تصور کنید پیامکی را که برای دوستتان که صاحب سیم‌کارت از اپراتور دیگری است، فرستاده‌اید، ام به صورت خودجوش محتوای پیامکتان تغییر می‌کند!

رد و بدل شدن پیامک‌های عجیب در شبکه اپراتورهای مختلف؛ تکلیف کاربران چیست؟!



طی روزهای اخیر مشترکانی که از شبکه یک اپراتور موبایل برای اپراتور دیگری پیامک ارسال کرده‌اند در موارد متعدد با مشکلاتی عجیب مواجه شده‌اند.

اگرچه مدتی است پیامک‌ها در اغلب موارد بدون ایجاد وقفه برای طرف مقابل ارسال می‌شوند، اما هم چنان در مواردی که پیامکی میان دو اپراتور مختلف ( میان خطهای ایرانسل، همراه اول و رایتل) ارسال شود مشکلاتی وجود دارد که طی روزهای گذشته حجم این مشکلات برای مشترکان به مراتب بیشتر از گذشته بوده است.


یکی از مشترکان در این باره می‌گوید: پیامکی را از خط خود برای یکی از دوستانم که صاحب سیم‌کارت اپراتور دیگری است ارسال کردم اما در نهایت تعجب متوجه شدم دو خط توضیح به متن پیامک من اضافه شده و فرد طرف مقابل پیامکی با محتوای متفاوت دریافت کرده است.

یکی از کاربران دیگر از این نکته گلایه دارد که پیامکی را که برای فردی ارسال کرده اما پیام او بدون محتوا و به شکل خالی به دست طرف مقابل رسیده است. در برخی موارد نیز مشاهده شده که کاربری پیامکی را ارسال می‌کند و فرد دریافت کننده پیامکی با متنی کاملا متفاوت دریافت می‌کند. متنی که حتی روح ارسال کننده پیامک هم از آن خبر ندارد.

بحث اختلال در پیامک‌ها و به خصوص میان دو اپراتور مختلف موضوع جدیدی نیست، اما این شکل اختلالات که طی روزهای گذشته حجم آن افزایش هم داشته موضوع نسبتا جدیدی به‌شمار می‌رود هرچند که ممکن است در گذشته مشترکان با چنین معضلی مواجه شده باشند اما فراگیری این موضوع همانند هفته‌های اخیر نبوده است. علاوه بر تمام این موارد گاه نیز پیش می آید که تاییدیه ارسال هم به دست مشترک ارسال‌کننده می‌رسد، اما طرف مقابل پیامکی را دریافت نمی‌کند.

با توجه به سوء تفاهم‌هایی که ممکن است ارسال پیامک‌های به این شکل ایجاد کند و هم چنین تبعات مختلف این موضوع لازم است که هرچه سریع‌تر این موضوع مورد توجه اپراتورهای تلفن همراه قرار گیرد.

در این میان با توجه به گستردگی شبکه و تعداد مشترکان، معمولا این نوع اختلالات در ارتباطاتی که میان مشترکان اپراتور‌های اول و دوم برقرار می‌شود، نمود بیشتری دارد، چراکه در هر صورت عمده سیم‌کارت‌های فعال بازار در اختیار این دو اپراتور قرار دارد.

اما مدیر اداره کل ارتباطات همراه اول در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره علت این موضوع تاکید کرد که شبکه پیامک همراه اول چنین مشکلی ندارد.

پیش از این علیرضا دزفولی - مدیر عامل ایرانسل - در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که این دست اختلالات به شبکه کدام اپراتور مربوط می شود گفته بود: در این بخش زمانی مشکلاتی در اپراتور اول کشور وجود داشت و این‌گونه اعلام شده بود که این اپراتور در حال به روز‌رسانی تجهیزات مربوط به بخش پیامک‌ها است. اکنون نیز وضعیت این بخش بهبود پیدا کرده اما هم‌چنان وقتی در شبکه درگیر می‌شوند برای ما امکان تضمین ضریب کیفی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این‌که با این وجود پیش‌بینی شما این است که چند درصد مشکل به شبکه شما و چقدر آن به شبکه همراه اول برمی‌گردد گفته بود: می‌توان گفت که در زمینه‌ی تماس و پیامک‌ها اکثریت قریب به اتفاق اختلالات به اپراتور اول بازمی‌گردد و این مساله بارها هم به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ارجاع داده شده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است که در این جلسات هم این‌گونه اعلام شده که این اختلالات به همراه اول باز می‌گردد. اکنون نیز وضعیت این بخش‌ها بهبود پیدا کرده، اما با این وجود هم‌چنان مشکلاتی در این بخش دیده می‌شود.


برچسب‌ها: رد و بدل شدن پیامک‌های عجیب در شبکه اپراتورهای مختلف؛ تکلیف کاربران چیست؟!,

تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392 | 13:29 | نویسنده : sara

 در ۳۰ روز نخست از سال جاری میلادی میزان حملات DDoS نسبت به مدت مشابه از سال قبل ۳۷۱ درصد افزایش یافت.

رشد ۳۷۱ درصدی حملات DDoS در ۳۰ روز



طی چند ماه گذشته تعداد حملات DDoS در سراسر جهان افزایش قابل ملاحظه یافته است و بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز امنیتی Prolexic Technologies، وسعت این حملات همچنان بیشتر می‌شود.


 ابزارهای DDoS استفاده از تمام پهنای باند را به‌راحتی فراهم می‌کنند و این امر مهم‌ترین دلیلی محسوب می‌شود که طی چند ماه گذشته تعداد این قبیل حملات افزایش یافته است.

"محمود سامی" مدیر مرکز Arbor Networks در خاورمیانه، پاکستان و افغانستان توضیح داد: «در سال ۲۰۱۴ میلادی شاهد آن هستیم که حملات به خطوط پهن‌باند با سرعت ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه به امری معمول تبدیل شده است.»

او در ادامه گفت: «در اواخر دسامبر ۲۰۱۳ گروهی از حملات بازتابی/تقویتی DDoS به وقوع پیوست که تمامی آنها برای از کار انداختن سرویس‌های ارایه دهنده بازی‌های رایانه‌ای اتفاق افتاد و تبعات فراوانی هم به همراه داشت.»

به گفته سامی، بیشتر حملات انجام شده در خاورمیانه با اهداف سیاسی انجام شده است و همچنان شاهد آن هستیم که این قبیل حملات با قوت انجام می‌شوند.


او در این خصوص گفت: «این اتفاق بسیار معمول است که همین امروز ببینیم یکی از سایت‌های دولتی در منطقه خاورمیانه با حمله DDoS مواجه شود و از کار بیفتد و در نهایت هکرها روی آن یک پیام سیاسی بنویسند.»

بررسی‌ها نشان داده است که در جریان وقوع حملات DDoS، شرکت‌های تجاری بر حسب نوع فعالیت خود می‌تواند ظرف یک ساعت بین ۱۰ هزار تا ۵۰ هزار دلار خود را از دست بدهند.

مرکز Arbor Networks در جدیدترین گزارش خود توضیح داد که در ۳۰ روز نخست از سال جاری میلادی میزان حملات DDoS نسبت به مدت مشابه از سال قبل ۳۷۱ درصد افزایش یافته است و اگر این فرآیند کنترل نشود، در ماه‌های پیش‌رو شاهد افزایش تعداد این حملات خواهیم بود.


برچسب‌ها: رشد ۳۷۱ درصدی حملات DDoS در ۳۰ روز,

تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392 | 13:22 | نویسنده : sara

 محدود ساختن اینترنت و استفاده از اپلیکیشن های موبایلی برای اقلیتی خوشحالی به بار می‌آورد و برای اکثریت، نارضایتی.



 فیلترینگ، نامی آشنا برای ایرانیان است، تاکنون هر کاربر ایرانی اینترنت بدون شک بارها و بارها به صفحه پیوندها هدایت شده است. این روزها اما، هر جا نام فیلترینگ برده می‌شود بی اختیار برخی کاربران به یاد فیس‌بوک می‌افتند و از فیس‌بوک بازی مسئولین ایرانی در حالی که این شبکه اجتماعی فیلتر است، تعجب می‌کنند.

فیس‌بوک مقامات ایرانی حتی باعث تعجب اروپایی‌ها نیز شده، یکی از وزرای خارجه اروپایی که اخیراً به ایران آمده بود، بعد از بازگشت نوشته: در ایران اتفاق شگفتی افتاده است، مسئولان ارشد کشور صفحه فیس‌بوک را غیرقانونی اعلام و فیلتر کرده‌اند، اما همان مسئولان خودشان با فیلتر شکن وارد فیس‌بوک شده‌اند و صفحه باز کرده‌اند و با مردمی که آن‌ها هم با فیلترشکن وارد فیس‌بوک می‌شوند، ارتباط برقرار می‌کنند!

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد یکی از مسئولین ایرانی است که صفحه فیس‌بوک دارد، وی در گفتگوی با شبکه الجزیره و در پاسخ به اینکه آیا شما با عضویت در فیس‌بوک و استفاده از آن قانون را نقض نکرده‌اید؟ آیا این کار غیرقانونی نیست؟ می‌گوید : در ایران برخی معتقدند که این نوعی قانون شکنی است چون فیس‌بوک در ایران فیلتر شده است. اما به هر حال ما سعی می‌کنیم که قانون را حفظ بکنیم . حیرت انگیز تر از این پاسخ تاکنون هیچ کس نشنیده است، آقای وزیر توضیح نداده که چگونه با قانون شکنی و گذر از فیلتر می‌خواهد قانون را حفظ کند.

علی جنتی در ادامه می‌گوید : بر اساس برخی آمارهایی که ما داریم الآن چهار میلیون نفر از ایرانی‌ها عضو فیس‌بوک هستند. اما این آمار وزیر ارشاد با دیگر آمارها در تضاد است، بنا بر آماری که پایگاه World Internet Stats منتشر کرده، جمعیت کاربران فیس‌بوک در خاورمیانه در حدود ۲۳ میلیون نفر اعلام شده است که کاربران ایرانی ۴۶ درصد آن را تشکیل می‌دهند. بنابراین آمار کاربران ایرانی رقمی در حدود ۱۱ میلیون نفر می‌شود.

همچنین بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور، ۴۰ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۷۴۰ کاربر اینترنت در ایران وجود دارند که با توجه به جمعیت ۷۵ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۶۶۹ نفر در کشور، ضریب نفوذ اینترنت تا پایان نیمه اول امسال ۵۴.۱۸ درصد برآورد می‌شود؛ در همین حال تعداد مشترکان اینترنت در ایران نیز ۲۶ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۹۴۸ مشترک اعلام شده است. با این رقم، می‌توان گفت که کاربران ایرانی عضو فیس‌بوک بیش از ۴ میلیون نفر هستند.

فیلترینگ بی ضابطه که دایره آن حتی سایت‌های علمی را در برگرفته باعث شده بیشتر ایرانیان با استفاده از فیلترشکن هر روزه تمرین قانون شکنی کنند. نکته مهم این سوال است که این تمرین‌های قانون گریزی که مسئولان مسبب آنند چه بلایی بر سر جامعه می‌آورد؟ در اینجا قصد دفاع از رفع فیلتر فیس‌بوک نیست بلکه روی سخن در اینجا بر فیلترینگ بی ضابطه است.
محدوده فیلترینگ این روزها فراتر از اینترنت رفته و نرم افزارهای موبایل را نیز در بر گرفته است. بعد از فیلتر شدن وی چت، این روزها خبرها حکایت از فیلترینگ واتس آپ دارد و برخی رسانه‌ها همانند فراهم آوردن زمینه برای فیلترینگ وی چت، در حال آماده کردن اذهان برای فیلترینگ واتس آپ هستند. فیلتر شدن سایت اینترنتی اپلیکیشن واتس آپ، احتمال فیلتر شدن این اپلیکیشن موبایلی در روزهای آینده را تشدید کرده است.

باز هم تجربه فیلتر شدن وی چت پیش روی ماست، وزیر ارتباطات بعد از فیلترینگ وی چت توپ را به زمین شورای فیلترینگ انداخت و گفت: ما هیچ ارتباطی به فیلتر وی چت نداریم و فقط یک عضو از اعضای دوازده‌گانه هستیم، بعد از فیلتر شدن وی چت دولت‌مردان یکی پس از دیگری از وزیر ارشاد گرفته تا فرمانده نیروی انتظامی همگی مخالفت خود را با فیلتر کردن این اپلیکیشن اعلام کردند. اما نکته جالب اینکه در جلسه ای که در نهایت به فیلتر شدن وی چت ختم شد همین افراد و یا نماینده های آن‌ها به مسدود کردن این اپلیکیشن رای مثبت داده بودند.

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیز در رابطه با علت فیلتر کردن وی چت اعلام کرد: نرم‌افزار وی‌چت به یک دلیل عمده یافتن مکان جغرافیایی افراد با امکان Nearby مسدود شد، این دلیل اما پذیرفتنی نیست چون ویژگی People Nearby می‌تواند توسط تنظیمات کاربر در بخش location Service برای نرم‌افزار وی‌چت غیرفعال کرد. با غیرفعال شدن این گزینه امکان ردیابی مختصات جغرافیایی لغو می‌شود که در نتیجه امکان shake و People Nearby غیر فعال خواهد شد. پس باید دنبال علت‌های دیگری بگردیم.

بنابر یک گزارش رسمی ۴۸ ساعت بعد از فیلتر کردن وی چت، ۴۱ درصد از ۴ و نیم میلیون نفر استفاده کننده از وی چت، روی گوشی موبایل خود فیلتر شکن نصب کردند. حال باید دید چه کسانی از فیلترینگ در محیط اینترنت و فیلتر اپلیکیشن های موبایلی منتفع می‌شود.
با از کار افتادن فیلترشکن رایگان سایفون، ایرانیان امروز برای دور زدن فیلترینگ باید یک وی پی ان خریداری کنند. در حال حاضر اشتراک یک ماهه ارزان‌ترین وی پی ان ۴ هزار تومان است که البته این فیلترشکن ارزان توانایی گذر از فیلتر فیس‌بوک و توییتر را ندارد و باید سرویس‌هایی مانند کریو، تونل پلاس و ... را خریداری کرد که به مراتب گران‌تر هستند.

اگر آمار وزیر فرهنگ را در ارتباط با ایرانیان عضو فیس‌بوک درست فرض کنیم و با توجه به قیمت ارزان‌ترین فیلتر شکن، در حال حاضر فقط کاربران ایرانی عضو فیس‌بوک ماهانه ۱۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰ (شانزده میلیارد تومان) ناقابل به جیب فروشندگان فیلترشکن می‌ریزند. اما اگر تعداد کاربران ایرانی فیس‌بوک را ۱۱ میلیون نفر در نظر بگیریم، این رقم به ماهانه ۴۴ میلیارد تومان می‌رسد. نکته قابل توجه اینکه این ارقام فقط برای کاربران فیس‌بوک است.

اما با این فیلترینگ گسترده کنونی که حتی سایت‌های علمی را نیز در برگرفته، اگر بگوییم نصف کاربران اینترنت در ایران از فیلترشکن استفاده می‌کنند، مبلغی که ماهانه نیمی از کاربران ایرانی اینترنت بابت گذر از فیلترینگ می‌پردازند، چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود.
همان‌طور که اشاره شد ۴۸ ساعت بعد از فیلتر کردن وی چت، ۴۱ درصد از ۴ و نیم میلیون نفر استفاده کننده از وی چت یعنی یک میلیون و ۸۴۵ هزار نفر، روی گوشی موبایل خود فیلتر شکن نصب کردند. در حال حاضر میانگین قیمتی فیلترشکن های سرویس موبایل چیزی حدود ۶ هزار تومان است، با این حساب فقط در ۴۸ ساعت اولیه ۱۱ میلیارد و هفتاد میلیون تومان توسط کاربران اپلیکیشن موبایلی وی چت فیلتر شکن خریداری شده است.

با این حساب گروه اولی که از فیلترینگ چه در اینترنت و چه موبایل سود می‌برند، فیلترشکن فروشان هستند. این سؤال اینجا مطرح می‌شود که اساساً این فیلتر شکن فروشان چه کسانی هستند که نه تنها سایت‌هایشان فیلتر نیست، بلکه برای خود حساب بانکی دارند و فروش آنلاین انجام می دهند؟ آیا شناسایی این افراد توسط پلیس سخت است یا اراده و قصدی برای شناخت و برخورد با آن‌ها نیست؟

گروه دیگری که از فیلترینگ و به خصوص مسدود شدن اپلیکیشن های موبایلی منتفع می‌شوند، اپراتورهای تلفن همراه هستند. طبیعتاً با فراگیر شدن استفاده از این اپلیکیشن های موبایلی، برقراری ارتباط که تنها هزینه اندک اینترنت را برای کاربر در پی دارد، میزان استفاده مردم از پالس‌های گران قیمت خطوط تلفن همراه به شکل گسترده‌ای کاسته می‌شود؛ امری که در ماه‌های اخیر مشهود بود و به سرعت نیز در حال توسعه نفر به نفر است و طبیعتاً بخشی از هزینه های زندگی مردم و البته عدد بسیار بزرگی از درآمد اپراتورهای تلفن همراه را کاهش می‌دهد.

محدود ساختن اینترنت و استفاده از اپلیکیشن های موبایلی برای اقلیتی خوشحالی به بار می‌آورد و برای اکثریت، نارضایتی. نکته دیگر توجیه این فیلترینگ تحت عنوان حریم خصوصی و مسائل شرعی، قطعاً توجیه نادرستی است. به طور مثال اگر فیلترکنندگان نگران حریم خصوصی و اطلاعات مردم هستند در وهله اول باید نگران اطلاعات خود باشند، چون طبق گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی، میزبانی ۴۰ درصد سایت‌های دولتی در خارج از کشور است. حال باید دید اطلاعات چند دانشجو و دوست مهم‌تر است یا اطلاعات دولتی؟

قطعاً اغلب ایرانیان از فیلترینگ سایت‌های غیر اخلاقی و ضد انقلاب استقبال و حمایت می‌کنند، اما دایره فیلترینگ روز به روز بزرگ‌تر می‌شود. توجیه فیلترینگ تحت عنوان مسائل شرعی ماحصلی جز دین گریزی ندارد.
 

برچسب‌ها: ایجاد درآمد میلیاردی برای کاسبان فیلترینگ,

تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392 | 13:20 | نویسنده : sara

 مقرر شد نمایندگی مذکور پس از اعمال تنظیمات و تغییرات لازم از تاریخ ۱۳۹۳/۱/۱۶ سرویس مذکور را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد.

وزیر ارتباطات به نمایندگی سامسونگ در ایران تذکر داد



وزیر ارتباطات ضمن انتقاد از عدم دسترسی کاربران ایرانی به برنامه‌های سامسونگ، به نماینده این شرکت در ایران مهلت داد تا برای حل این مشکل اقدام کند.


 محمود واعظی دراین باره اظهار کرد: مدتی است که امکان استفاده از Samsung apps برای خریداران گوشی سامسونگ مقدور نیست، با توجه به اینکه حمایت از حقوق مصرف کنندگان یکی از برنامه‌های اصلی بنده است، مراتب از طریق مذاکره نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با نمایندگی سامسونگ پیگیری شده و با توجه به بهبود فضای حاکم بر کسب و کار شرکت‌های بین‌المللی در کشور، رفع موانع موجود و میزان قابل توجه سهم بازار گوشی سامسونگ، مقرر شد نمایندگی مذکور پس از اعمال تنظیمات و تغییرات لازم از تاریخ ۱۳۹۳/۱/۱۶ سرویس مذکور را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد.

شرکت سامسونگ پیش از این در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرده بود که فروشگاه آنلاین برنامه‌های موبایل را در ایران می‌بندد.

سامسونگ به مشتریان خود در ایران اطلاع داده بود که از ١ خرداد (٢٢ مه) دیگر به فروشگاه آنلاین برنامه‌های موبایل سامسونگ دسترسی نخواهند داشت و به آنان توصیه کرده بود که پیش از آن تاریخ نرم‌افزارهای مورد نظرشان را به‌روز کنند.

شرکت سامسونگ البته بابت این مسئله از مشتریان ایرانی خود عذرخواهی کرده و یادآور شده بود به دلیل موانع قانونی ناگزیر به اعمال چنین محدودیتی است.

پیش از این شرکت‌هایی چون گوگل، اپل و مایکروسافت نیز محدودیت‌هایی برای دسترسی کاربران ایرانی به محصولات خود اعمال کرده‌اند. البته سامسونگ برخلاف این شرکت‌ها در ایران نمایندگی فعال دارد و خدمات خود را به مشتریان ایرانی ارائه می‌دهد.
 

 


برچسب‌ها: وزیر ارتباطات به نمایندگی سامسونگ در ایران تذکر داد,

تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392 | 13:16 | نویسنده : sara
8oot-Logo-Changer_Testing-Mode

اولین تصویری که هنگام بالا آمدن ویندوز ۸ و ۸٫۱ روی صفحه نمایش ظاهر می شود، لوگوی ویندوز است. تغییر این لوگو برای تنوع برای برخی جالب است. در این آموزش روش تغییر این لوگوی را برای شما آماده کرده ایم.

 نرم افزارهای زیادی برای این کار وجود دارد اما هنوز نرم افزار قدرتمندی برای ویندوز ۸ و ۸٫۱ عرضه نشده است به جز نرم افزار ۸oot Logo Changer. استفاده از این نرم افزار بسیار راحت است اما یک سری تنظیمات ریز دارد که باید دقت کرد.

در حین دانلود این برنامه پیشنهاد می شود که یک سری نرم افزار جانبی نیز بر روی سیستم شما نصب شود که به راحتی می توانید آنها را غیر فعال کنید. (البته لینکی که ما به شما ارائه می کنیم اینگونه نیست).

 8oot-Logo-Changer_Setup

صفحه اصلی این نرم افزار دارای دو تب است. Bitamps و Testmode. در مرحله اول شما باید تصویری را که می خواهید جایگزین لوگوی بوت ویندوز شود وارد نرم افزار کنید. بر گزینه Load Picture پایین صفحه نرم افزار کلیک کنید و تصویر مربوطه را انتخاب کنید.

 8oot-Logo-Changer

اگر از ویندوز ۸٫۱ استفاده می کنید باید Test Signing در تب Testmode را با استفاده از گزینه Turn it ON or OFF فعال کنید (turn on کنید). انجام ندادن این کار باعث می شود هیچ تصویری هنگام بوت نمایش داده نشود. پس از انجام این کار مجددا به تب Bitamps بازگردید.

 8oot-Logo-Changer_Testing-Mode

با فرض اینکه تصویر را وارد نرم افزار کرده اید، می توانید از تصویر وارد شده بخشی را که می خواهید به عنوان لوگو نمایش داده شود را با موس انتخاب کنید. بعد از آن دکمه فلش در زیر Edited pictures را زده تا ۶ فایل BMP در کادر کناری ایجاد شود.

مرحله بعد ایجاد یک فایل bootres.dll برای نمایش لوگوی جدید است. اما قبل از این کار، گزینه Backup را زده تا نسخه اصلی فایل bootres.dll (مربوط به لوگوی اصلی بوت ویندوز) را بک آپ گیری کند. اگر خواستید لوگوی اصلی ویندوز در مرحله بوت نمایش داده شود این فایل به درد می خورد. بعد از گرفتن بک آپ دکمه Generate bootres.dll را زده و پس از آن Apply را بزنید.

 8oot-Logo-Changer_Edit

هنگامی که پنجره هشدار زیر را دیدید، Yes را بزنید و سیستم را ری استارت کنید تا تغییرات اعمال شود.

 8oot-Logo-Changer_Security

توجه کنید اگر گزینه Test Signing را در مراحل قبل ON  کرده باشید، یک واترمارک با عنوان Test Mode روی دسکتاپ نمایش داده می شود. برای پنهان کردن آن، نرم افزار را مجددا باز کنید، به تب Testmode رفته و گزینه Backup shell32.dll.mui و Backup basebrd.dll.mui را بزنید تا نسخه اصلی این فایل ها را بک آپ بگیرید. بعد از آن هر دو گزینه Patch مربوطه را بزنید. سپس Restart Explorer را بزنید تا آن واتر مارک روی دسکتاپ ناپدید شود.

 8oot-Logo-Changer_Testmode

برای دانلود برنامه ۸oot Logo Changer کلیک کنید.


برچسب‌ها: آموزش تغییر تصویر بوت ویندوز ۸,

تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392 | 13:13 | نویسنده : sara
 

شرکت VideoLAN اعلام کرده است که VLC پلیر، یکی از محصولات این شرکت، را برای ویندوز ۸ تولید و عرضه کرده است.

vlc-media-player  VLC یکی از نرم افزار های اجرای فایل‌های ویدئویی جایگزین نرم افزارهای استاندارد ویندوز است که از محبوبیت قابل قبولی در بین کاربران برخوردار است.

شرکت تولید کننده این نرم افزار اعلام کرده است که نسخه بتا VLC را برای ویندوز ۸ نسخه های مترو و مدرن آن تولید کرده است.

بر اساس اعلام مقامات شرکت VideoLAN یکی از مزیت های این نرم افزار اجرای بسیاری از فرمت های ویدیویی است که نرم افزارهای مشابه استاندارد ویندوز قادر به اجرای آنها نیستند.

از جمله فرمت های قابل اجرا توسط این نرم افزار می توان به mkv، فایل های متروسکا و فایل های تصویری H.264 اشاره کرد.

تنها مشکلی که در عرضه این نرم افزار به آن اشاره شده است این نکته است که VLC تنها سیستم عامل‌های با ساختار x86 و x86_64 را پشتیبانی می کند و سیستم های با پایه ARM را پپشتیبانی نمی کند. بنا به گفته این شرکت، کارشناسان آن در حال طراحی این نرم افزار برای نصب بر روی سیستم های با پایه ARM هستند.


برچسب‌ها: VLC پلیر ویندوز ۸ عرضه شد,

تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392 | 12:53 | نویسنده : sara

شرکت اچ‌تی‌سی جدولی ارایه کرده که جایگاه این شرکت را در موسیقی موبایلی دنیا نشان می‌دهد.

 بر اساس جدول ارایه شده توسط اچ‌تی‌سی، از رادیو ترانزیستور این شرکت در سال ۱۹۵۴ گرفته تا دستگاه پخش کننده دیسک‌های فشرده سال ۱۹۸۴، گوشی‌های هوشمند ۲۰۰۷ و سر‌انجام HTC One، همه نقشی در موسیقی موبایلی دنیا داشته‌اند.

htc
اچ‌تی‌سی در ساخت محصولات موبایلی جدید خود از فناوری BoomSound در بلندگوهای این دستگاه‌ها استفاده می‌کند. البته این شرکت تایوانی سال گذشته در ساخت گوشی One از این فناوری به شکل دیگری استفاده کرد و نمونه ارتقا یافته آن در سالجاری میلادی ارایه می‌شود.

اچ‌تی‌سی قصد دارد گوشی جدید One را که شایع شده بود قرار است با نام M8 وارد بازار شود، اواخر ماه جاری میلادی عرضه کند.
این گوشی قرار است همزمان در ۱۱۰ کشور دنیا توسط اپراتورهای بزرگ ارایه شود.


برچسب‌ها: جایگاه اچ‌تی‌سی در موسیقی موبایلی دنیا,

تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1392 | 13:18 | نویسنده : sara

برچسب‌ها: با ۵ اپلیکیشن جدید گوگل آشنا شوید,

تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1392 | 13:15 | نویسنده : sara

زمان سنج (تایمر) گوگل که از سال ۲۰۱۳ میلادی غیرفعال شده بود، مجددا فعال شد و این ویژگی به صفحه جست و جوی گوگل بازگشت.

 امکان استفاده از تایمر این موتور جست‌وجوگر از ماه آگوست سال گذشته میلادی (مردادماه ۱۳۹۲) به‌طور ناگهانی از بین رفت، اما این ویژگی به تازگی به صفحه جست‌وجوی گوگل بازگشته است.

Timer

به گزارش سی نت (CNet)، تایمر برای کسانی طراحی شده است که هنگام استفاده از اینترنت برای انجام هر گونه اموری نیاز به یک زمان‌سنج دارند.

برای استفاده از این ویژگی تنها کافی است که در نوار جست و جوی گوگل کلمه تایمر (Timer) را تایپ و سپس روی شکل تایمر حاصل از جست‌وجو کلیک کنید.

دو امکان استارت (Start) و ری ست (Reset)به شما امکان کنترل‌های اولیه این تایمر را می‌دهد. همچنین شما می‌توانید با کلیک روی عدد پنج دقیقه که پیش فرض این تایمر است، تایمر خود را تا ۹۹ ساعت تنظیم کنید.

در عین حال با کلیک کردن روی گزینه استارت (Start)یک نوار آبی در زیر تایمر نیز به صورت گرافیکی میزان زمان مصرف شده را در اختیار شما می‌گذارد.

فعال بودن بلندگو نیز در پایان زمان تنظیم شده برای تایمر، به صورت صوتی به شما هشدار خواهد داد.

گزینه تایمر در گوگل فارسی عمل نمی‌کند و برای استفاده از این گزینه شما باید از گوگل انگلیسی استفاده کنید.

گوگل (Google) یک شرکت سهامی عام است که در زمینه جست‌وجوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات فعالیت می‌کند.


برچسب‌ها: زمان‌سنج گوگل مجددا فعال شد,

تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1392 | 13:14 | نویسنده : sara

 در این شیوه، کلمه عبور به دو بخش مجزا تقسیم می‌شود.

ابداع شیوه جالبی برای ساخت کلمات عبور مقاوم

 این شیوه که p-CAPTCHA نام دارد، توسط پژوهشگران موسسه آلمانی Max Planck Institute for the Physics of Complex systems و شرکت تحقیقاتی Axioma Research معرفی شده است.

حرف p در ابتدای واژه CAPTCHA، به لغت کلمه عبور (password) اشاره می‌کند.

این شیوه که به نظر می‌رسد از ضریب اطمینان بسیار بالایی برخوردار است، با بخش‌بندی کردن حروف کلمه عبور به دو قسمت «آسان» و «سخت» کار می‌کند.

کاربر باید بخش آسان را به خاطر بسپارد.

استفاده از بخش سخت کلمه عبور هم به یک اپلت جاوا واگذار می‌شود.

اپلت جاوا یک کپچا برای قسمت دشوار کلمه عبور ایجاد می‌کند.

به عبارت دیگر بخش ثانویه کلمه عبور، به یک تصویر کپچا تبدیل می‌گردد.

در ادامه p-CAPTCHA به صورت رمز درآمده و قسمت آسان کلمه عبور را به کار می‌گیرد.

خلاصه مراحل به این ترتیب است که کاربر برای وارد کردن کلمه عبور خود، کافی است بخش اولیه و آسان رمز عبور را وارد نماید.

سپس با ظاهر شدن p-CAPTCHA، باید تصاویر به نمایش درآمده را در کادر مربوطه درج کرده و به این ترتیب با شیوه‌ای غیرقابل دسترس، کلمه عبور نوشته می‌شود و کاربر می‌تواند به فایل یا بخش محافظت‌شده دست یابد.

این کلمات عبور به خوبی در برابر حملات موسوم به brute-force مقاوم است.

یادآور می‌شود کپچا همان خطوط کج و معوجی است که معمولاً به هنگام نظر دادن در یک سایت یا مشارکت در یک تالار گفتگوی اینترنتی نمایان می‌شود و کاربر باید برای ورود به مرحله بعد، آن خطوط و نوشته‌ها را دقیقاً در کادر مربوطه تایپ کند.

کپچا راهکاری برای مقابله با عملکرد نرم‌افزارهای مخرب است چرا که فقط یک انسان می‌تواند این نوشته‌ها و در واقع معماها را حل کند، نه یک رایانه.
 در این شیوه رمزنگاری، از الگوریتم AES نیز استفاده می‌شود و همین امر ضریب اطمینان آن را افزایش می‌دهد.

گفته می‌شود تا کنون هیچ حمله‌ای علیه الگوریتم AES صورت نگرفته‌ و هیچ ضعف تئوریکی در این الگوریتم شناخته نشده است.


برچسب‌ها: ابداع شیوه جالبی برای ساخت کلمات عبور مقاوم,

تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1392 | 13:13 | نویسنده : sara

 مهاجم می‌تواند با عبور از قفل صفحه نمایش به داده‌های موجود بر روی صفحه home دسترسی یابد.

نقص امنیتی در قفل صفحه نمایش گلكسی نوت II



مهاجمان قادر هستند از قفل صفحه نمایش گوشی هوشمند گلكسی نوت II سامسونگ عبور كنند. این نقص امنیتی به مهاجم اجازه می‌دهد كه PIN code، كلمات عبور طولانی و حتی ویژگی بازگشایی قفل از طریق بررسی چهره را دور بزند. 


هنوز مشخص نیست كه این نقص امنیتی به این دستگاه سامسونگ، پلتفورم اندروید و یا هردو مربوط است. 

اما به هر حال ممكن است این نقص محدود به نوت II سامسونگ یا اندروید ۴.۱.۲ نباشد و كاربران و مدیران IT باید دستگاه‌های خود را تست نمایند. 

مهاجم می‌تواند از طریق صفحه نمایش قفل شده، دكمه تماس‌های اضطراری را فشار دهد. سپس با فشرده نگاه داشتن دكمه home، صفحه home قفل نشده برای مدت كوتاهی نمایش داده می‌شود. 

این برای مشاهده چیزهایی كه بر روی صفحه home قرار دارند كافی است. 

تغییر نرم‌افزار قفل صفحه نمایش نیز درصورتی‌كه همچنان دسترسی به شماره‌گیر اضطراری را داشته باشد تأثیری در حل این مشكل ندارد. 

چند هفته پیش نقص امنیتی مشابهی در قفل صفحه نمایش آیفون اپل كه iOS ۶.۱ را اجرای می‌كند نیز كشف شده بود. اما برخلاف اپل، هنوز ترمیمی برای مشكل گلكسی نوت II عرضه نشده است.


برچسب‌ها: نقص امنیتی در قفل صفحه نمایش گلكسی نوت II,

تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1392 | 13:11 | نویسنده : sara

 دستگاه های سامسونگ گلكسی دارای یك رخنه امنیتی می باشد كه می تواند منجر به دسترسی از راه دور به داده های دستگاه شود.

كشف یك راه نفوذ مخفی در دستگاه های سامسونگ گلكسی


یك توسعه دهنده سیستم های نرم افزاری مدعی است كه دستگاه های سامسونگ گلكسی دارای یك رخنه امنیتی می باشد كه می تواند منجر به دسترسی از راه دور به داده های دستگاه شود.


 گروه Replicant اعلام كرد كه رخنه ای را دستگاه های خاص سامسونگ كشف كرده است كه به مهاجم اجازه می دهد تا دسترسی خواندن، نوشتن و حذف كردن فایل ها را بر روی حافظه گوشی بدست آورد.

علاوه بر این، این گروه اظهار داشت كه این رخنه به مهاجم حق دسترسی كافی برای دسترسی به داده های شخصی كاربر و تغییر آن ها را می دهد.

روز چهارشنبه جزئیات این مساله در پستی توسط Paul Kocialkowski توضیح داده شد. Kocialkowski گفت: این مشكل در استفاده از دو پردازنده در دستگاه های موبایل قرار دارد.

پردازنده برنامه های كاربردی، سیستم عامل اصلی دستگاه را اجرا می كند در حالی كه پردازنده دیگر برای مدیریت ارتباطات دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد.
مشكل در پردازنده دومی قرار دارد. گروه Replicant اظهار داشت در دستگاه های سامسونگ برای مدیریت تمامی ارتباطات از یك نرم افزار اختصاصی استفاده می شود و این نرم افزار برای دسترسی به داده های كاربر یك راه نفوذ مخفی دارد.

در صورتیكه مودم این نرم افزار اختصاصی را اجرا كند و بتوان از راه دور كنترل آن را بدست آورد، این راه نفوذ مخفی به مهاجم اجازه می دهد تا به داده های تلفن همراه دسترسی یابد حتی در حالتی كه مودم ایزوله شده باشد و مهاجم نتواند به صورت مستقیم به دستگاه ذخیره سازی دسترسی داشته باشد.

با توجه به ادعاهای گروه Replicant، دستگاه های ساموسنگ Nexus S، Galaxy S، S۲ و S۳ و هم چنین Galaxy Tab ۲ ۱۰.۱ تحت تاثیر این آُسیب پذیری قرار دارند. در حال حاضر شركت سامسونگ نظر خود را در رابطه با این مساله بیان نكرده است.

برچسب‌ها: كشف یك راه نفوذ مخفی در دستگاه های سامسونگ گلكسی,

 
 
 میکرودو نام یک فلش مموری پرکاربرد است که هر دستگاهی که یو اس بی را پشتیبانی کند، به این فلش درایو وصل می شود.
یک فلش مموری جالب به نام "میکرودو" برای گوشی و تبلت اندرویدی


کمپانی کینگستون یک میکرو یو اس بی جالبی (میکرودو)ساخته که به گوشی و تبلت اندرویدی شما وصل شده و برای ذخیره اطلاعات در خدمت شما قرار می گیرد.

آنچه کینگستون DataTraveler MicroDuo نام نهاده در واقع یک فلش درایو ظریف و شیک است هم اتصال میرکو یو اس بی و هم یو اس بی کامل را در اختیار شما قرار می دهد و هر دستگاهی که یو اس بی را پشتیبانی کند، به این فلش درایو وصل می شود.

تئوری این بوده که در لحظه ای فوری نیاز به یک فایل ویدئویی را پرزنتیشن داشته و می خواهید از پی سی به تبلت منتقل کنید. در این حالت یو اس بی را به لپ تاپ زده و بعد از کپی کردن فایل، دوباره یو اس بی را به تبلت زده و آن را انتقال می دهید.

حتی به جای استفاده از محیط کلود برای دریافت فایل می توانید از این یو اس بی و میکرو یو اس بی به صورت فوری استفاده کنید تا مشکل نقل و انتقال پیدا نکنید.


سیار کردن موسیقی های دست چین شده روی این یو اس بی و زدن فوری آن به تبلت یا گوشی هوشمند یا لپ تاپ، حسن دیگر این وسیله نوظهور و کارآ است.

گرفتن فایل پشتیبان از عکسها روی "میکرودو" در حال سفر برای نقل و انتقالات بدون دردسر از دیگر ویژگی های ان به شمار می رود.

یک دسته کوچک ۹۰ درجه نیز روی ان تعبیه شده که کار پلاگ و بیرون کشیدن میکرودو را آسان می سازد.

میکرودو در حجم ۸ گیگ ۷.۵۰ پوند و حجم ۱۶ گیگ ۹.۹۰ پوند و حجم ۳۲ گیگ با ۵ سال گارانتی ۱۶.۳۰ پوند قیمت دارد.

برچسب‌ها: یک فلش مموری جالب به نام "میکرودو" برای گوشی و تبلت اندرویدی,

تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1392 | 13:6 | نویسنده : sara
 
 

 این مقاله،‌ سایت‌های مفیدی را به شما معرفی می‌کند که خدمات متمایزی را ارائه می‌دهند.

یک سیزده مشکل‌گشا



دنیای بزرگ اینترنت هر روز گسترده‌تر می‌شود و سایت‌هایی جدیدی متولد می‌شوند. در این میان گاهی پیدا کردن سایت‌هایی که مفید باشند کمی دشوار می‌شود چراکه بسیاری از درگاه‌ها محتوای چندان جالب و مفیدی را ندارند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، در بین هزاران سایت اینترنتی، سایت‌هایی به چشم می‌خورند که خدمات جالب و متمایزی را به کاربرانشان ارائه می‌کنند.

آلبوم زندگی
ثبت اتفاقات مهم و حیاتی، بخشی جدا نشدنی از زندگی امروزه انسان‌ها محسوب می‌شود؛ قلمرویی که از نوشتن دفترچه خاطرات تا گرفتن عکس یادگاری و فیلم خانوادگی را در‌بر می‌گیرد، سایت intoloop نیز کار مشابهی را انجام می‌دهد.

در این سایت با آدرس www.intoloop.com می‌توان اتفاقات مهم زندگی در زمینه‌های گوناگون را در قالب محتوای محتلف به صفحه شخصی خود اضافه و سپس در هر زمان به ورق زدن آن‌ها و مرور خاطرات اقدام کرد. نوشته، عکس یا فیلم را به‌طور مستقل وارد کرده و محتوای آن را با سایر کاربران به‌طور آزادانه به اشتراک گذاشت.

رنگ یعنی زندگی
انتخاب رنگ به‌عنوان رنگ شخصی مورد علاقه کار نسبتا ساده‌ای به نظر می‌رسد اما وقتی صحبت از رنگ‌های اصلی و فرعی برای طراحی وب‌سایت و کاربری‌های حرفه‌ای دیگر به میان می‌آید، شاید مساله تا حدودی پیچیده‌تر شود.

سایت Colourlovers می‌تواند کمک بزرگی به گرافیست‌های کم تجربه کند. در این سایت طیف وسیعی از پلت‌های رنگی که توسط کاربران دیگر ساخته و به اشتراک گذاشته شده است، به چشم می‌خورد.

حضور صدها طرح و الگوی رایگان از دیگر عوامل جذابیت این سایت با آدرس www.colourlovers.com به حساب می‌آید و امکان ایجاد طرح‌های اختصاصی و اشتراک‌گذاری آن‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

کلاد فارسی
از سرویس‌های ابری یا Cloud این روزها به‌عنوان یکی از داغ‌ترین و مهم‌ترین مباحث دنیای دیجیتال یاد می‌شود؛ قلمرو پیشرفته‌ای که آرام‌ در حال تغییر عادت کلاسیک کاربران در ذخیره اطلاعات روی حافظه‌های داخلی سیستم است.

از جمله سرویس‌های مهم در این زمینه باید به محصولات سه غول بزرگ دیجیتال یعنی مایکروسافت، اپل و گوگل که به ترتیب SkyDrive، iCloud و Google Cloud نامیده می‌شوند اشاره کرد که در سایت www.bayanbox.ir قابل دسترس هستند.

یکی از معدود سرویس‌های فارسی در این زمینه bayanbox است که علاوه بر تعبیه ۳ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی امکان رمز‌گذاری و تهیه نسخه پشتیبان را نیز فراهم می‌آورد.

پایان‌نامه بده، پایان‌نامه بگیر!
سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران یک مرجع خوب برای آن‌دسته از دانشجویانی است که برای پیدا کردن منابع علمی مورد نظرشان دچار مشکل‌اند.
در حقیقت مرکز پژوهشگاه علوم که حدود ۴۰ سال از تاسیس‌اش می‌گذرد منبع بزرگی از مدارک علمی مختلف از جمله پایان‌نامه‌ها، مقالات، گزارش‌های دولتی، نتایج تحقیقات و طرح‌های پژوهشی است که دانشجویان می‌توانند بین آن‌ها به جستجو بپردازند و در صورتی که مطلبی نظرشان را جلب کرد، متن کامل آن را از پژوهشگاه در خواست کنند.
به علاوه این امکان فراهم شده که کاربران هم مدارک علمی تولید شده توسط خودشان را به بانک اطلاعات پژوهشگاه با آدرس www.irandoc.ac.ir اضافه کنند.

خرید بلیت اتوبوس
رفته‌رفته به ایام نوروز نزدیک‌تر می‌شویم؛ ایامی که به دلیل تعطیلی‌های پشت سر هم ، به‌نوعی با ایام سفرهای بین‌شهری و شلوغی جاده‌ها گره خورده است.
تهیه بلیت اتوبوس در این روزها سخت است و بعضا خیلی از بلیت‌ها از قبل پیش‌فروش می‌شوند. به همین دلیل بهتر است برای مشاهده مسیرها، اطلاع از ظرفیت‌های خالی و خرید آنلاین بلیت، سری به سایت‌های اینترنتی بزنید.

یکی از این سایت‌ها که مخصوص فروش بلیت اتوبوس است، «پایانه» با آدرس www.payaneh.ir است. البته سرویس‌های دیگری نیز در این زمینه وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را با جست‌وجو در اینترنت پیدا کنید.

تغییر آنلاین فرمت و اندازه تصاویر
بی‌شک فتوشاپ یکی از بهترین و قوی‌ترین برنامه‌ها برای ویرایش و افکت‌گذاری روی تصاویر است. اما استفاده از فتوشاپ برای تغییر اندازه یا فرمت یک عکس، به این موضوع شباهت دارد که برای روشن کردن یک چراغ‌قوه از برق فشارقوی استفاده کنیم.

در واقع فتوشاپ دارای امکانات بیشتری است و کارهای ساده را می‌شود با ابزارهای ابتدایی‌تر انجام داد. سایت fixpicture.org یکی از این ابزارهاست که به‌سادگی امکان تغییر اندازه و فرمت عکس را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
این سایت همیشه آنلاین است و هر وقت نرم‌افزار خاصی در دسترس‌تان نباشد، می‌توانید از آن استفاده کنید.

تبدیل لینک‌های طولانی به کوتاه
لینک‌ها بخش مهمی از دنیای اینترنت هستند و همه ما زمانی که بخواهیم دوست‌مان را به تماشای یک صفحه اینترنتی یا دانلود یک فایل دعوت کنیم، مجبوریم لینک آن را برای او بفرستیم.

گاهی اوقات لینک‌ها آن‌قدر طولانی و بلندند که به‌راحتی هنگام چت یا حتی خواندن شفاهی قابل انتقال نیستند، به‌خصوص اگر حاوی کاراکترهای فارسی باشند. به همین دلیل همیشه باید یک سرویس کوتاه‌کننده لینک را به یاد بسپارید که در این مواقع به‌سراغش بروید.

www.tinylink.ir یکی از آن‌هاست و به‌خاطر زبان نمایشی فارسی‌اش کاربرد بیشتری برای ما ایرانی‌ها دارد.

تخته‌سیاه مجازی
در سال‌های اخیر به‌دلیل افزایش ارتباطات اینترنتی و ایجاد‌شدن گروه‌های دوستی بین انسان‌ها در سراسر جهان، بخش زیادی از پروژه‌های مختلف در دست گروه‌هایی است که حتی یک بار هم از نزدیک همدیگر را ندیده‌اند و عملا یک جلسه حضوری برای هماهنگی روند انجام کار ندارند. در این مواقع چاره چیست؟

یک تخته‌ وایت‌برد مجازی که به شما اجازه می‌دهد هر آنچه می‌خواهید را بنویسید و همزمان به بقیه نشان دهید. استفاده از این سایت با آدرس www.webwhiteboard.com بسیار ساده است تنها کافی است به صفحه اصلی بروید و روی عکس تخته کلیک کنید. حالا یک تخته سفید جلوی شماست و یک لینک. آن لینک را که به هر کس بدهید می‌تواند همزمان تخته شما را ببیند.

همه پیشنهادها و تخفیف‌ها
سایت‌های خرید گروهی، از پدیده‌های نو و جذابی هستند که تاثیر زیادی روی سبک زندگی خرید اینترنتی مردم در ایران داشته‌اند و کاربران را با شیوه جدیدی از خرید آشنا کرده‌اند.

تعداد این سایت‌ها هر روز بیشتر می‌شود و اخیرا به‌قدری زیاد شده که واقعا دنبال کردن همه‌ آن‌ها به‌صورت مستقیم کار سختی است؛ مگر این‌که عضو خبرنامه ایمیلی تک‌تک‌شان شوید و صندوق پستی خود را تبدیل به اسپم‌خانه کنید.

راه بهتر برای انجام این کار، استفاده از سایت «خرید گروهی» است. این سایت با آدرس www.kharidgoroohi.com همه تخفیف‌های مهم را از سایت‌های معتبر جمع می‌کند و در قالب یک خروجی مشخص به شما نشان می‌دهد. انتخاب با شماست.
می‌توانید همه را مقایسه کنید و روی آن‌هایی که پسندیدید برای جزئیات بیشتر کلیک کنید.

آموزش آشپزی برای مبتدی‌ها
اگر در خانه تنها باشید و یخچال هم پر از مواد خام خوش‌مزه باشد، چه غذاهایی می‌توانید بپزید؟ مانند بسیاری دو تا تخم‌مرغ نیمرو می‌کنید، یا این‌که واقعا از پس قرمه‌سبزی و قیمه برمی‌آیید؟ سایتی که توضیحش را می‌خوانید با آدرس www.cheftayebeh.ir یک مرجع آموزش آشپزی به زبان ساده است.

رابط کاربری هیجان‌انگیز و گیرایی ندارد، اما مطالب خوبی در آن پیدا می‌شود و می‌توانید با کمترین مواد اولیه، غذای خوبی بپزید. شاید در نگاه اول به نظرتان فرق زیادی با سایت‌های دیگر نداشته باشد، اما اگر چرخی در آن بزنید متوجه حجم زیاد مطالب آن خواهید شد.

کنفرانس برگزار کنید
می‌گویند «یک‌ دست صدا ندارد!» یعنی برای انجام خیلی از کارها باید سراغ پروژه‌های گروهی رفت و از توانا‌یی‌هایی تک‌تک افراد برای اتمام‌ کار کمک گرفت. ایجاد هماهنگی خوب بین اعضای گروه یا شرکت نیازمند برگزاری جلسات متعدد است. اما اگر همه به هم نزدیک نباشند یا نتوانند در جلسات شرکت کنند تکلیف چیست؟

کلید حل معما را می‌توان در برگزاری جلسات آنلاین پیدا کرد. در این زمینه سایت‌ها و سرویس‌های مختلفی وجود دارد، اما چیزی که میتینگل را از بقیه متمایز می‌کند، سادگی و سهولت استفاده از آن است.

برای برگزاری جلسات آنلاین با این سایت با آدرس www.meetingl.com نیاز به وسیله یا دانش فنی خاصی ندارید، کافی است یک اتاق بسازید، وب‌کم و میکروفون‌تان را روشن کنید و بقیه اعضا را به اتاق دعوت کنید. میتینگل محیط کاربری بسیار ساده‌ای دارد.

پیدا کردن عکس‌های گمشده
اکثر ما که زندگی‌مان به دنیای دیجیتال گره خورده و حجم زیادی از اطلاعات‌مان را به وسیله ایمیل جا‌به‌جا می‌کنیم.
مثلا اگر آخر هفته به گردش و مسافرت برویم و یا به دل کوه و تپه بزنیم، در پایان از کسی که عکاس بوده می‌خواهیم عکس‌ها را برای ما ارسال کند.
اما موضوع این‌جاست که خیلی وقت‌ها خاطرات ما بین هزاران ایمیل کاری و بی‌ربط گم می‌شوند و به‌راحتی نمی‌توان آن‌ها را پیدا کرد.

لاست‌فتوز سرویسی است که به شما برای پیدا کردن این عکس‌های گمشده کمک می‌کند. کافی است عضو آن شوید.
سپس به کمک ابزارهای سایت www.lostphotosapp.com به دنبال عکس‌های گم شده خود بروید و وقتی پیدا شدند، اول از زنده‌شدن خاطرات‌تان لذت ببرید و بعد اگر دوست داشتید، عکس‌ها را روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک‌ بگذارید.

تبدیل واحدها به یکدیگر
استفاده‌نکردن همه انسان‌ها و برنامه‌ها از سیستم اندازه‌گیری متریک، باعث شده که گاهی اوقات برای درک اندازه‌های مختلف دچار مشکل شویم. حتی گاهی تبدیل واحدهای ساده‌ای مثل مایل به کیلومتر یا پوند به کیلوگرم هم از ذهن‌مان می‌پرد. این‌جاست که باید به دیتایونیت سر بزنید و واحدها را به هم تبدیل کنید.

خوبی دیتایونیت به فارسی‌بودن‌اش است. به وسیله آن می‌توانید واحدهای مختلف حجمی، وزنی‌، زمانی، مسافتی‌، ورزشی، هنری و فرهنگی‌ را به یکدیگر تبدیل کنید و به‌راحتی متوجه مطلب شوید.
برای استفاده از امکانات سایت www.dataunit.ir نیازی به کلیک‌ها و عوض و بدل کردن صفحه‌های مختلف نیست و در همان صفحه اول کارتان راه می‌افتد.


برچسب‌ها: معرفی 13 سایت مفید در دنیای اینترنت یک سیزده مشکل‌گشا,

 این روزها که اینترنت با همه زوایای زندگی گره خورده، کشورهای پیشرفته می‌دانند که اگر خود را با شرایط جهانی وفق ندهند، از رقبا عقب می‌مانند.

آمار جالب از سرعت اینترنت در استرالیا/برترین‌های پهنای باند اینترنت در جهان


تکنولوژی روز به روز در حال تغییر و گسترش است و در این میان، اینترنت به عنوان پایه و اساس فناوری اطلاعات، حرف نخست را می‌زند.
اینترنت که در بدو ورود فقط در رایانه‌های خانگی و به صورت dialup کارکرد داشت، حالا دیگر در وسایلی مانند لپ تاپ، تبلت، تلفن‌های هوشمند و از همه جالب‌تر در اشیاء کاربرد دارد و می‌توان بیشتر امور خانه را از راه دور کنترل کرد.

سرعت اینترنت نیز در جهان در حال تغییر است و روندی افزایشی دارد و با توجه به نقش آن در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، همه کشورها تلاش دارند تا با ورود به این عرصه، از رقبای خود عقب نمانند چون به خوبی می‌دانند اگر نتوانند خود را با شرایط جهانی وفق دهند، دچار مشکل می‌شوند.

لازمه تحقق این امر نیز دسترسی آسان کاربران به اینترنت پرسرعت و افزایش پهنای باند است و در این میان، استرالیا یکی از کشورهایی محسوب می‌شود که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده و در سال ۲۰۱۳ نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است در این خصوص در گزارشی که به تازگی توسط مرکز IDC استرالیا منتشر شده، آمده است تا پایان سال۲۰۱۳حدود ۸۳ درصد خانوارهای این کشور به اینترنت پرسرعت خانگی دسترسی پیدا کرده‌اند که این رقم نسبت به سال قبل از آن که۷۹ درصد بود، روندی افزایشی و رو به رشد را نشان می‌دهد.


استرالیا عقب‌تر از آسیا در میدان اینترنت
گزارش منتشره توسط مؤسسه تحقیقاتی IDC استرالیا همچنین نشان می‌دهد سرعت پهنای باند اینترنت استرالیا نیز در سال گذشته بهبود یافته است ولی با این وجود همچنان از آسیا که جای پایش را برای اینترنت پرسرعت محکم کرده، عقب است.

یکی از متغیرهایی که برای کیفیت اینترنت در نظر می‌گیرند، متوسط حداکثر سرعت اتصال به اینترنت (Average peak connection speed) است که این رقم در استرالیا در سال ۲۰۱۳ به ۳۰.۱ مگابیت بر ثانیه رسید و به این ترتیب جایگاه سی‌ام را در میان کشورهای مختلف از این نظر به دست آورد.

این رقم نشان از بهبود وضع اینترنت در استرالیا نسبت به سال ۲۰۱۲ دارد چون در این سال متوسط حداکثر سرعت اتصال به اینترنت این کشور ۲۲.۸ مگابیت بر ثانیه بود و در جایگاه سی و ششم جدول قرار داشت. البته با وجود افزایش سرعت اینترنت در استرالیا، این کشور همچنان از ایالات متحده امریکا و بریتانیا نیز عقب‌تر است.

البته رقمی که برای سرعت اینترنت استرالیا عنوان شد به حداکثر سرعتی که کاربر در طول استفاده از اینترنت به آن دسترس دارد مربوط می‌شود ولی واقعیت این است که کاربر در تمام مدت استفاده از اینترنت، از چنین سرعتی برخوردار نیست و در ساعات مختلف بسته به شرایط مختلف، با سرعت‌های متفاوت اینترنت مواجه می‌شود به همین دلیل متغیری به نام متوسط سرعت اینترنت (Average connection speed) را نیز در نظر می‌گیرند.

استرالیا از نظر متوسط سرعت اینترنت با ۵.۵ مگابیت بر ثانیه، رده چهل و سوم را در سال ۲۰۱۳ به دست آورد که این رقم نسبت به سرعت ۴.۳مگابیت برثانیه سال ۲۰۱۲، حدود ۲۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.


دسترسی ۳.۱ میلیون استرالیایی به پهنای باند پرسرعت
شرکت آکامای Akamai نیز که شبکه‌ای از سرورها برای انتقال محتوای اینترنت است و مقر آن در کمبریج ماساچوست قرار دارد در جدیدترین گزارش خود آورده است در حال حاضر ۳.۱ میلیون استرالیایی به پهنای باند پرسرعت یعنی با سرعت بین ۲۵ تا ۱۱۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند که این پهنای باند از طریق فیبر نوری، ترکیبی از فیبر و شبکه و همچنین شبکه وایرلس تأمین می‌شود.

البته این سرعت بالا فقط در نواحی خاصی از استرالیا دیده می‌شود و در مقابل،۹۲۰ هزار کاربر نیز به اینترنت با سرعت کمتر از ۴.۸ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند.

هرچند سرعت کم اینترنت چندان خوشایند نیست ولی دسترسی نداشتن به این شاهراه ارتباطی، مطمئناً غم‌انگیزتر است چون در حال حاضر ۷۰۰ هزار منطقه در استرالیا یافت می‌شود که ساکنان آن به هیچ پهنای باندی دسترسی ندارند و البته قرار است در قالب برنامه‌هایی جدید شامل سیگنال‌های ماهواره‌ای، فیبر نوری، HFC و شبکه‌های وایرلس با سرعت بالا، به مشکلات مردم در چنین مناطقی نیز خاتمه داده شود.


همچنین در این گزارش آمده است هنوز هم ۷.۱ میلیون استرالیایی به اینترنت با سرعت کمتر از ۲۴ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند و در حال حاضر ۳.۷ میلیون استرالیایی در نقاطی از این کشور زندگی می‌کنند که حداکثر سرعت اینترنت آنها کمتر از ۹ مگابیت بر ثانیه است.

از سویی دیگر تحقیقات این مؤسسه نشان می‌دهد میزان استفاده از اینترنت در شهرهای بزرگ استرالیا بیشتر از شهرهای کوچک این کشور است و یکی دیگر از مواردی نیز که در تعداد کاربران نقش دارد، میزان درآمد افراد است.
همچنین هرچه میزان درآمد خانوارها بیشتر باشد، میزان استفاده از اینترنت هم در میان آنها بالاتر می‌رود طوری که در سال گذشته ۹۸ درصد کسانی که درآمد بالای ۱۲۰ هزار دلار استرالیا داشتند جزو کاربران پروپاقرص اینترنت محسوب می‌شدند ولی در مقابل، فقط ۵۷ درصد خانوارهایی با درآمد کمتر از ۴۰ هزار دلار استرالیا به اینترنت دسترسی پیدا کردند.

همچنین در این گزارش آمده است۸۱ درصد خانوارهای استرالیایی هر روز در خانه با اینترنت کار می‌کنند ولی ۱۶ درصد آنها فقط هفته‌ای یک بار سراغ اینترنت خانگی می‌روند. طبق آماری که منتشر شده است، تعداد کاربران اینترنت در استرالیا با سن آنها نیز نسبت مستقیم دارد طوری که اینترنت پرسرعت، تقریباً پای ثابت همه خانه‌هایی است که فرزند زیر ۱۵ سال دارند و این رقم به ۹۶ درصد می‌رسد و در مقایسه با آن، تنها۷۸ درصد خانواده‌هایی که فرزند زیر ۱۵ سال ندارند کاربر اینترنت هستند.

طبق این آمار، سهم عمده کسانی که به اینترنت دسترسی دارند با ۹۷ درصد، مربوط به رده سنی ۱۵ تا ۱۷ سال است که بیشتر آنها هم مرد هستند و در مقابل، گروه سنی ۶۵ سال به بالا با ۴۶ درصد، کمترین سهم کاربران اینترنت استرالیا را به خود اختصاص داده است که البته بخش زیادی از آن را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

همچنین در این گزارش آمده است ۷۶ درصد کاربران اینترنت در استرالیا به خرید اینترنتی بویژه در ۳ بخش عمده سفر، ذخیره کردن جا، تهیه بلیت و...، خرید سی دی، کتاب، فیلم و همچنین خرید آنلاین لباس، جواهرات و مواد آرایشی و بهداشتی عادت دارند و ۲۴ درصد آنها نیز هرگز در طول سال خرید اینترنتی نمی‌کنند.


برترین‌های پهنای باند اینترنت در جهان
به هر حال جدیدترین آمار نشان می‌دهد با وجودی که استرالیا از متوسط حداکثر سرعت اتصال به اینترنت جهانی(۱۷.۹مگابیت بر ثانیه) و همچنین متوسط سرعت اینترنت جهانی (۳.۶ مگابیت بر ثانیه) جلوتر است ولی همچنان از برخی کشورهای توسعه یافته جهان، عقب مانده و باید برای رسیدن به صدر جدول تلاش بیشتری داشته باشد.

طبق این گزارش، تعداد استرالیایی‌هایی که در سال ۲۰۱۳-۲۰۱۲ به اینترنت پرسرعت با پهنای باند مناسب دسترسی پیدا کرده‌اند به ۷.۳ میلیون نفر رسیده است که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۱-۲۰۱۰ روندی افزایشی نشان می‌دهد ولی ۴ کشور برتر جهان از نظر متوسط حداکثر سرعت اتصال به اینترنت، همچنان آسیایی هستند.

در حال حاضر هنگ کنگ، کره جنوبی، ژاپن و سنگاپور پرسرعت‌ترین پهنای باند جهان را در اختیار دارند و تایوان هم در رتبه هشتم قرار دارد. به این ترتیب حدود نیمی از کشورهایی که در جمع پرسرعت‌ترین پهنای باند اینترنت در جهان دیده می‌شوند، در ردیف کشورهای آسیایی قرار دارند.

هرچند سال ۲۰۱۳ برای اندونزی چندان خوشایند نبود و تنها کشور آسیایی محسوب می‌شود که روندی نزولی در سرعت پهنای باند و رده بندی جدول مربوط به آن داشته است. کاهش ۳۰ درصدی سرعت پهنای باند اینترنت این کشور، متوسط سرعت آن را به ۹.۷ مگابیت بر ثانیه رسانده است و همین امر باعث شد تا اندونزی از جمع ۱۰۰ کشور جدول بیرون بیاید و به جایگاه صد و پانزدهم نقل مکان کند.

هندوستان نیز تنها بازار بزرگ و عمده آسیایی است که با متوسط حداکثر سرعت اتصال به اینترنت ۹ مگابیت بر ثانیه پس از اندونزی قرار گرفته است و البته چین نیز با متوسط سرعت ۱۱.۳ مگابیت بر ثانیه نتوانسته در این زمینه جایگاه چندان مناسبی به دست آورد.

Hamadoun Toure دبیر کل اتحادیه بین‌المللی مخابرات معتقد است تقریباً همه بازارهای عمده آسیا تحت‌الشعاع این سرعت مناسب اینترنت و پهنای باند قرار گرفته‌اند و همین امر وضع بازارها را نسبت به سال گذشته حداقل ۱۲ درصد بهبود بخشیده و ارتقا داده است.

وی معتقد است تمرکز بر سرعت بالای اینترنت در آسیا تأثیرات مثبت فراوانی در اقتصاد این قاره داشته است طوری که گاه برخی امور کاملاً زیر و رو شده‌اند. در حال حاضر اینترنت و بویژه پهنای باند، نقشی کلیدی در توسعه اجتماعی و اقتصادی ایفا می‌کند و باید حتی در کشورهای فقیر در اولویت قرار گیرد چرا که مطمئناً با این کار می‌توان به رونق اقتصادی چنین مناطقی کمک کرد.

برچسب‌ها: آمار جالب از سرعت اینترنت در استرالیا/برترین‌های پهنای باند اینترنت در جهان,

تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1392 | 13:1 | نویسنده : sara
 

 آمریکایی‌ها اعلام کردند که ایران یکی از ۱۰ قدرت برتر سایبری جهان محسوب می‌شود.

ایران یکی از ۱۰ قدرت سایبری جهان



سازمان‌های اطلاعاتی و شرکت‌های تولیدکننده ابزارهای امنیتی بر اساس آخرین بررسی خود اعلام کردند که ایران یکی از ۱۰ قدرت برتر سایبری جهان محسوب می‌شود.

 در حالی که این روزها تمام مجامع جهانی صحبت از قدرت ایران در حوزه انرژی هسته‌ای به میان می‌آورند و تلاش می‌کنند ایران را در این زمینه ضعیف کنند، روزنامه وال‌استریت در تازه‌ترین گزارش خود نوشت که کشور ایران در حوزه اقدامات سایبری یکی از ۱۰ قدرت بزرگ جهان به حساب می‌آید و این مسئله هم آمریکایی‌ها را ترسانیده است.

البته این روزنامه آمریکایی ادعا کرده است که ایران به واسطه قدرت سایبری خود به یک تهدید جدی برای آنها تبدیل شده و در برخی موارد آنها را با مشکل مواجه کرده است.

در یک سال گذشته میزان حملات سایبری به صنعت بانکداری بسیار کاهش یافته و در حال ریشه‌کن شدن است.
اما این روزنامه ادعا می‌کند که گروه‌های سایبری ایران همچنان توانمندی‌های فراوانی برای حمله به بانک‌های آمریکا دارند و با افزایش ترافیک اینترنتی بارها باعث شده‌اند سایت‌های اینترنتی بانک‌های آمریکای از کار بیفتند.


کارشناسان امنیتی آمریکا ادعا می‌کنند که فشارهای سایبری ایران با انگیزه کاهش اصطکاک در مذاکرات هسته‌ای وین صورت می‌گیرد و این مسئله مهم‌ترین دلیل جنگ سایبری ایران علیه آمریکا محسوب می‌شود.

روزنامه وال‌استریت در ادامه گزارش خود می‌گوید که ایران در پاییز گذشته به سیستم اینترنتی نیروی دریایی ایالت متحده نفوذ کرده است.
گفته می‌شود که دولت آمریکا برای تشخیص حملات صورت گرفته به سیستم اینترنتی نیروی دریایی و رفع آن، چهار ماه زمان گذاشته است که وال‌استریت از این اتفاق با عنوان "بزرگ‌ترین حمله طبقه‌بندی نشده به شبکه رایانه‌ای نیروی دریایی آمریکا" یاد می‌کند.

کارشناسان آمریکایی به طور صریح اعلام کرده‌اند که ایران طی چند سال گذشته به یکی از قدرت‌های سایبری اصلی در جهان تبدیل شده است که البته آنها تقویت ایران در این زمینه را یک تهدید جدی می‌خوانند.


برچسب‌ها: ایران یکی از ۱۰ قدرت سایبری جهان,

تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1392 | 13:1 | نویسنده : sara

دفتر ریاست جمهوری فرانسه نیز تبادل نظر با آلمان درباره حفاظت از امنیت دیجیتال شهروندان را تایید کرده و از استقبال از پیشنهاد خانم مرکل خبر داده است.


مرکل، صدراعطم آلمان می‌گوید قصد دارد با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه درباره راه‌اندازی شبکه ارتباطی اروپایی گفت‌وگو کند.

به گفته خانم مرکل، هدف از راه‌اندازی این شبکه افزایش امنیت کاربران اینترنت و جلوگیری از مبادله پست الکترونیک و دیگر داده‌ها از طریق ایالات متحده است.

 در پی افشای طرح‌های محرمانه آمریکا و شنود مکالمات دیجیتال کشورهای اروپایی به وسیله این کشور، مشخص شد که تلفن همراه خانم مرکل نیز شنود شده است.
انتشار این اخبار نگرانی‌های گسترده‌ای را در کشورهای اروپایی به همراه داشته است.

خانم مرکل که چهارشنبه به فرانسه سفر می‌کند، گفت: "در فرانسه درباره نحوه حفاظت از سطح بالای امنیت ارتباطات گفت‌وگو خواهیم کرد."

آنگلا مرکل همچنین از عملکرد شرکت‌هایی مانند گوگل و فیس بوک انتقاد کرد چرا که به گفته او در کشورهایی مستقر هستند که استاندارد حفاظت از اطلاعات شخصی در آن پایین است ولی در کشورهایی فعالیت می‌کنند که در آن این استاندارد بالاست.

به گفته خانم مرکل، با آقای اولاند درباره به کارگیری ارائه دهندگان اروپایی خدمات اینترنت صحبت خواهد کرد "تا دیگر به ارسال ایمیل و دیگر اطلاعات به آن سوی اقیانوس اطلس نیازی وجود نداشته باشد."

دفتر ریاست جمهوری فرانسه نیز تبادل نظر با آلمان درباره حفاظت از امنیت دیجیتال شهروندان را تایید کرده و از استقبال از پیشنهاد خانم مرکل خبر داده است.

آنگلا مرکل، همچنین در پی امضای توافقنامه منع جاسوسی متقابل با آمریکاست ولی تلاش‌های او تاکنون نتیجه نداشته است.

حفاظت از اطلاعات شخصی در آلمان به خاطر سابقه تاریخی شنود شهروندان در آلمان نازی و آلمان شرقی از اهمیت زیادی دارد.


برچسب‌ها: آلمان: شبکه ارتباطی اروپایی راه بیندازیم,

تاريخ : دو شنبه 26 اسفند 1392 | 14:34 | نویسنده : sara

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از پیگیری برای برقراری مجدد سرویس Samsung apps برای کاربران ایرانی از تاریخ ۱۶/۱/۱۳۹۳ خبر داد.

Samsung appsمحمود واعظی گفت: مدتی است که امکان استفاده از Samsung apps برای خریداران گوشی سامسونگ مقدور نیست، با توجه به اینکه حمایت از حقوق مصرف کنندگان یکی از برنامه های اصلی بنده است، مراتب از طریق مذاکره نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با نمایندگی سامسونگ پیگیری شد.

وی ادامه داد: با توجه به بهبود فضای حاکم بر کسب و کار شرکت های بین المللی در کشور، رفع موانع موجود و میزان قابل توجه سهم بازار گوشی سامسونگ، مقرر شد نمایندگی مذکور پس از اعمال تنظیمات و تغییرات لازم از تاریخ ۱۶/۱/۱۳۹۳ سرویس مذکور را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد.


برچسب‌ها: برقراری مجدد Samsung apps برای کاربران ایرانی,

شرکت اپل در تلاش برای جلوگیری از فروش برخی مدل‌های سامسونگ در بازار ایالات متحده شکست خورد.

Samsung-vs-Apple شرکت اپل در زمینه نقض حقوق ثبت اختراع از سامسونگ به علت بکار گیری برخی فناوری‌ها و نرم افزارهای مشابه تولیدات اپل در گوشی های این شرکت شکایت کرده بود و از دادگاه خواسته بود تا فروش برخی از مدل‌های قدیمی گوشی‌های سامسونگ را در بازار آمریکا ممنوع اعلام کند.

بر همین اساس قاضی لوسی کوه، از قضات منطقه ای در کالیفرنیا، با اشاره به ادعای اپل مبنی بر نقض حقوق ثبت اختراع این شرکت توسط سامسونگ گفت ما نشانه محسوسی را از استفاده سامسونگ از اختراعات اپل در گوشی های این شرکت یافت نکردیم.

اگرچه تولید گوشی‌های سامسونگ مورد ادعای اپل متوقف شده‌اند اما به علت شباهت زیاد گوشی‌های مذکور با گوشی های جدید تولیدی سامسونگ، در صورت اثبات ادعا، اپل می توانست از فروش این گوشی‌ها در آمریکا جلوگیری کند.

با این حال، شرکت اپل در حال زمینه سازی برای طرح ادعایی مشابه علیه مدل‌های جدید گوشی‌های سامسونگ است تا فروش آنها را در ایالات متحده ممنوع کند.

در حال حاضر گوشی های سامسونگ سهم قابل توجهی از بازار آمریکا را در دست دارند و سامسونگ به اصلی‌ترین رقیب اپل نه تنها در ایالات متحده بلکه در بسیاری از نقاط جهان تبدیل شده است


برچسب‌ها: اپل از سامسونگ برای جلوگیری از فروش برخی مدل‌هایش شکست خورد,

تاريخ : دو شنبه 26 اسفند 1392 | 13:57 | نویسنده : sara

 

Malaysian Airlines

اخیراً در فیس‌بوک به نقل از یاهو لینکی منتشر شده است که خبر از پیدا شدن هواپیمای خطوط هوایی مالزی می‌دهد.

Malaysian Airlines این لینک با عناوینی مانند ” پیدا شدن هواپیمای مالزی”، ” ویدیوی سقوط هواپیمای مالزی در مثلث برمودا” کاربران را ترغیب به کلیک بر روی خود می‌کند.

لینک مورد نظر از عدم آگاهی کاربران در مورد اینکه این هواپیما هنوز یافت نشده  است استفاده می کند و حس کنجکاوی آنها را نسبت به نحوه پیدا شدن هواپیما و جزئیات بیشتر تحریک می کند.

کاربران با دیدن تصاویری از یک هواپیما سقوط کرده اطمینان بیشتری می ‌یابند غافل از اینکه این تصاویر مربوط به سقوط پرواز ۱۵۴۹ خطوط هواپیمایی آمریکا و یا پرواز لیون ایر ۹۰۴ هستند.

پس از کلیک بر روی لینک نمایش فیلم، از کاربران درخواست می شود تا قبل از تماشای این ویدیو لینک را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و سپس از شما درخواست می‌شود تا به تعدادی سؤال پاسخ دهید غافل از اینکه پاسخ به این سؤالات اطلاعات شخصی شما را در معرض تهدید قرار می دهد.

بطور خلاصه این لینک نوعی کلاهبرداری و سوءاستفاده از احساسات کاربران در مورد یک اتفاق تراژیک جهانی محسوب می شود.

لازم بذکر است تا کنون هیچ نشانه ای از پیدا شدن این هواپیما توسط مقامات بین المللی اعلام نشده است و پس از حدود هفت روز سرنوشت این هواپیما و ۲۳۹ سرنشین آن همچنان در هاله از ابهام قرار دارد.


برچسب‌ها: پیدا شدن هواپیمای مالزی در فیس‌بوک,

تاريخ : دو شنبه 26 اسفند 1392 | 13:27 | نویسنده : sara
flex 20

مدل flex 20 از کامپیوترهای یکپارچه جدید و حرفه‌ای لنوو در بازار داخلی است.

 این کامپیوتر چندمنظوره که برای گیمرها به بازار عرضه شده است از لحاظ ظاهری با سایر نمونه‌های موجود در بازار متفاوت بوده و در ضمن از سیستم‌عامل ویندوز هشت پشتیبانی می‌کند.

flex 20

این AIO قدرتمند که در حقیقت شامل تبلتی بزرگ (۱۹ اینچی) است که به کامپیوتر چندمنظوره تبدیل می‌شود.

این کامپیوتر چندمنظوره یا بهتر بگوییم تبلت چند کاربرده که با نام flex 20 شناخته می‌شود از لحاظ فنی به پردازنده نسل چهارم اینتل CORE I7، رم هشت گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۰۰ گیگابایتی مجهز است.

کارت گرافیکی هم از نوع Intel Integrated HD Graphics است. در مورد قسمت اصلی این دستگاه هم که همان صفحه نمایش یا تبلت ۱۹ اینچی است باید بگوییم که این نمایشگر از نوع LED چند لمسی (با قابلیت لمس ۱۰ نقطه به صورت همزمان) با رزولوشن تصویر ۱۶۰۰×۹۰۰ پیکسل است. Flex 20 لنوو قابلیت اتصال به جوی استیک‌ها (دستگاه‌های بازی) و E-dics‌ها را برای اجرای انواع بازی‌ها دارد. قیمت اعلام شده برای این دستگاه حدود یک هزار و ۱۰۰ پوند است.


برچسب‌ها: تبلت ۱۹ اینچی با قابلیت تبدیل به AIO در بازار داخلی,

تاريخ : یک شنبه 25 اسفند 1392 | 14:32 | نویسنده : sara

 

SCREEN SHOT ABDROID

اگر گاهی برایتان پیش می آید که از صفحه گوشی خود عکس بگیرید و نمی دانید باید چکاری کنید

برای اینکه از گوشی خود و نمایشگر آن عکس بگیرید یک راه وجود دارد که البته برای دستگاه های جدید اندرویدی است .

SCREEN SHOT ABDROID

گام های زیر را دنبال کنید:

  1. صفحه ای را که می خواهید از آن عکس بگیرید را فعال کنید
  2. دکمه های Power و کاهش صدا را با هم بگیرید
  3. به بخش عکس های گوشی خود مراجعه کنید و عکس را مشاهده کنید

گفتنیست این روش برای گوشی های (Android 4.0 (Ice Cream Sandwich است و برای گوشی های قدیمی تر این امکان وجود ندارد که می توانید با روت کردن گوشی مشکل را حل کنید.


برچسب‌ها: ترفند اندروید: چگونه از صفحه گوشی اندرویدی عکس بگیریم؟,

تاريخ : یک شنبه 25 اسفند 1392 | 14:30 | نویسنده : sara

 

 

سیاستمداران اروپایی در پی تصویب طرحی هستند که به موجب آن تمام تجهیزات رادیویی از جمله رادیوها و گوشی‌های تلفن همراه توسط یک شارژر واحد شارژ خواهند شد.

Charger طرح شارژر مشترک بعنوان یک بازنگری به طرح راهنمای تجهیزات رادیویی الحاق خواهد شد. طرح راهنمای تجهیزات رادیویی شامل قوانینی در مورد گوشی‌های سلولی، ریموت خودروها، و مودم ها می‌شود.

این طرح در تلاش است تا هماهنگ با سرعت رشد این تجهیزات و گوناگونی آنها، عدم تداخل آنها با یکدیگر را بررسی کرده و از بکارگیری موارد ایمنی ضروری و همچنین رعایت الزامات سلامتی کاربران در آنها اطمینان حاصل کند.

بر اساس این قانون تمام تجهیزات رادیویی از جمله گوشی‌های تلفن همراه در کشورهای اروپایی از یک شارژر استاندارد برای اتصال به برق استفاده خواهند کرد.

بنا به اعلام سیاستمدارن عضو اتحادیه اروپا، این اقدام با هدف کاهش هزینه ها و همچنین جلوگیری از هدر رفت سرمایه و انرژی در سطح اروپا اجرا خواهد شد.

در صورت تصویب این طرح در اتحادیه اروپا، برای اجرایی شدن این قانون بالغ بر سه سال زمان پیش بینی شده است.

بر همین اساس، کمیسون اروپایی در مورد تصویب این طرح و اینکه کدم یک از تجهیزات رادیویی شامل این قانون می‌‌شوند تصمیم خواهد گرفت.


برچسب‌ها: طرح شارژر مشترک برای تمام گوشی‌ها در اروپا,

تاريخ : یک شنبه 25 اسفند 1392 | 14:26 | نویسنده : sara

ایمیل ایرانی رایانا سرویس جدیدی با عنوان PushMail را فعال کرده تا کاربران بدون اتصال به اینترنت با پیامک از دریافت نامه‌های الکترونیکی جدید خود مطلع شوند.

PaymentsMove

نامه‌رسان یا PushMail، سرویسی است که کاربران می‌توانند از طریق پیامک از نامه‌های الکترونیکی جدید خود مطلع شوند؛ به این‌صورت که چنانچه نامه‌ جدیدی در حساب کاربران رایانا دریافت شود، موضوع و آدرس فرستنده آن برای کاربر پیامک خواهد شد.

فعال‌سازی این سرویس برای دارندگان حساب کاربری رایانا از دو طریق سایت www.rayana.ir و یا ارسال کلمه «rayana» و نام کاربری حساب رایانا از سیم‌کارت همراه اول به شماره پیامک ۲۰۱۲۳ امکان‌پذیر است.

درصورتی که کاربری تمایل داشته باشد این سرویس غیرفعال شود، این امکان نیز در سرویس گنجانده شده است.

افرادی که تاکنون به عضویت این ایمیل ایرانی در نیامده‌اند نیز می‌توانند به منظور دریافت راهنمایی،‌ کد Rhرا به شماره پیامک ۲۰۱۲۳ ارسال کنند تا پیام راهنمایی به صورت رایگان برایشان ارسال شود و در ادامه در صورت تمایل از طریق پیامک ضمن ایجاد یک حساب کاربری، سرویس نامه‌رسان را نیز فعال کنند.


برچسب‌ها: دریافت ایمیل‌های جدید بدون اتصال به اینترنت,

تاريخ : یک شنبه 25 اسفند 1392 | 14:23 | نویسنده : sara

 مایکروسافت موفق شد با پشت‌سر گذاشتن بلک‌بری عنوان سوم را در بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا به‌دست آورد.

ویندوز فون سرانجام بلک‌بری را شکست داد



شرکت مایکروسافت با تلاش فراوان موفق شد بلک‌بری را در بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا پشت‌سر بگذارد؛ البته باید توجه داشت هر دوی آنها با فاصله زیاد از اندروید و اپل حرکت می‌کنند.

 شرکت اپل همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی هوشمند در آمریکا محسوب می‌شود و ۴۱.۶ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند این کشور را در دست گرفته است.

در مقابل، سیستم‌عامل اندروید گوگل هم حاکمیت بازار نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد و گفته می‌شود ۵۱.۷ درصد از گوشی‌های فروخته شده در آمریکا مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید به دست کاربران می‌رسند.

علاوه بر این، Google Sites مهم‌ترین ابزار رسانه‌ای موبایلی شناخته شده است و فیس‌بوک هم به عنوان محبوب‌ترین و پرکاربردترین ابزار موبایلی در جهان به کار گرفته می‌شود.

در ژانویه ۲۰۱۴ اندروید با ۵۱.۷ درصد عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی را از آن خود کرد که پس از iOS اپل با ۴۱.۶ درصد قرار گرفت و ویندوز فون مایکروسافت با ۳.۲ درصد و بلک‌بری هم با ۳.۱ درصد رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.
در این دوره زمانی سهم سیمبین نوکیا از بازار سیستم‌های عامل موبایلی ۰.۲ درصد اعلام شد.


بر اساس آخرین آمار موجود، تا سه ماه قبل از ژانویه ۲۰۱۴ بیش از ۱۵۹.۸ میلیون آمریکایی گوشی هوشمند دارند که این رقم ضریب نفوذ ۶۶.۸ درصدی گوشی‌های هوشمند بین مشترکان تلفن همراه در این کشور را نشان می‌دهد.

مرکز تحقیقاتی Comscore اعلام کرد که میزان استفاده از گوشی هوشمند در ژانویه ۲۰۱۴ نسبت به اکتبر ۲۰۱۳ رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

در بخش ابزارها و برنامه‌های موبایلی روی گوشی‌های هوشمند Google Sites بیشترین محبوبیت را از آن خود کرد و ۸۹.۴ درصد از جست‌وجوهای موبایلی و استفاده‌های ابزاری به کمک این نرم‌افزار کاربردی صورت گرفت و پس از آن فیس‌بوک با ۸۶.۶ درصد، یاهو با ۸۶.۲ درصد و Amazon Sites با ۶۹ درصد قرار گرفتند.

در بخش ابزارهای موبایلی واحد فیس‌بوک توانست بیشترین محبوبیت را از آن خود کند و در ۷۷.۶ درصد از تمام گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

پس از آن ابزارهای Google Play با ۵۲.۴ درصد، YouTube با ۴۹.۷ درصد و Google Search با ۴۸.۹ درصد قرار گرفتند.


برچسب‌ها: ویندوز فون سرانجام بلک‌بری را شکست داد,

تاريخ : یک شنبه 25 اسفند 1392 | 14:4 | نویسنده : sara
 

ظاهرا نبرد بین اندرویید و iOS هرگز پایان پذیر نیست ؛ مردم با توجه به دستگاه های خود و موضوعاتی که از آنها منتشر میشود یکی را برتر از دیگری استدلال میکنند.

iOS-Vs-Android

با استفاده از سرویس مدیریت ریسک نرم افزارهای موبایل شرکت اپتوریتی ، ۴۰۰ نرم افزار برتری که توسط هر دو شرکت اپل و گوگل ( هم اپل هم گوگل ) پیشنهاد شده بود بررسی و با نتایج تابستان ۲۰۱۳ مقایسه گردید. جدیدترین بررسی عملکرد روی ۱۰۰ نرم افزاررایگان انجام شد و برخلاف گزارش قبلی مطالعه وسیع تری روی نرم افزارهای اندرویید و iOS انجام داد.محبوبیت نرم افزاری تا حدودی ناپایدار است.بر اساس مطالعه، حدود ۵۷ درصد نرم افزارهای رایگان برتر iOS هر شش ماه از لیست ۱۰۰ نرم افزار برتر خارج می شوند.این مسئله نتایج بررسی محبوب ترین نرم افزارها را به سرعت قدیمی می کند.

مطالعات نشان میدهد بطور شگفت آوری ۹۵ درصد از ۲۰۰ برنامه ی رایگان اندرویید و iOS حداقل یکبار رفتار مخاطره آمیز داشته اند. بر اساس گزارش دیگری از viaForensics ، تقریبا ۳۰ درصد از برنامه ها اطلاعات کاربران را بین یک شخص سوم فاش میکنند. ظاهرا هیچ نرم افزار امنی در دنیا وجود ندارد . با این حال، برنامه های iOS هشت درصد بیشتر از برنامه های اندرویید رفتار مخاطره آمیز داشته اند.

از بین ۲۰۰ نرم افزار، ۷۰ درصد امکان ردیابی محل، ۶۹ درصد اجازه دسترسی به شبکه های اجتماعی، و ۵۶ درصد از شناسایی کاربران. بیش از ۵۰ درصد از این برنامه ها با شبکه های آگهی و خرید نرم افزار ادغام میشوند. یکی دیگر از ۳۱ درصد اشخاص ثالث را قادر می سازد به address book و لیست تماس افراد دسترسی داشته باشند.

به خاطر داشته باشید شما می توانید بسیاری از مجوزهای iOS را در تنظیمات برنامه ها خاموش یا روشن کنید ،
درحالی که شما نیازمند پذیرش تمام مجوزهای اندرویید هستید .


برچسب‌ها: در نرم افزارهای iOS و اندروید کدامیک پر خطرتر هستند ؟,

تاريخ : شنبه 24 اسفند 1392 | 14:46 | نویسنده : sara
 
اریک اشمیت: اینترنت به وسیله‌ای برای مبارزه با خودکامگی تبدیل شده است.
مدیر عامل گوگل یک میلیون دلار جایزه می‌دهد


اریک اشمیت، مدیر عامل گوگل گفت به هر کس که بتواند با ابداع فناوری جدیدی، جهان را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کند، یک میلیون دلار جایزه خواهد داد.

آقای اشمیت این سخن را در جریان معرفی کتاب خود در برنامه تلویزیونی CBS This Morning اعلام کرد.
 وی این کتاب را که «عصر جدید دیجیتال» نام دارد، با همکاری جرد کوهن (Jared Cohen) مدیر بخش ایده‌های گوگل (Google Ideas) به رشته تحریر در آورده است.

اشمیت گفت من به همراه کوهن به چهل کشور در نقاط مختلف جهان سفر کرده‌ایم تا با نحوه استفاده از فناوری بین ملل مختلف جهان آشنا شویم.

اشمیت همچنین با اشاره به این که امروزه اینترنت به ابزاری برای بیان نارضایتی شهروندان برخی کشورها از دیکتاتورهای حاکم خود تبدیل شده، اظهار داشت: از آنجا که تعداد این افراد در حال افزایش است، لذا ارائه فناوری‌هایی که ملت‌ها را در دستیابی به اهداف‌شان کمک می‌نماید ضروری است.


برچسب‌ها: مدیر عامل گوگل یک میلیون دلار جایزه می‌دهد,

 
 
 این‌بار هواپیمای مرموز MH370 که چندروزی از ناپدید شدنش می‌گذرد، طعمه هکرها برای به دام انداختن قربانیان است.
بدافزار جدید فیس‌بوکی با عنوان «کشف هواپیمای ناپدید‌شده‌ مالزی»

 نفوذگران بدون شک از هر موقعیتی برای سوء‌استفاده و به دام انداختن قربانیان استفاده می‌کنند. این‌بار هواپیمای MH370 مالزی که از چند روز پیش گم شده است، فرصتی نصیب نفوذگران کرده است تا با انتشار اخباری که ادعا می‌کند در مورد این هواپیمای گم‌شده اطلاعات جدیدی دارد، به سرقت حساب‌‌های کاربری فیس‌بوک‌ بپردازند.


نفوذگران با یک پست جعلی فیس‌بوک،‌ بازدیدکنندگان را به وب‌گاه آلوده‌ای هدایت می‌کنند که آن‌ها را تشویق می‌کند روی پیوندی کلیک کنند که حاوی ویدئویی از گرفتار شدن این هواپیما در مثلث برمودا است و از طریق خبرگزاری CNN منتشر شده است.


هنگامی که بازدیدکنندگان روی این پیوند کلیلک می‌کنند، به کاربران توصیه می‌شود که قبل از بازدید این ویدئو، آن را به اشتراک بگذارند.


برچسب‌ها: بدافزار جدید فیس‌بوکی با عنوان «کشف هواپیمای ناپدید‌شده‌ مالزی»,

 ۱۵ شرکت بزرگ مخابراتی در اسیا و اروپا با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا پروژه انتقال فیبر نوری به طول ۲۰ هزار کیلومتری در زیر دریا را عملی سازند.
همکاری بین‌المللی برای راه اندازی خطوط اینترنت ۱۰۰ گیگابیتی در زیر اقیانوس



 این ۱۵ شرکت شامل نام‌های بزرگی هستند که همگی آنها در نوع خود بسیار پرمخاطب هستند.
در این میان مهم‌ترین  نام‌ها را می‌توان تلکام ایتالیا، تلکام امارات، اورنج، تلکام بین‌المللی، چاینا موبایل و... دانست  که هر یک در این زمینه یک قطب به حساب می‌آیند.

 

این پروژه در آغاز راه خود توسط NEC در مسیر سنگاپور تا سریلانکا اجرایی خواهد شد و پس از آن نیز در طول یک مسیر ۲۰ هزار کیلومتری به غرب اروپا خواهد رسید.
این مسیر می‌تواند با کمک سیستم کابل‌های فیبر نوری خود اینترنتی با پهنای باند ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه فراهم سازد و چندین کشور را از این امکان بهره‌مند گرداند.

این پروژه در اعماق اقیانوس در حال اجراست و در هر روز بین ۵ تا ۳۵ کیلومتر کابل‌گذاری انجام خواهد شد که حتی ممکن است تا عمق یک هزار و پانصد متری دریا نیز این عملیات انجام شود.


برچسب‌ها: همکاری بین‌المللی برای راه اندازی خطوط اینترنت ۱۰۰ گیگابیتی در زیر اقیانوس,

تاريخ : شنبه 24 اسفند 1392 | 13:12 | نویسنده : sara
 
 

 در حالی که مایکروسافت همچنان بر مخالفت خود برای خرید نوکیا تاکید می‌کند، "بیل گیتس" توضیح داد که این شرکت از مدت‌ها قبل تمایل به خرید شرکت WhatsApp داشته است.

مایکروسافت موافق خرید WhatsApp؛ مخالف خرید نوکیا



پیش از آنکه فیس‌بوک با پرداخت ۱۹ میلیارد دلار شرکت ارائه‌کننده ابزار پیام‌رسان WhatsApp را خریداری کند، مایکروسافت قصد انجام چنین کاری را داشت.

 "بیل گیتس"(Bill Gates) مدیرعامل اسبق مایکروسافت در مصاحبه جدید خود توضیح داد که این شرکت نرم‌افزاری از مدت‌ها قبل طرح خرید WhatsApp را در سر می‌پروراند که البته هیچ وقت به این اطمینان نرسید که این ابزار اینترنتی به اندازه‌ای که فیس‌بوک برای آن سرمایه‌گذاری کرد، ارزش دارد.

بیل گیتس در صحبت‌های خود اعلام کرد که WhatsApp یک شرکت کاملا ارزشمند محسوب می‌شود و خرید آن مزایای فراوانی به‌دنبال دارد.

او همچنین اظهار داشت که گوگل هم پیش از این‌ها قصد خرید WhatsApp را داشته که البته در این زمینه به توافقات لازم نرسیده است.

گفته می‌شود که اگر مایکروسافت چنین قراردادی را منعقد می‌کرد، ابزار یاد شده را با پلتفورم ارتباطی خود موسوم به Skype ادغام می‌کرد تا مشترکان WhatsApp بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

پلتفورم پیام‌رسان و ارتباطی Skype قابلیت‌هایی را در اختیار دارد که WhatsApp می‌کوشد با به‌روزرسانی و ارتقا امکانات خود، آن‌ها را شامل شود.


از دیگر بخش‌های قابل ملاحظه در مصاحبه اخیر "بیل گیتس" می‌توان به ارتقاء مجموعه نرم‌افزاری Office برای دستگاه‌های موبایلی اشاره کرد که بیش از یک دهه از زمان تولد آن می‌گذرد.

بنیانگذار مایکروسافت توضیح داد که شرکت مایکروسافت علاوه بر موبایلی کردن این مجموعه نرم‌افزاری نیاز دارد که اقدامات گسترده‌تری را در دنیای دستگاه‌های موبایلی انجام دهد.

لازم به ذکر است که گیتس چندی پیش در صحبت‌های خود توضیح داد که به همراه هیئت مدیره مایکروسافت کاملا مخالف خرید شرکت نوکیا بوده است.

او گفت "استیو بالمر"(Steve Ballmer) که تا مدتی پیش مدیریت شرکت مایکروسافت را برعهده داشت تنها شخصی بود که بر خرید شرکت نوکیا تاکید می‌کرد و سرانجام با اصرارهای فراوان خود موفق شد این اتفاق را عملی کند.
 


برچسب‌ها: مایکروسافت موافق خرید WhatsApp؛ مخالف خرید نوکیا,

تاريخ : شنبه 24 اسفند 1392 | 13:9 | نویسنده : sara
 
مجرمان سایبری توجه خود را به سمت مسیریاب های خانگی و SME معطوف كردند. برخلاف حملات مبتنی بر PC، این حملات به سختی شناسایی می شوند و كاربران زمانی از حمله تغییر مسیر DNS مطلع می شوند كه بسیار دیر است.
هك 300000 مسیریاب خانگی



گروهی از محققان مستقل امریكایی كشف كردند كه مجرمان سایبری ۳۰۰۰۰۰ مسیریاب خانگی كوچك را به عنوان بخشی از كمپین جهانی تازه كشف شده تغییر مسیر DNS هك كردند.

، این حمله در ماه ژانویه كشف شد اما قدمت آن حداقل به ماه دسامبر می رسد. در حمله ‘pharming’ درخواست های DNS از طریق آدرس IPهای جدید تغییر مسیر می دهد و مجرمان سایبری از این طریق حملات man-in-the-middle را راه اندازی می كنند كه می توانند كنترل كامل سایت هایی كه كاربر می تواند مشاهده كند را در اختیار بگیرند.

با توجه به یافته های این گروه از محققان، به نظر می رسد طیف گسترده ای از مسیریاب ها (بنا به نوع میان افزارشان) از جمله D-Link، TP-Link، Micronet و Tenda آسیب پذیری می باشند.

اكثریت مسیریاب هایی كه مورد حمله قرار گرفتند در ویتنام بوده است اما تعداد كمی از مسیریاب ها در ایتالیا، تایلند، كلمبیا و اوكراین نیز هدف این حمله قرار گرفتند.

محققان اظهار داشتند با توجه به آن كه به نظر نمی رسد این مسیریاب ها از كلمات عبور پیش فرض استفاده كرده باشند، نحوه دسترسی مهاجمان به آن ها نگران كننده است.
البته تمامی این مسیریاب ها دارای ضعف های امنیتی از جمله دور زدن تایید هویت و سوء استفاده CSRF می باشند.

این گروه محققان اشاره كردند كه ماه گذشته حمله ای مشابه روش حمله این مسیریاب ها در حملات ارتباط ریایی بانكداری آنلاین مورد استفاده قرار گرفته است. احتمالا هدف مهاجمان راه اندازی حملات جدید بوده است.

آخرین یافته ها نشان می دهد كه مجرمان سایبری توجه خود را به سمت مسیریاب های خانگی و SME معطوف كردند.
برخلاف حملات مبتنی بر PC، این حملات به سختی شناسایی می شوند و كاربران زمانی از حمله تغییر مسیر DNS مطلع می شوند كه بسیار دیر است.


برچسب‌ها: هك 300000 مسیریاب خانگی,

تاريخ : شنبه 24 اسفند 1392 | 13:7 | نویسنده : sara

Internet“اینترنت” امروز در حالی ربع قرن از حضورش در جامعه انسانی را پشت سر می‌گذارد که ?.? میلیارد نفر کاربر آنلاین دارد و ?? درصد ایرانی‌ها را نیز در خود جای داده است.

 ”اینترنت” یا همان شبکه‌های به هم پیوسته، بزرگترین طراحی و اجرای مهندسی به حساب می‌آید که مجموعه‌ای از رایانه‌های جهانی را در قالب شبکه‌ای عظیم  جهت برقراری ارتباطات یکپارچه و به دور از محدودیت‌های مکانی به یکدیگر متصل کرده است.

ریشه این شبکه عظیم جهانی به دهه ۱۹۶۰ باز می‌گردد که سازمان‌های نظامی ایالات متحده آمریکا برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی جهت ساخت شبکه‌ای مستحکم، توزیع شده و با تحمل خطا سرمایه‌گذاری خود را آغاز کردند.

رفته رفته این شبکه با برقراری اتصالات بی‌شمار جهانی به شکل کنونی درآمد و اکنون ۴۰ درصد از ساکنان کره زمین را در بر گرفته است.

این شبکه عظیم ارتباطی که ۲٫۷ میلیارد نفر جمعیت دارد و ضریب نوآوری مبتنی بر آن بسیار بالاست، زمینه‌ای را فراهم کرده تا مسئولان، ناظران و متولیان فرهنگ در اقصی نقاط دنیا شیوه‌های متفاوتی را در برخورد با آن اتخاذ کنند؛ زیرا این بستر رفته رفته از دنیای تک بعدی و صرف انتقال محوا خارج شده و به فضایی دو بعدی تبدیل شده که در کاربران آن خود تولید کننده و ناظر بر محتوا شده‌اند و این زمینه تعارض بین فرهنگ‌های مختلف شده است.

۱٫۶۲ میلیارد نفر از تمامی کاربران اینترنت را کشورهای توسعه یافته و ۱٫۰۸ میلیارد نفر را هم اهالی کشورهای در حال توسعه تشکیل می‌دهد که باز در این میان ضریب نفوذ اینترنت در اروپا ۷۵ درصد و در ایالات متحده ۶۱ درصد است.

اینترنت امروز (۱۲ مارس ۲۰۱۴) در حالی به ۲۵ سالگی رسید که ۲۵ سال قبل (سال ۱۹۸۹) توسط تیم برنرزلی مقدماتش که همان توسعه “وب جهان گستر” بود، فراهم شد و ارسال بی‌سیم اطلاعات این دانشمند برای اولین بار تست شد.

هم‌اکنون طبق گزارشات متما (مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت) ۶۱ درصد ایرانی‌ها به اینترنت متصل هستند.

 


برچسب‌ها: “اینترنت” ۲۵ ساله شد,

تاريخ : شنبه 24 اسفند 1392 | 13:3 | نویسنده : sara

 

Vatsap Androidیک حفره امنیتی در نحوه ذخیره سازی پیام‌ها و رمزگذاری آنها در نسخه آندرویدی واتس‌اپ به هکرها اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک نرم‌افزار دیگر به پیام‌های شما دسترسی پیدا کنند.

  این حفره امنیتی از سوی یکی از متخصصان امنیت و مدیر فناوری‌های DoubleThink کشف شده و با وجود یک به روز رسانی به نسخه ۲. ۱۱. ۱۸۶ برای این نرم‌افزار که روز سه‌شنبه منتشر شد هنوز هم این حفره امنیتی وجود دارد.  واتس‌اپ پیام‌های شما را روی یک کارت MicroSD ذخیره می‌کند. اگر به نرم‌افزارهای دیگر هم اجازه دسترسی به آن کارت MicroSD را داده باشید این پیام‌ها توسط نرم‌افزارهای دیگر هم قابل دسترس خواهند بود. این مشکل فقط به واتس‌اپ اختصاص ندارد و بسیاری از نرم‌افزارهای آندرویدی دیگر هم این مشکل امنیتی را دارند.

با وجود رمزگذاری واتس‌اپ برای پیام‌ها، باز هم با این حال هکرهای حرفه‌ای می‌توانند به پیام‌های شما دست یابند.


برچسب‌ها: ناامنی پیام‌ها در واتس‌اپ آندرویدی,

تاريخ : پنج شنبه 22 اسفند 1392 | 16:14 | نویسنده : sara

 مدیرعامل بلک‌بری با کاخ سفید ملاقات کرد تا "باراک اوباما" را به ادامه استفاده از دستگاه‌های این شرکت متقاعد کند.

مدیرعامل بلک‌بری با کاخ سفید ملاقات کرد



"جان چِن"(John Chen) مدیرعامل شرکت بلک‌بری مذاکراتی را با کاخ سفید انجام داد تا "باراک اوباما"(Barack Obama) و دیگر مقامات بلندپایه آمریکا را متقاعد کند که به استفاده از دستگاه‌های بلک‌بری ادامه دهند.


، مدیرعامل بلک‌بری طی مصاحبه‌ خود با تلویزیون بلومبرگ توضیح داد: «من ملاقات‌های فراوانی را با کاربران سراسر جهان انجام دادم و در دیدار با کاخ سفید سعی کردم‌ خلاصه‌ای چشم‌اندازه حوزه فناوری را در اختیار آنها بگذارم.»

او در ادامه گفت: «این یک اتفاق بسیار خوب برای کاربران بود و آن‌ها تمایل فراوان داشتند نظرات خود را در این زمینه با من در میان بگذارند.»

چِن که از زمان انتصاب خود به عنوان مدیرعامل بلک‌بری در نوامبر گذشته با بیش از ۱۰۰ کاربر معمولی گفت‌وگو کرده و نظرات آنها را جویا شده است، از دادن توضیحات بیشتر در مورد صحبت‌های خود با کاخ سفید امتناع کرد.


او در جریان مصاحبه خود با مرکز خبری بلومبرگ به این بخش بسنده کرد که مذاکرات آنها در مورد فناوری‌هایی بوده است که بیشتر مورد توجه کاخ سفید قرار دارد و همچنین، پیرامون فناوری‌هایی که کاخ سفید ترجیح می‌دهد بلک‌بری روی آن تمرکز کند هم صحبت‌هایی شده است.

"جان چِن" ادعا می‌کند که این شرکت کانادایی در سرویس ارتباطی خود مشترکان فراوانی در سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی دارد که از ابزار پست الکترونیکی بلک‌بری به صورت مستمر استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که چِن هفته گذشته در کنگره جهانی تلفن همراه که در بارسلونای اسپانیا برگزار شده بود گوشی هوشمند جدید خود موسوم به Q20 را در خانواده گوشی‌های کلاسیک معرفی کرد و توضیح داد که این محصول با داشتن صفحه‌کلید سخت‌افزاری، کاربران وفادار بلک‌بری را بار دیگر به سمت خود می‌کشاند.


برچسب‌ها: مدیرعامل بلک‌بری با کاخ سفید ملاقات کرد,

تاريخ : پنج شنبه 22 اسفند 1392 | 16:12 | نویسنده : sara

شارژر تقلبی آیفون، یک تایلندی را به کام مرگ کشاند!

مرگ یک تایلندی بر اثر شارژر آیفون


یک مرد تایلندی به علت استفاده از شارژر تقلبی برای گوشی آیفون جان خود را از دست داد.

 تحقیقات نهایی در زمینه مرگ مرد جوانی که در رخت خواب خود و در حالی که یک گوشی آی فون را در دست خود نگهداشته بود مشخص کرده است که این فرد بعلت برق گرفتگی ناشی از استفاده از شارژر تقلبی برای گوشی آیفون کشته شده است.

بنا به اعلام کارشناسان تایلندی، گوشی آیفون این مرد از نوع استاندارد بوده اما شارژر مورد استفاده از نوع اصلی نبوده است که بدلیل وجود نقص در آداپتور و کابل آن با دست این مرد اتصال کوتاه برقرار کرده و جان وی را گرفته است.

به اعتقاد کارشناسان، همین موضوع استفاده کاربران از تجهیزات و وسایل جانبی اصلی را ضروری نشان می دهد.

جسد پیسیت چارنگلک ۲۸ ساله در نوامبر سال گذشته میلادی در تخت خواب وی پیدا شد. این مرد در حال مرگ گوشی آی فون خود را در دست داشته است و آثار شدید سوختگی در سینه و دست های او مشاهده شده است.

برچسب‌ها: مرگ یک تایلندی بر اثر شارژر آیفون,

تاريخ : پنج شنبه 22 اسفند 1392 | 16:10 | نویسنده : sara

شرکت‌هایی که آمارهای محبوبیت مرورگرها را اعلام می‌کنند، روش‌های مختلفی برای سنجش پرطرفداربودن این ابزارها استفاده می‌کنند.

میزان محبوبیت مرورگرهای اینترنتی در هاله‌‏ای از ابهام



برآوردهای شرکت‏‌های مختلف نتایج متفاوتی را از میزان محبوبیت مرورگرهای اینترنتی در ماه‏‌های ابتدایی سال جاری میلادی نشان می دهد.


 برآوردهای شرکت نت مارکت شیر (NetMarketShare) نشان می‏‌دهد در فوریه ۲۰۱۴ حدود ۵۸.۱۹ درصد از کل مراجعات اینترنتی از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر انجام شده است.

در ماه ژانویه نیز این مرورگر جایگاه برتر را به خود اختصاص داده بود، هر چند که در آن زمان سهمی ۵۸.۲۱ درصدی از مراجعات اینترنتی را از آن خود کرده بود.
در مقابل، شرکت استاتکانتر (StatCounter) کروم را به عنوان محبوب‏ترین مرورگر معرفی کرده است.

آمار و ارقام این شرکت نشان می‌‏دهد ۴۳.۸۲ درصد از مراجعات اینترنتی در ماه فوریه از طریق این مرورگر انجام شده است. استاتکانتر این رقم را برای ماه ژانویه ۴۳.۶۷ درصد اعلام کرده است.
علت تفاوت نتایج این برآوردها این است که هر کدام از این شرکت‌‏ها از روش‏‌های متفاوتی برای سنجش محبوبیت مرورگرهای اینترنتی استفاده می‏‌کنند.

برآوردهای شرکت استاتکانتر حکایت از آن دارد که مرورگر اینترنت اکسپلورر در ماه فوریه با یک محبوبیت ۲۲.۶۱ درصدی در جایگاه دوم قرار داشته است. این شرکت میزان محبوبیت اکسپلورر در ماه ژانویه را ۲۲.۸۵ درصد برآورد کرده بود.

بنا بر این برآوردها، کاهش محبوبیت اکسپلورر به سود مرورگر فایر فاکس بوده است. در ماه ژانویه میزان مراجعه به اینترنت از طریق فایرفاکس ۱۸.۹ درصد بوده است اما این رقم در ماه فوریه به ۱۹.۲۹ درصد افزایش یافته است.

برآوردهای نت‌مارکت در مورد فایر فاکس نیز متفاوت است. این برآوردها نشان می‌‏دهد در ماه ژآنویه ۱۸.۰۲ درصد از مراجعات اینترنتی از طریق این مرورگر انجام شده است. نت‏‌مارکت این رقم را برای فوریه ۱۷.۶۸ درصد برآورد کرده است.

تحلیل‏گران این شرکت معتقدند کاهش محبوبیت فایرفاکس در این دوره به سود کروم تمام شده است، چرا که این مرورگر توانسته سهم خود از مراجعات اینترنتی در ماه فوریه را به ۱۶.۸۴ درصد افزایش دهد.

هر دوی این شرکت‏‌ها سهم مرورگرهای سفری اپل و اُپرا از این بازار را ناچیز برآورد کرده‌‏اند، هر چند که در مورد میزان دقیق محبوبیت آنها برآوردهای متفاوتی داشته‌اند.


برچسب‌ها: میزان محبوبیت مرورگرهای اینترنتی در هاله‌‏ای از ابهام,

تاريخ : پنج شنبه 22 اسفند 1392 | 16:8 | نویسنده : sara

 

سامسونگ نخستین تراشه حافظه‌ای ۴ گیگابایتی DDR3 مبتنی بر فناوری ۲۰ نانومتری را برای دستگاه‌های موبایلی عرضه کرد.

 Samsung-20nm-4Gb-DDR3پس از مدت‌ها گمانه‌زنی و شایعه‌پراکنی، سامسونگ سرانجام از نخستین تراشه حافظه‌ای ۴ گیگابایتی DDR۳ برای دستگاه‌های موبایلی رونمایی کرد و آن را “پیشرفته‌ترین حافظه موبایلی جهان” خواند.

محصول جدید سامسونگ مبتنی بر فناوری ۲۰ نانومتری ساخته شده است و به کارخانه‌های تولیدکننده گوشی و دستگاه‌های موبایلی امکان می‌دهد نسبت به فناوری ۲۵ نانومتری میزان بهره‌وری خود را تا ۳۰ درصد افزایش دهند.

سامسونگ همچنین ادعا می‌کند که رم جدید قادر است میزان بهره‌وری کارخانه‌های الکترونیکی را نسبت به استاندارد تراشه‌های ۳۰ نانومتری DRAM تا دو برابر بیشتر کند.

این حافظه رم ۴ گیگابایتی قادر است نسبت به مدل ۲۵ نانومتری ۲۵ درصد انرژی کمتری مصرف کند و جای کمتری را در دستگاه‌های الکترونیکی به خود اختصاص دهد.

 ”یونگ-هیون جون”(Young-Hyun Jun) مدیر مرکز بازاریابی و فروش حافظه‌های سامسونگ گفت: «حافظه DDR3 جدید سامسونگ مبتنی بر فناوری ۲۰ نانومتری که انرژی بسیار کمی مصرف می‌کند، به سرعت از طریق تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی در نسل جدید رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های موبایلی عرضه می‌شود.»

او توضیح داد که نسل آتی حافظه‌های DRAM و راهکارهای حافظه‌ای سبز سامسونگ نسبت به تمام محصولات موجود در بازار سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر ساخته شده است.

شرکت سامسونگ چندی پیش از نخستین حافظه DDR4 خود برای دستگاه‌ها و محصولات سازمانی رونمایی کرد و توضیح داد که سرعت این محصول نسبت به حافظه‌های DDR3 دو برابر افزایش یافته و هزینه استفاده از آن هم کمتر شده است.

شرکت تحقیقاتی گارتنر نیز به تازگی در گزارش خود اعلام کرد که ارزش بازار جهانی حافظه‌های DRAM در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۳۷.۹ میلیارد دلار می‌رسد که این رقم رشد ۲.۳ میلیارد دلاری نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.


برچسب‌ها: پیشرفته‌ترین حافظه موبایلی جهان عرضه شد,

تاريخ : پنج شنبه 22 اسفند 1392 | 16:7 | نویسنده : sara

 

Instagramخدمات اشتراک‌گذاری عکس اینستاگرام آپدیت جدیدی را برای کاربران تجهیزات الکترونیکی با سیستم عامل اندروید منتشر کرد.

پس از قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری این شرکت طی هفته گذشته برای قراردادن تبلیغات بیشتر در سرویس اشتراک گذاری خود این شرکت اقدام به انتشار آپدیت با تغییرات عمده ای برای کاربران اندروید کرده است.

این آپدیت که امکانات بهتری را برای کاربران فراهم می سازد، به گفته مقامات اینستاگرام دارای سرعت بیشتر و قدرت پاسخ گویی بالاتری خواهد بود.

اصلی‌ترین مزیت این آپدیت، قابلیت استفاده از آن در دامنه وسیعی از اندازه‌های صفحات نمایشگر تجهیزان هوشمند با سیستم عامل اندروید است.

از دیگر مزایای این برنامه، سرعت بارگذاری بالاتر آن نسبت به نمونه قبلی این نرم افزار است و شرکت آمریکایی اینستاگرام اعلام کرده است که کاربری این نرم افزار را در بسیاری از گوشی های موجود در بازار جهانی آزمایش کرده است.

این آپدیت تقریبا دو سال پس از ارائه اولین نرم افزار این شرکت برای سیستم عامل اندروید منتشر شده است.

اینستاگرام که در حال حاضر تحت مالکیت فیس بوک است بالغ بر ۱۵۰ میلیون نفر کاربر داشته که ۶۰ درصد از این کاربران را کاربران غیر آمریکایی تشکیل می دهند.

در حال حاضر نسخه ۵٫۱ اینستاگرام در گوگل پلی برای کاربران قابل دانلود است.


برچسب‌ها: اینستاگرام با تغییرات عمده برای کاربران اندروید آپدیت شد,

تاريخ : پنج شنبه 22 اسفند 1392 | 16:6 | نویسنده : sara

 

S60 Ghost Proشرکت MSI به تازگی و در نمایشگاه سالانه سبیت آلمان یک لپ‌تاپ جدید را ویژه گیمرها و بازی‌های ویدئویی معرفی و رونمایی کرده است. این لپ‌تاپ که با مدل S60 Ghost Pro  به بازار معرفی شده است، یک صفحه نمایش بزرگ ۱۵/۶ اینچی دارد.

 گویا این لپ‌تاپ جدید مبنی بر معماری گرافیکی Maxwell شرکت Nvidia است و به همین دلیل می‌تواند به‌راحتی بازی‌های مختلف با گرافیک‌های بالا را هم برای کاربرانش اجرا کند. صفحه نمایش بزرگ این دستگاه ساختار ۳K داشته و تصاویر را با وضوح ۱۶۲۰ در ۲۸۸۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده Core i7 شرکت Intel بوده حافظه ذخیره‌‌سازی آن ترکیبی از SSD و هارد دیسک است تا فضای ذخیره‌سازی کافی را در اختیار کاربرانش قرار بدهد. این دستگاه بدنه‌ای با ضخامت ۱۹/۸ میلی‌متری داشته و وزن آن به ۱/۹۹ کیلوگرم می‌رسد. شرکت MSI اعلام کرده است که این لپ‌تاپ گیمینگ جدیدش را به زودی و با قیمتی متغیر از ۲۲۰۰ تا ۲۸۰۰ دلار بر اساس میزان حافظه ذخیره‌سازی آن به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.


برچسب‌ها: لپ‌تاپ ویژه گیمرها با صفحه نمایش ۳K معرفی شد,

تاريخ : پنج شنبه 22 اسفند 1392 | 16:3 | نویسنده : sara

شرکت ایسوس با عرضه محصولی بر پایه سیستم عامل کروم موفق به تولید ساختار ویژه‌ای برای استفاده از سیستم‌های کلاود کامپیوتینگ شده است و می‌توانید با کروم‌ باکس در ابرها سیر کنید.

Chrome Boxاین دستگاه یک جعبه کوچک است که به صورت کامل بر پایه سیستم‌های کلاود کامپیوتینگ طراحی شده است. این جعبه مشکی رنگ برای کارکرد همگان مناسب نیست ولی بسیاری از افراد می‌توانند به خوبی از آن استفاده کنند و با عملکرد مناسب پردازشی آن می‌توان انتظار داشت تا به زودی شاهد حضور این دستگاه در عرصه ادارات باشیم.

 از جمله معایب این محصول می‌توان به حافظه محدودو ۱۶ گیگابایتی آن اشاره کرد که می‌تواند تا حد بسیار زیادی قدرت مانور کاربر در ذخیره طلاعات را کاهش دهد ولی پردازنده Core i3 این مدل به خوبی از پس اجرای کار‌های سنگین در سطح این سیستم عامل بر خواهد آمد و این دستگاه‌ می‌تواند شروع خوبی برای ایسوس و سیستم عامل کروم در راه ورود به دنیای دستگا‌ه‌های غیر همراه باشد.


برچسب‌ها: با کروم‌ باکس ایسوس در ابرها سیر کنید,