایی كمتر از 01.2 درصد نشان می‌دهند كه فایرفاكس در رده اول، كروم در رده دوم و IE در رده سوم قرار دارند.
فایرفاكس و كروم، مطمئن‌تر از IE



تحلیل جدید شركت Sauce Labs نشان می‌دهد كه نسخه‌های اخیر مرورگرهای كروم و فایرفاكس كمتر از IE ۱۰ در برابر خطاها و اختلالات مستعد هستند و از قابلیت اطمینان بالاتری برخوردارند. 


مطالعه این شركت بر روی حدود ۵۵ میلیون تست با استفاده از پلتفورم سلنیوم نشان داده است كه تمامی مرورگرها سطح بی‌نهایت كمی از خطا در حد ۰.۱۲ درصد یا كمتر را نشان دادند كه بدترین درصد (۰.۱۲ درصد) متعلق به سافاری ۶ است. 


اپرا ۱۲ دارای خطای ۰.۰۸ درصد، IE ۱۰ دارای خطای ۰.۰۵ درصد، كروم ۲۷ دارای خطای كمتر از ۰.۰۲ درصد و فایرفاكس دارای خطای بسیار كمی در حد صفر برآورد شد و می‌توان گفت كه فایرفاكس تقریباً با هیچ خطایی مواجه نیست.
 
IE از دو رقیب اصلی خود یعنی فایرفاكس و كروم عقب مانده است، اما همچنان سطح خطای بسیار پایینی را نشان می‌دهد. 

سطح پیشرفت این مرورگرها در نسخه‌های اخیر آنها كه بعضاً فقط چند هفته از عرضه آنها می‌گذرد قابل توجه است. 

IE ۶ (عرضه شده در سال ۲۰۰۱ به همراه XP) و ۷ (سال ۲۰۰۷) پیش از این بدترین كارآیی را با حدود ۰.۳ درصد خطا داشتند و فایرفاكس ۷ (سال ۲۰۱۱) و IE ۸ (سال ۲۰۰۹) هریك كمتر از ۰.۲۵ درصد خطا داشتند. 

این نكته قابل توجه است كه این مرورگرها بیش از آن كه در برابر خطاها و اختلالات و از كار افتادن‌های ناگهانی آسیب‌پذیر باشند، در برابر آسیب‌پذیری‌های جدی آسیب‎‌پذیر هستند. 

به گفته Sauce Labs، نیمی از مرورگرهای مورد مطالعه درصد خطایی كمتر از ۰.۰۷ درصد داشتند. این عدد واقعاً پایین است و نشان می‌دهد كه مرورگرها هر روز قابلیت اطمینان بیشتری پیدا می‌كنند. 

ممكن است این موضوع مطرح شود كه اعداد به دست آمده از این تست لزوماً دقیق و صحیح نیستند، اما به هر حال معیارهای مقایسه‌ای این مرورگرها قابل اعتماد است. 

خطاهایی كه معمولاً منجر به از كار افتادن مرورگر می‌شوند، به وسیله نقایص موجود در كد مرورگر ایجاد می‌گردند كه خوشبختانه امروزه كمتر با چنین خطاهایی مواجه می‌شویم.



تاريخ : چهار شنبه 23 بهمن 1392 | 13:44 | نویسنده : sara

 
 تا اینترنت هست، مسئله امنیت هم هست!
8 نكته كوچك برای امنیت آنلاین



وقتی به بحث دوری از حملات هكرهای خرابكار می­رسیم، زندگی آنلاین سخت می­شود. شما حتما بارها این نكات را شنیده اید كه «از یك آنتی ویروس كاملا به روز استفاده كنید»، «تمامی اصلاحیه های سیستم عامل و نرم افزارهای خود را اعمال نمایید» و «از ورود به سایت­های نامطمئن خودداری كنید». 


تمامی این نكات مهم هستند، ولی ما در اینجا به ۸ نكته كوچك اشاره می­كنیم كه می­تواند برای نجات شما از شر هكرها بسیار ارزشمند باشد. 

۱- از یك نرم افزار مدیریت كلمه عبور استفاده نمایید
نرم افزارهای مدیریت كلمه عبور به عنوان یك ابزار مهم برای مدیریت و ایجاد كلمات عبور قوی و یكتا برای حساب­های كاربری مختلف آنلاین ایجاد شده اند. 

این نرم افزارها به شما كمك می­كنند تا از استفاده دوباره و چند باره از یك كلمه عبور خودداری نمایید (استفاده از یك كلمه عبور برای چند حساب كاربری، یك ضعف اساسی در اكوسیستم سرقت شناسه است) و از آنجایی كه این نرم افزارها با مرورگرهای وب مجتمع می­گردند، به طور خودكار فرم­های لاگین وب سایت­ها را ذخیره و تكمیل می­كنند و به طور امن، زندگی آنلاین شما را سازماندهی می­نمایند. 

برخی از نرم افزارهای مدیریت كلمه عبور كه توسط سایت امنیتی ZDNet توصیه شده اند عبارتند از: LastPass كه دارای نسخه رایگان نیز می­باشد، KeePass كه یك نرم افزار رایگان است، ۱Password، Stenagos، و Kaspersky Password Manager. 

۲- از مرورگر Google Chrome استفاده نمایید 
به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، به نقل از سایت امنیتی ZDNet به عقیده بسیاری از محققین امنیتی، امروزه Google Chrome امن­ترین مرورگر وب است. 
این مرورگر با استفاده از ویژگی­های امنیتی تكنیك sandboxing، مرور امن و اصلاحیه های بی سر و صدا و خودكار، در مقایسه با سایر مرورگرهای هم رده خود به بهترین گزینه تبدیل شده است. 

گروه امنیتی گوگل همچنین سرعت خوبی در ترمیم آسیب پذیری­های شناخته شده این مرورگر دارند. 

۳- از رمزگذاری كامل دیسك استفاده كنید
از رمزگذاری كامل دیسك برای محافظت از داده های محرمانه خود استفاده كنید. رمزگذاری كامل دیسك با استفاده از تكنیك­های ریاضی، داده ها را طوری دستكاری می­كند كه بدون در اختیار داشتن كلید صحیح، مفهوم نخواهد بود. 

این كار به طور مستقل از سیاست­های تنظیم شده سیستم عامل انجام می­شود. یك سیستم عامل یا كامپیوتر دیگر نمی­تواند مجوز دسترسی به داده ها را صادر كند، چرا كه هیچ كامپیوتر یا نرم افزاری نمی­تواند بدون دسترسی به كلید صحیح، دركی از داده ها داشته باشد. 

بدون رمزگذاری، یك نرم افزار می­تواند به سادگی از كلمه عبور یك حساب عبور كرده و تمامی فایل­های كامپیوتر شما را بخواند. 

كاربران ویندوز برای این كار به Microsoft BitLocker دسترسی دارند. 

۴- به طور منظم از داده های خود پشتیبان گیری نمایید
اگر تا كنون كامپیوتر شما به طور ناگهانی از كار افتاده باشد یا اینكه لپ تاپ خود را گم كرده باشید، درد از دست دادن داده ها را می­فهمید. 

عادت كنید كه به طور منظم و خودكار محتویات سیستم خود را بر روی یك هارد دیسك خارجی ذخیره نمایید.
مایكروسافت در این صفحه به سوالات كاربران ویندوز در مورد پشتیبان گیری پاسخ داده است. 

۵- جاوا را از كار بیندازید
جاوای Oracle Sun بیشتر از هر نرم افزاری هدف مورد علاقه هكرها در كیت­های سوء استفاده است. 

برای حل این مساله یك گردش كاری بسیار ساده وجود دارد: بلافاصله جاوا را از سیستم خود حذف نمایید. 

البته این راهكار در صورتی توصیه می­شود كه ارتباط چندانی با سایت­ها و نرم افزارهایی كه نیاز به جاوا دارند، نداشته باشید. حذف جاوا به طور قابل توجهی سطح حملات را كاهش خواهد داد و از شما محافظت خواهد كرد. 

۶- PDF Reader خود را به Adobe Reader X ارتقاء دهید
PDF Reader شركت Adobe همچنان یك هدف بسیار ارزشمند برای گروه­های هكری سازماندهی شده و ماهر است، بنابراین بسیار مهم است كه اطمینان حاصل كنید كه آخرین نسخه این نرم افزار را اجرا می­كنید.
 
Adobe Reader X و Adobe Acrobat X دارای مود محافظت شده هستند كه یك تكنولوژی sandbox است كه به عنوان یك بازدارنده مهم در برابر سوء استفاده های خرابكاران به شمار می­رود. 

مدیر امنیت Adobe در این مورد اظهار داشته است كه تا كنون حتی یك مورد بدافزار نیز شناسایی نشده است كه علیه یك نسخه نصب شده X، به طور موثر عمل كرده باشد. این مساله بسیار مهم است. 

به سرعت نرم افزار خود را به روز رسانی نمایید. اما اگر همچنان به نرم افزار Adobe اعتماد ندارید، می­توانید از یك محصول مشابه استفاده كنید. 

۷- احتیاط در شبكه های اجتماعی
شبكه های اجتماعی مانند فیس بوك و توئیتر به ابزارهای آنلاین تبدیل شده اند و همانطور كه انتظار می­رفت، به هدف مورد علاقه مجرمان سایبری نیز بدل شده اند. 

ما توصیه می­كنیم كه حتی الامكان از استفاده از این شبكه ها اجتناب نمایید، چرا كه به هیچ عنوان محرمانگی داده ها و حریم خصوصی كاربران تضمین نمی­گردد. اما در صورتی كه به استفاده از این شبكه ها اصرار دارید، جانب احتیاط را كاملا رعایت نمایید. 

از قرار دادن اطلاعات حساس بر روی این شبكه ها خودداری كنید، به امنیت ضعیف این شبكه ها توجه داشته باشید و از كلیك كردن بر روی ویدئوهای نامطمئن یا لینك­های مشكوك خودداری نمایید، چرا كه همه این مسائل می­توانند باعث حملات هكرها گردند. باز هم تاكید می­كنیم كه جانب احتیاط را رعایت كنید. 

۸- نكات امنیتی اولیه را فراموش نكنید
اگر شما نكات امنیتی اولیه را فراموش كنید، هیچ یك از نكات بالا به كار نخواهد آمد. اطلاع رسانی خودكار ویندوز در مورد به روز رسانی­ها را فعال نمایید تا اطمینان حاصل كنید كه اصلاحیه های سیستم عامل به موقع اعمال خواهند شد. 

از یك نرم افزار آنتی ویروس مشهور استفاده كنید و اطمینان حاصل كنید كه این آنتی ویروس همیشه به روز باشد. اصلاحیه های امنیتی سایر نرم افزارهای خود را به موقع اعمال كنید. 

و در نهایت اینكه به كنترل پنل خود مراجعه كرده و نرم افزارهایی را كه استفاده نمی­كنید، حذف نمایید.



تاريخ : چهار شنبه 23 بهمن 1392 | 13:27 | نویسنده : sara
 بسیاری از سیستم های گرمایشی، تهویه و تهویه مطبوع مبتنی بر اینترنت اتفاق می افتد چون این سیستم ها از امنیت مناسبی برخوردار نمی باشند.
آسیب پذیری در سیستم های HVAC



 یك شركت امنیتی هشدار داد كه بسیاری از نشت های اطلاعات به دلیل استفاده شركت ها از سیستم های گرمایشی، تهویه و تهویه مطبوع مبتنی بر اینترنت اتفاق می افتاد زیرا این سیستم ها از امنیت مناسبی برخوردار نمی باشند و هكرها می توانند بواسطه آن ها به سیستم های سازمانی دسترسی یابند.

 مرکز ماهر، روز پنج شنبه یك شركت امنیتی هشدار داد كه بسیاری از نشت های اطلاعات به دلیل استفاده شركت ها از سیستم های گرمایشی، تهویه و تهویه مطبوع مبتنی بر اینترنت اتفاق می افتاد زیرا این سیستم ها از امنیت مناسبی برخوردار نمی باشند و هكرها می توانند بواسطه آن ها به سیستم های سازمانی دسترسی یابند.

شركت Qualys ارائه دهنده خدمات امنیت ابر در گزارشی آورده است: تحقیقات این شركت نشان می دهد كه دو سال گذشته بیش از ۵۵۰۰۰ سیستم HVAC كه به اینترنت متصل می شوند دارای رخنه هایی بوده است كه می تواند به راحتی توسط هكرها مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

در حمله های هدفمند، هكرها اعتبارنامه های ورودی متعلق به شركت را به سرقت بردند و از آن برای دسترسی به پایگاه سیستم های پرداخت شركت استفاده كردند.

تولیدكنندگان سیستم های HVAC و شركت های پشتیبانی كننده آن می توانند به منظور پشتیبانی از این سیستم ها از راه دور به آن ها متصل شوند.

هكرها می توانند از این سیستم ها برای دسترسی به شبكه شركت ها و هم چنین دسترسی به سایر شركت های متصل به شركت هدف سوء استفاده نمایند.

احتمالا نشت اطلاعاتی كه اخیرا اتفاق افتاد و منجر به افشای ۴۰ میلیون كارت اعتباری و كارت بانكی شد، بواسطه این روش اتفاق افتاده است.

در گزارش آمده است كه سیستم Sochi رمز عبور درخواست نمی كند و برای اتصال به آن تنها كافی است آدرس IP آن را داشته باشیم. این موضوع به تولیدكننده Sochi اعلام شده است.

اغلب شركت هایی كه از راه دور به این قبیل سیستم ها متصل می شوند نمی دانند كه این سیستم ها می توانند به عنوان یك دروازه عبور برای دسترسی به اطلاعات حساس شركت مورد استفاده قرار گیرند در نتیجه به امنیت آن ها اهمیتی نمی دهند.

به عنوان مثال بسیاری از شركت های مدیریتی HVAC برای دسترسی به محصولات خود كه در شركت های مختلفی نصب شده اند از رمز عبور یكسان استفاده می كنند.



تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 14:16 | نویسنده : sara
 
 

 
 علاوه بر جی‌میل که مورد حمله قرار گرفته است، هات میل و یاهو میل نیز اهداف بعدی حمله بوده و تمامی حملات نیز به صورت جداگانه انجام خواهد شد.
یاهومیل و هات‌میل اهداف جدید هکرها!



به نقل از فارنت، شرکت نرم افزارهای امنیتی ترندمیکرو هشدار داد که سرویس‌های پست الکترونیکی هات میل مایکروسافت و یاهومیل اهداف جدید هکر‌ها هستند.


در بررسی‌های پلیس فدرال امریکا از یک گردهمایی جاسوسان جی‌میل گوگل، این نکته گزارش شده است که هات میل و یاهو میل به اهداف بعدی هکر‌ها بدل شده‌اند.


ترند میکرو اعتقاد دارد که یکی از دلایل حملات هکر‌ها را می‌توان در رشد محبوبیت روز افزون سرویس‌های پست الکترونیکی در بین کاربران است.


نارت ویلنس محقق ارشد ترند میکرو در این مورد می‌گوید:«علاوه بر جی‌میل که مورد حمله قرار گرفته است، هات میل و یاهو میل نیز اهداف بعدی حمله بوده و تمامی حملات نیز به صورت جداگانه انجام خواهد شد که دارای شباهتهای ساختاری نیز خواهند بود».


این در حالی است که گوگل چند روز پیش اعلام کرد در طی حملاتی که منشاء آن در کشور چین است حساب‌های جیمیل مقامات ارشد ایلات متحده، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی چین و چندین مقام ارشد آسیایی به خصو ص مقامات کره جنوبی مورد سوء استفاده قرار گرفته است.


شرکت گوگل مقامات ایلات متحده را به صورت خاص کارکنان کاخ سفید اعلام کرد.


ترند میکرو در ضمن بیان کرد که هدف هکر‌ها خواندن مخفیانه پیام‌ها و احتمالا راه پیدا کردن به حساب‌های کاربری افراد دیگر بوده است. و هدف حمله به جیمیل نیز از سوی هکر‌ها نظارت بر محتویات ایمیل افراد مورد نظر بود.



تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 13:25 | نویسنده : sara
 
 اپل این باتری‌های خورشیدی را به گونه‌ای در نمایشگر ساعت مچی iWatch کار می‌گذارد که به صورت خودکار با نور خورشید و محیط پیرامون شارژ می‌شوند.
ساخت باتری خورشیدی برای ساعت مچی iWatch اپل



شرکت اپل در نظر دارد نخستین ساعت مچی هوشمند را که قرار است تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی وارد بازار شود، به سیستم شارژ القایی و باتری‌های خورشیدی مجهز کند.

شمارشان سیستم  روزنامه نیویورک‌تایمز در جدیدترین گزارش خود نوشته است که شرکت اپل روی شارژرهای القایی بی‌سیم برای ساعت مچی هوشمند خود کار می‌کند و روش‌هایی را مورد آزمایش قرار می‌دهد که طی آن بتوان از باتری‌های خورشیدی در نمایشگر این ساعت مچی استفاده کرد.

شرکت اپل این باتری‌های خورشیدی را به گونه‌ای در نمایشگر ساعت مچی iWatch کار می‌گذارد که به صورت خودکار با نور خورشید و محیط پیرامون شارژ می‌شوند و انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

گفته می‌شود که اپل هر دو فناوری یاد شده را برای نخستین محصول پوشیدنی خود آزمایش کرده است و از این رو می‌توان گفت که از هم‌اکنون تا زمان عرضه ساعت مچی هوشمند iWatch مدت طولانی باقی باقی نمانده است.


البته روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده است که اپل هنوز نمی‌تواند این سیستم شارژ خورشیدی را به تولید انبوه برساند و به همین خاطر احتمال می‌رود ساعت iWatch در اواخر سال جاری یا اوایل سال آتی میلادی به دست کاربران جهانی بسته شود.

همچنین گفته شده است که این ساعت مچی هوشمند سیستم‌ها و قابلیت‌های مخصوص تناسب اندام را در خود جا داده است.
این ابزار جدید Healthbook نام دارد که مبتنی بر سیستم‌عامل iOS ۸ به دست کاربران می‌رسد.

شرکت اپل پیش از این ابزار ویژه تشخیص حرکات کاربران را نیز برای این محصول در نظر گرفته بود تا آن را متفاوت با تمام ساعت‌های مچی موجود در بازار جهانی عرضه کند.



تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 13:16 | نویسنده : sara
 
 

 
 این رده‌بندی توسط نظام ESRA انجام شده و بنا بر اعلام، به صورت دقیق و جدی طبقه بندی شده اند.



۱۱۰ عنوان بازی موبایل و تبلت (Android,IOS ) از آذرماه تاکنون توسط سازمان رده بندی سنی بازیهای رایانه ای "اسرا" ، رده بندی سنی شده است.


نظام ESRA رده بندی سنی بازیهای موبایل و تبلت (سیستم عامل های مختلف) را از اوایل آذرماه امسال آغاز کرده و تا کنون رده سنی حدود ۱۱۰ عنوان بازی سیستم عامل Android و ۵۰ عنوان بازی سیستم عامل IOS را مشخص کرده است.

امروزه داشتن گوشی های هوشمند و تبلت با سیستم عامل های مختلف برای سنین پایین امری عادی به نظر می رسد.

فراگیر شدن این موضوع در بین نوجوانان و حتی سنین پایین تر و در دسترس بودن اینترنت و همچنین امکان دانلود گسترده بازی ها از طریق اپلیکیشن های مختلف، نظام رده بندی سنی ESRA را بر آن داشت تا دامنه فعالیت های خود را به رده بندی سنی بازی هایی که بر روی گوشی های هوشمند و تبلت نصب می شود، افزایش دهد.

نظام رده بندی سنی اسرا با توجه به گسترده و در دسترس بودن این بازیها و همچنین نگرانی خانواده ها به خاطر نبود آگاهی از محتواهای آسیب رسانی که ممکن است در این بازیها وجود داشته باشد، به صورت دقیق و جدی، رده بندی سنی این گونه بازی ها را آغاز کرده است.



تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 13:11 | نویسنده : sara
سوزان وجسیسکی، جانشین سالار کمانگر، مدیر ایرانی یوتیوب شد.
مدیر ایرانی یوتیوب برکنار شد



سالار کمانگر مدیر ایرانی یوتیوب از سمت خود برکنار شد و «سوزان وجسیسکی» که به عنوان معاون ارشد بخش نظارت بر تبلیغات و تجارت گوگل فعالیت می‌کرد، از این پس اداره یوتیوب را بر عهده خواهد داشت.

 رادارآنلاین به نقل از سایت theverge گزارش داد: سالار کمانگر که از سال ۲۰۱۰ مدیریت بخش سرویس ویدئویی را در دست داشت، در گوگل خواهد ماند و روی پروژه‌ای نامشخص که در مراحل اولیه قرار دارد، کار خواهد کرد.

این جابجایی در پی شکایات مخاطبان درباره مشکلات استفاده از یوتیوب انجام شده است، البته «لری پیج» مدیرعامل گوگل بیان مبهمی از این تغییرات داشته است.

پیج می‌گوید: سالار و کل تیم یوتیوب چیزهای شگفت‌انگیزی ساخته‌اند. یوتیوب یک جامعه جهانی میلیاردی است که برای هر چیزی ویدئوهایی شفابخش دارد. هر کسی که محصول خلاقانه خود را روی یوتیوب آپلود کند می‌تواند آن را به تمام دنیا اشاعه داده و حتی از این طریق کسب درآمد کند.
سوزان هم به مانند سالار به ناممکن‌ها بی‌توجه است و برای ارتقای سطح کیفی یوتیوب در مسیری که مردم دوست دارند هیجان‌زده است.

وجسیسکی کارمند شماره ۱۶ در گوگل است. وی در سال ۱۹۹۸ روی طرح نوینی کار کرد که در ساخت و توسعه موتور جستجوی گوگل تاثیرگذار بوده است. وجسیسکی خواهر مدیرعامل شرکت ۲۳AndMe «آن وجسیسکی» است. همچنین همسر وی «سرگی برین» از موسسان گوگل است. (این زوج از تابستان گذشته جدا از هم زندگی می‌کنند.)

وجسیسکی در این‌باره گفت: از پیوستن به یوتیوب هیجان‌زده هستم. فضایی شگفت‌انگیز و خالقانی الهام‌بخش دارد. من مشتاقانه منتظر تماشای ویدئوهای بیشتر در طول دوران کاری‌ام هستم.



 
 ویندوز 8، ویندوزی شکست‌خورده است و تبلیغات مایکروسافت هم نتوانست نظر کاربران را عوض کند!
مایکروسافت پذیرفت؛ ویندوزی‌ها ویندوز ۸ را دوست ندارند



شرکت مایکروسافت با آخرین نسخه از سیستم‌عامل خود موسوم به ویندوز ۸ مشکل دارد. برخی کاربران آن را دوست دارند، تعداد کمی آن را می‌پسندند و تعداد زیادی از کاربران تمایلی به استفاده از آن ندارند.

 همکاران سیستم و به نقل از وب سایت techradar، شرکت HP هم‌اکنون به آرامی حرکت رو به‌عقب را آغاز کرده است تا ویندوز ۸ را در فرآیند تولید محصولات خود کنار بگذارد.
با این اوصاف، آیا زمان آن فرا رسیده است که مایکروسافت به شکست خود اعتراف کند و یک حرکت رو به‌عقب انجام دهد؟

شرکت HP از این هفته فروش رایانه‌های شخصی خود مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۷ را آغاز کرد. دست‌کم در کشور آمریکا ویندوز ۷ هم‌اکنون به عنوان یک سیستم‌عامل استاندارد و از پیش نصب شده روی رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها به‌جای ویندوز ۸ عرضه می‌شود.

شرکت HP نیز اعلام کرد، ویندوز ۷ که هم اکنون ۵ سال از عمر آن می‌گذرد بار دیگر مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

سیستم‌عامل ویندوز ۸ شرایط پایداری در بازار جهانی دارد و وضعیت آن نسبتا خوب است. این محصول مشکلات کوچکی دارد که احتمالا تاکنون با آن‌ها برخورد کرده‌اید، اما مشکل اصلی این سیستم‌عامل مربوط به رابط کاربری آن می‌شود.

شرکت مایکروسافت هم‌اکنون در حال به‌روزرسانی ویندوز ۸ است تا امکان استفاده از آن را روی تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی مجهز به نمایشگر لمسی آسان کند.

به گفته کار‌شناسان، رابط کاربری Metro مخصوص ویندوز ۸ برای رایانه‌های لوحی بسیار مفید است. این رابط کاربری کار را برای استفاده در رایانه‌های لوحی و نمایشگرهای لمسی آسان می‌کند و به راحتی می‌توان از طریق بخش‌های مختلف که شبیه کاشی طراحی شده‌اند به تمامی امکانات دسترسی داشت.

شرکت مایکروسافت تاکنون کوشیده است به روش‌های مختلف کاربران را ترغیب به استفاده از ویندوز ۸ کند.
با این وجود مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری از آخرین نسخه سیستم‌عامل مایکروسافت احساس رضایت نمی‌کنند و فروشندگان رایانه‌های شخصی هم اعلام کردند که کاربران این سیستم‌عامل را تحمل می‌کنند و به آن علاقه‌ای ندارند.

به گفته کار‌شناسان، هم‌اکنون وقت آن فرا رسیده است که مدیران شرکت مایکروسافت متوجه شوند کاربران جهانی تمایل به استفاده از سیستم‌عاملی شبیه رایانه‌های شخصی همیشگی دارند تا اینکه مجبور شوند از پلتفورمی با طراحی UX استفاده کنند.



تاريخ : شنبه 19 بهمن 1392 | 13:37 | نویسنده : sara
 
 
 تبلت در قیاس با لپ‌تاب سبک‌تر و دارای قابلیت انتقال بالاتری می‌باشد ولی آیا در کاربردهای اساسی دیگر نیز نسبت به لپ‌تاپ برتری دارد؟


یکی از دلایلی که یک تبلت به لپ‌تاپ ارجحیت دارد، عمر بسیار طولانی‌تر باتری آن است.

 کارشناس نرم‌افزار ـ در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تبلت‌ها به خاطر نوع طراحی‌شان در مقایسه با رایانه‌های معمولی، سبک‌ترند و حمل و انتقال‌شان به نسبت راحت‌تر است و شاید بعضی از انواع آن هنوز دارای وزن بالایی باشند و به راحتی در دست جای نگیرند، اما زمانی که کاربر آن را برروی پا و یا هر سطح دیگری بگذارید، عالی هستند و لپ‌تاپ هم که جزو وسایل قابل حمل و متحرک محسوب می‌شود، زمانی را برای روشن شدن می‌گیرد و معمولا بعد از مدتی استفاده، گرمای غیرقابل تحملی تولید می‌کند.

وی تصریح کرد: در استفاده از گوشی‌های هوشمند، با این‌که دسترسی راحتی به اینترنت وجود دارد اما مطالعه یک صفحه اینترنتی برروی تبلت در مقایسه با گوشی همراه که از نسخه دیگری از وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند و بسیار ریز و کوچک است، لذت‌بخش‌تر خواهد بود.
گفتنی است وجود یک تبلت در محل کار، می‌تواند برای انجام کارهای ابتدایی مثل چک کردن ای‌میل‌ها و رسیدگی به برنامه‌ها کاملا موثر باشد و حتی اگر در مدارس، این امکان فراهم شود که نسخه دیجیتالی کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان معرفی شود، آنها هم می‌توانند با ذخیره کتاب‌ها در تبلت و همراه بردن آن، از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه است.

کاظمی در ادامه با بیان اینکه تبلت مزایای قابل توجهی دارد، اظهار کرد: تبلت‌ها برای بازی و سرگرمی عالی هستند و از آن‌جا که تبلت‌ها فقط یک صفحه نمایشگر بزرگ هستند، بهترین وسیله برای تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی به شمار می‌روند.
لازم به ذکر است بازی‌ها تنها گزینه‌ای نیستند که می‌توانید روی تبلت دانلود کنید. بعضی از انواع تبلت‌ها که ارزش بیش‌تر هزینه کردن را دارند، مجهز به فروشگاهی هستند که می‌توان برنامه‌های جانبی زیادی را از آن خرید و سطح کاربری دستگاه را ارتقاء داد و در ضمن، کاربر راحت‌تر می‌تواند تمام برنامه‌های مورد علاقه‌ خود را در تبلت نصب کنند، بدون اینکه نیاز به وارد کردن رمز ثبت یا رمز خرید محصول داشته باشند.

این کارشناس نرم‌افزار یادآور شد: اکثر لپ‌تاپ‌ها قبل از اتصال به پریز برق، حدود ۲ ساعت و نیم شارژ نگه می‌دارند، در صورتی که آی‌پد را می‌توان برای یک روز کامل، بدون نیاز به اتصال به پریز برق استفاده کرد و حتی گوشی هوشمند HTC مدل Driod Incredible حداقل دو بار در روز نیاز به شارژ دارد و اگر کاربری اینترنت را هم به آن اضافه کند، بیش‌تر از این هم خواهد شد و این‌که کاربر مجبور باشد شارژر لپ‌تاپ یا گوشی را مدام حمل کند یا دائم دنبال یک پریز برق بگردد، قاعدتا سخت خواهد بود.



 

 
 سامسونگ قصد دارد سهم بیشتری از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند سازمانی را در اختیار بگیرد و بر همین اساس تلاش می‌کند تعداد بیشتری ابزار سازمانی را برای پلتفورم خود تولید کند.

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط مرکز تحقیقاتی ABI Research، شرکت سامسونگ تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۱۶۶ میلیون کاربر سازمانی داشته است که در قالب کارمند از گوشی هوشمند خود با اهداف شخصی و سازمانی بهره می‌برده‌اند.


  همکاران سیستم به نقل از وب سایت cellular-news، این گزارش نشان داده است که بخش اعظم کاربران یاد شده را افرادی تشکیل می‌دادند که بر اساس طرح «استفاده از دستگاه‌های شخصی در محل کار» (BYOD) این محصولات را به کار می‌گرفتند.

شرکت سامسونگ قصد دارد سهم بیشتری از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند سازمانی را در اختیار بگیرد و بر همین اساس تلاش می‌کند تعداد بیشتری ابزار سازمانی را برای پلتفورم خود تولید کند.

در گزارش جدید مرکز ABI Research موفقیت شرکت سامسونگ برای حضور کاربران سازمانی در دو پلتفورم SAFE و KNOX تا سال ۲۰۱۹ میلادی پیش‌بینی شده است.
در این گزارش همچنین آمده است که سیستم‌عامل جدید شرکت سامسونگ موسوم به Tizen نیز به عنوان یک پلتفورم سازمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در حوزه سیستم‌های مجازی‌سازی اثرگذار خواهد بود.

این گزارش نتیجه‌گیری می‌کند که سامسونگ با این روند بر دیگر شرکت‌ها از جمله اپل، بلک‌بری، نوکیا/مایکروسافت، تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی و اپراتورهای تلفن همراه تاثیر می‌گذارد.

«جیسون مک‌نیکول» (Jason McNicol) از تحلیلگران بر‌تر این مرکز تحقیقاتی گفت: «سامسونگ همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا گام‌های بزرگتری در حوزه خدمات سازمانی بردارد و با پافشاری بر استراتژی‌های خود می‌کوشد از خدمات موبایلی در سازمان‌ها پشتیبانی کند.»
او در ادامه توضیح داد: «اگر شما دیگر تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی را مورد توجه قرار دهید، درخواهید یافت که هر یک از آنها برای خدمات موبایلی سازمانی تنها یک راهکار در اختیار دارند. اما شرکت سامسونگ پلتفورم‌های SAFE‌، KNOX، سیستم مجازی‌سازی و سیستم‌عامل Tizen را در حوزه راهکارهای سازمانی در اختیار دارد. هیچ تولیدکننده دیگری وجود ندارد که تا این اندازه در حوزه خدمات الکترونیکی موبایلی گام برداشته باشد.»



تاريخ : شنبه 19 بهمن 1392 | 13:28 | نویسنده : sara
 
 سیستم عاملِ پیش از این محبوبِ "بلک‌بری" حتی به ۳ درصد از کل فروش بازار نیز دست نیافته است!
رقص iOS و اندروید بر جنازه بلک بری



آمار فروش سه ماه پایانی تلفن‌های همراه سال ۲۰۱۳ در کشور آمریکا اعلام شد.
بر این اساس، دو سیستم عامل آندروید و iOS در رقابتی تنگاتنگ، بیش از ۹۰ درصد بازار این کشور را در اختیاردارند.


در این آمار در صدر جدول، سیستم عامل iOS از شرکت اپل قرار داشت که ۴۸ درصد از کل فروش سیستم‌های عامل موبایل در ایالات‌متحده را به خود اختصاص داده بود.
در جایگاه دوم سیستم‌عامل محبوب اندروید با دو درصد کمتر از رقیب خود یعنی با ۴۶ درصد کل فروش قرار گرفته است.
در رتبه سوم نیز ویندوزفون با اختلافی بسیار فاحش جای دارد.

اما نکته مهم در این آمار اینجاست که سیستم عاملِ پیش از این محبوبِ بلک‌بری حتی به ۳ درصد از کل فروش بازار نیز دست نیافته است!
موضوع وقتی بغرنج می‌شود که بدانیم نظرسنجی‌های متعدد نشان از عدم اعتماد مردم این کشور به سیستم عامل بلک‌بری دارد.
این امر می‌تواند موجب شود که در طول چند سال آینده بلک‌بری تنها به یک نام نوستالژیک بدل گردد.

شایان‌ذکر است که بازار ایالات متحده یکی از مهم‌ترین بازارهای موبایل در معادلات جهانی محسوب می‌شود.



تاريخ : شنبه 19 بهمن 1392 | 13:10 | نویسنده : sara
 
 

 
 آیا می‌دانستید از مشهورترین ضدویروس‌های قلابی، Fakedefender نام دارد و به هیچ عنوان از گوشی قابل پاک شدن نیست؟
ضدویروس‌های قلابی کاربران ادروید را کلافه کرده‌اند



یکی از مشهورترین ضدویروس‌های قلابی طراحی شده برای سیستم عامل اندروید از سوی شرکت امنیتی سمانتک Fakedefender نام گرفته؛ این بدافزار پس از نصب بر روی گوشی به هیچ وجه قابل پاک کردن نیست و جلوی بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه را نیز می‌گیرد. 

 از فارس به نقل از آرس تکنیکا، این روزها طراحان نرم افزارهای ضدویروس قلابی علاقه فراوانی به آلوده کردن گوشی‌ها و تبلت‌های مجهز به سیستم عامل اندروید پیدا کرده‌اند. 

این برنامه‌ها وانمود می‌کنند برای پاکسازی گوشی‌ها و تبلت‌ها از بدافزارهای مخرب طراحی شده‌اند و بدین وسیله کاربران به نصب آنها ترغیب می‌شوند، اما در عمل نصب این برنامه‌ها سیستم را آلوده کرده و به سرقت اطلاعات شخصی منجر می‌شود. 

بسیاری از این برنامه‌های ضدویروس قلابی همراه با اسکرین سیور یا دیگر برنامه‌های جانبی عرضه می شوند تا کاربران علاقه بیشتری به بارگذاری آنها پیدا کنند. بدافزارهای یاد شده تا چند سال قبل رایانه های مجهز به سیستم عامل های ویندوز و مک را آلوده می کردند، اما گسترس کاربرد استفاده از گوشی های هوشمند و نزول جایگاه رایانه های شخصی وضعیت را تغییر داده است. 

یکی از مشهورترین ضدویروس های قلابی طراحی شده برای سیستم عامل اندروید از سوی شرکت امنیتی سمانتک Fakedefender نام گرفته است. این بدافزار پس از نصب بر روی گوشی به هیچ وجه قابل پاک کردن نیست و جلوی بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه را نیز می گیرد. 

همچنین این برنامه جلوی دسترسی کاربر به اطلاعات شخصی ذخیره شده بر روی گوشی را می گیرد و تنها زمانی گوشی را آزاد می کند که فرد مبلغی بابت خرید نسخه پولی آن بپردازد. 

کارشناسان امنیتی هشدار می دهند که کاربران برای در امان ماندن از چنین خطراتی باید از نصب برنامه های آلوده و مشکوک بر روی گوشی های خود جدا خودداری کنند. 



تاريخ : شنبه 19 بهمن 1392 | 13:3 | نویسنده : sara
 
در این میان سایت رسمی وزارت ارتباطات نیز فعال است و علی‌القاعده انتظار می‌رود اخبار مهمی از این دست در این سایت نیز منعکس شود. اتفاقی که در مورد اخیر رخ نداد.


روز گذشته خبری به نقل از وزیر ارتباطات در برخی رسانه‌ها نقل شد که اهمیت زیادی در حوزه اینترنت داشت.
موضوع از این قرار بود که چندی پیش وزیر ارتباطات وعده کاهش ۲۰ درصدی قیمت اینترنت را داده بود. بر این اساس نیز مقرر شده بود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با حضور مخابراتی‌ها و شرکت‌های اینترنتی، روش اجرای این وعده را بررسی کنند.

اگرچه در خبرها آمده بود که این جلسات به نتیجه‌ای نرسیده و قرار بود شرکت‌های اینترنتی پیشنهاد خود را به رگولاتوری بدهند.
تا این که وزیر ارتباطات روز گذشته در شبکه اجتماعی کلوب نوشت:" همانطور که قبلاً برای کاهش تعرفه اینترنت قول داده بودم جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان شرکت زیرساخت، شرکت مخابرات و شرکتهای PAP تشکیل شد و در نهایت قبول کردند که با کاهش هزینه ها و تقلیل سود و افزایش بهره وری، تعرفه حجمی اینترنت ADSL به مقدار ۲۰ درصد کاهش یابد و این پیشنهاد در جلسه امروز صبح کمیسیون تنظیم مقررات در کشور با حساسیت و همراهی اعضاء به تصویب رسید."

جالب آنکه با مراجعه به سایت رسمی وزارت ارتباطات اثری از این خبر مهم نیست و روابط عمومی وزارت ارتباطات هم این خبر را برای رسانه‌ها ارسال نکرد.
وزیر ارتباطات این روزها در چهار شبکه اجتماعی ایرانی به نام‌های زیگور، کلوب، آپارات و تبیان صفحه ایجاد کرده و به گفت و گو با کاربران می‌پردازد.

در این میان سایت رسمی وزارت ارتباطات نیز فعال است و علی‌القاعده انتظار می‌رود اخبار مهمی از این دست در این سایت نیز منعکس شود. اتفاقی که در مورد اخیر رخ نداد.

از این رو حالا این پرسش ایجاد می‌شود که آیا رسانه‌ها برای اطلاع از اخبار حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به پنج سایت یعنی سایت وزارت ارتباطات و چهار شبکه اجتماعی وزیر ارتباطات مراجعه کنند



تاريخ : پنج شنبه 17 بهمن 1392 | 13:36 | نویسنده : sara
اوراکل جاوا را با پردازنده‏‌های آرم سازگار‌تر می‌‏کند
 
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۶
 
 اوراکل و آرم قصد دارند تا با همکاری یکدیگر زبان برنامه‌نویسی جاوا را با پردازنده‌های آرم سازگارتر کنند تا کاربرد آنها در نرم‌افزارها تسهیل شود.
اوراکل جاوا را با پردازنده‏‌های آرم سازگار‌تر می‌‏کند



شرکت‏‌ اوراکل قصد دارد زبان برنامه‏‌نویسی جاوا را با پردازنده‏‌های شرکت آرم (ARM) سازگار‌تر کند. 


همکاران سیستم به نقل از  وب‏‌سایت pcworld، دو شرکت اوراکل و آرم قصد دارند با کمک یکدیگر زبان برنامه‏‌نویسی جاوا را با پردازنده‌‏های آرم سازگار‌تر کنند تا کاربرد آن‌ها در نرم‏‌افزار‌ها و سیستم‌‏های کسب و کار را تسهیل کنند.
 
این دو شرکت قرار است نسخه استاندارد پلت‏فرم جاوا (Jave SE) را با پردازنده‏‌های ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی آرم سازگار کنند و از آن‌ها بر روی نرم‌‏افزارهای کسب و کار، سرور‌ها و سیستم‏‌های شبکه‌ای استفاده کنند. 

پلت‏فرم جاوا در حال حاضر با پلت‏فرم‏‌های سخت‏‌افزاری مختلف سازگاری دارد، اما هدف از همکاری جدید این دو شرکت این است که ظرفیت پذیرش و ارتقای برنامه‏‌های تحت جاوا بر روی سیستم‏‌های چند هسته‏‌ای آرم را افزایش دهند. 

براساس این گزارش، شرکت آرم چندی پیش اعلام کرده بود در ساخت و طراحی پردازنده‏‌های جدید خود تغییراتی داده است که با استفاده از آن‌ها می‌‏توان در مصرف انرژی صرفه‌‏جویی کرد. 

همکاری جدید این شرکت با اوراکل و افزایش سازگاری این پردازنده‏‌ها با زبان برنامه‏‌نویسی جاوا استفاده از آن‌ها برای طراحی نرم‏‌افزارهای کسب و کار را آسان‌تر می‌‏کند و در ‌‌نهایت می‌‏تواند سازمان‏‌ها و کسب و کارهای بیشتری را به استفاده از این پردازنده‏‌ها ترغیب کند. 

دو شرکت آرم و اوراکل جزئیات همکاری با یکدیگر را فاش نکرده‌‏اند و هنوز معلوم نیست این دو شرکت قرار است چه کارهایی انجام دهند. با این همه، این دو شرکت چندان با یکدیگر غریبه نیستند و سال‏‌هاست که برای افزایش سازگاری محصولاتشان با یکدیگر همکاری می‌‏کنند. شرکت آرم از سال ۱۹۹۶ با شرکت سان میکروسیستم که اولین صاحب پلت‏فرم جاوا بود همکاری می‌‏کند.



تاريخ : پنج شنبه 17 بهمن 1392 | 13:35 | نویسنده : sara
شرکت فوجیتسو با همکاری شرکت فوروکاوا الکتریک رابط نوری جدیدی را ابداع کرده‌اند که با استفاده از آن می‌‏توان هزینه اتصال در سرور‌ها را کاهش داد.
ابداع جدید فوجیتسو هزینه اتصال سرور‌ها را کاهش می‌‏دهد





همکارن سیستم  و به نقل از وب ‏سایت computerworld، لابراتوارهای شرکت فوجیتسو با همکاری شرکت فوروکاوا الکتریک رابط (کانکتور) جدیدی را توسعه داده‌اند که از طریق امواج نوری فعالیت می‌‏کند.


استفاده از این رابط نوری ممکن است در کاهش هزینه اتصال سرور‌ها موثر باشد. این رابط با ترکیب چند لایه فیبر زمینه ارتباط نوری بین سرور‌ها را فراهم می‌‏کند. این دو شرکت جزئیات زیادی درباره پروژه جدید خود منتشر نکرده‌اند، اما گفته‌اند استفاده از این رابط می‌‏تواند با حذف نیاز به رابط‌های پرهزینه کنونی باعث صرفه‏ جویی در هزینه اتصال سرور‌ها شود.

فوجیتسو اعلام کرده است استفاده از این رابط می‌‏تواند هزینه‏ اتصال سرور‌ها را به نصف کاهش دهد.
بر اساس این گزارش، رابط نوری جدید فوجیتسو و فوروکاوا در حال حاضر می‌‏تواند داده‏‌ها و اطلاعات را با سرعت ۲۵ گیگابایت بر ثانیه انتقال دهد، اما گفته شده است این سرعت در آینده افزایش خواهد یافت.

این رابط علاوه بر اینکه می‌‏تواند موجب صرفه ‏جویی در هزینه‏‌ها شود، پارازیت کمتری در مقایسه با رابط‌های سیمی می‌‏پذیرد و داده‏‌ها را نیز با سرعت بالاتری انتقال می‌‏دهد.

هم ‏اکنون استفاده از رابط‌های پهن ‏باند که در آن‌ها از فیبر نوری استفاده شده در مقایسه با رابط‌های سیمی، داده‏‌ها را با سرعت بالاتری انتقال می‌‏دهد، اما هزینه آن‌ها ممکن است ۵ تا ۱۰ برابر هزینه استفاده از رابط‌هایی باشد که در آن‌ها از فلز مس استفاده شده است.



تاريخ : پنج شنبه 17 بهمن 1392 | 13:31 | نویسنده : sara
 
 با شروع این همکاری مشترک، مقابله با بدافزارها از سوی کاربران پذیرفته شده، بطوریکه بیش از ۱۰ هزار کاربر محصول اینترنت سکیوریتی ۲۰۱۳ پاندا را فعال کرده‌اند.
همکاری پاندا و فیس‌بوک گسترش می‌یابد



طبق توافق‏نامه همکاری که میان شرکت پاندا سکیوریتی و فیس‏بوک به منظور حفاظت از زندگی دیجیتالی کاربران در برابر بدافزارها منعقد شده است، از شش ماه قبل تاکنون بیش از ۱۰ هزار فعال سازی بر روی محصول Panda Internet Security از سوی کاربران انجام شده است.


از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، شرکت پاندا و همچنین فیس‌بوک هر دو معتقدند با شروع این همکاری مشترک، مقابله با بدافزارها از سوی کاربران پذیرفته شده، بطوریکه بیش از ۱۰ هزار کاربر محصول اینترنت سکیوریتی ۲۰۱۳ پاندا را فعال کرده‌اند.

درباره Panda Internet Security۲۰۱۳:
محصول Panda Internet Security ۲۰۱۳ بطور خاص برای حفاظت از هویت کاربران به هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی و سایر فضاها در اینترنت طراحی شده است. این نرم افزار با در اختیار داشتن موتور فیلترینگ URL و همچنین ماژول مرورگر امن برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال حفظ امنیت و حریم شخصی خود هستند بسیار کاربرد دارد.
علاوه بر این Panda Internet Security با در اختیار داشتن امکان کدگذاری و استفاده از رمزهای عبور، به کاربران اجازه می‏دهد، ضمن جلوگیری از سرقت اطلاعات مالی و با ارزش خود، از بروز حملات فیشینگ نیز جلوگیری کنند.
این محصول با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و منحصر به فرد ابر(Cloud Computing)، روزانه ۲۰۶ هزار فایل جدید را شناسایی می کند که از میان آنها ، ۷۳ هزار فایل به عنوان بدافزار مخرب بطور خودکار مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند.
استفاده از تکنولوژی ابر به شرکت پاندا سکیوریتی این امکان را می دهد تا اطلاعات نرم افزارهای مخرب را بطور مداوم جمع‏آوری و بیشترین سطح حفاظت را در فضای مجازی فراهم کند.
و در نهایت اینکه نسخه ۲۰۱۳ این محصول بیشتر از هر زمان دیگری با سیستم عامل ویندوز و سایر سیستم عامل ها هماهنگ است. ضمن اینکه بیشترین سرعت واکنش را در برابر خطرناک ترین حملات مخرب بدافزارها نیز برای کاربران فراهم می کند.

درباره ایمن رایانه پندار:
شرکت ایمن رایانه پندار به عنوان یکی از نخستین شرکت های ارائه دهنده ابزار و نرم افزارهای امنیت اطلاعات رایانه ای در کشور، در سال ۱۳۷۷ تاسیس شد.
شروع همکاری مستقیم و بی‌واسطه با یکی از خوشنام‌ترین برندهای امنیتی جهان، Panda Security به موفقیت های این شرکت افزود تا آنجا که بسیاری از مراکز اداری، تجاری، مالی- اعتباری، آموزشی و هزاران کاربر خانگی کشور به بهره گیری از راهکارهای امنیتی پاندا و پشتیبانی قدرتمند شرکت ایمن رایانه پندار چشم دوخته اند.



 
 
 
یک مهاجم از طریق یک شبکه بی‌سیم عمومی به راحتی می‌تواند با ورود به درگاه اینترنت، کد مخرب جاوا اسکریپت را به گوشی کاربران تزریق کند.
استفاده از پروتکل HTTPS حمله به گوشی‌های هوشمند را کاهش می‌دهد




براساس جدیدترین مطالعات صورت گرفته معلوم شده است کاربران تلفن همراه به علت عدم استفاده از پروتکل امن HTTPS همواره در معرض خطر حملات هکری از طریق آگهی های تلفن همراه هستند.


 از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، در طول چند ماه گذشته محققان امنیتی همواره آسیب‌پذیری‌های جدی را در تبلیغات تلفن همراه کشف کرده‌اند که توانسته است با سوءاستفاده از مجوزهای برنامه‌های مروبط به سیستم عامل اندروید و یا اجرای کدهای غیرمجاز راه خود را به دستگاه کاربران باز کنند.

در این تحقیقات محققان به این نتیجه رسیده‌اند که در صورت استفاده از پروتکل HTTPS این خطرات تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.
محققان امنیتی همچنین کشف کرده‌اند که بسیاری از آگهی‌های تبلیغاتی تلفن همراه به عمکلرد جاوا اسکریپت حساس هستند و اتصال‌های ناامنی از این دست، سبب آسیب‌پذیر شدن کاربران در برابر حملات نفوذی از بیرون می‌شود.

یک مهاجم از طریق یک شبکه بی‌سیم عمومی به راحتی می‌تواند با ورود به درگاه اینترنت، کد مخرب جاوا اسکریپت را به گوشی کاربران تزریق کند.
با ورود فرد مهاجم به گوشی کاربر او دیگر می‌تواند اختیار دستگاه را به دست گرفته و بدون اجازه وی اقدام به گرفتن عکس و یا ضبط ویدیو کرده و از طریق اینترنت انتشار داده و در دسترس عموم قرار دهد.

علاوه بر این ویژگی Web View که برای نمایش آگهی‌های تبلیغاتی از یک سرور از راه دور مورد استفاده قرار می‌گیرد در این راه به کمک نفوذگران آمده و آنها را برای رسیدن به اهدافشان یاری می‌کند.
همه اینها به این دلیل است که در پروتکل HTTP که خطرات امنیتی بالایی را برای کاربران به همراه دارد بدون هیچ گونه حفاظتی اجازه ورود مهاجمان از درگاه اینترنت برای نفوذگران فراهم است.

براساس نتایج به دست آمده از تحقیقات محققان امنیتی، راه این حملات از طریق Google Play به مراتب بیشتر بوده و ۴۷ درصد از قربانیان از راه این وب‌سایت مورد حمله قرار گرفته‌اند.